Citera:
Nahrlion andades djupt i några minuter, lät kroppen slappna av samtidigt som han koncentrerade sina tankar på omgivningen. Han tänkte på träden, vars löv prasslade i vinden, på buskarna syrliga bär och på doften av fuktig jord. Han tänkte på himlens djupa färg och gräsets friskhet; glömde sin egen kropp för känslan att vara som gräset och himlen, träden och buskarna, bären, löven och jorden. Uppfylld av detta vände han sig så mot Derion, och hörde sin egen röst fråga: "Vad gör jag nu, Mästare?"
"Gå", sade Derion. "Gå tillbaka till lägret, och undvik att bli sedd."
Nahrlion gjorde så, och när han steg ut i lägret blev han förvånad över hur ingen tycktes lägga märke till honom. Instinktivt höll han sig ur vägen, för någonting sade honom att trots att han nu var svår att upptäcka var han inte osynlig. Det var helt simpelt så att ingen lade märke till honom, just därför att han inte ville det. Snart återvände han till Derion, ty det var tröttande arbete att ständigt hålla tankarna fokucerade på att smälta in. Han hann undra om druiden skulle höra honom komma, men Derion hade redan höjt sin hand och vinkade till honom att komma närmare.
"Du är skicklig, min gosse", sade han. "Jag förmodar att ingen såg dig. Ändock har du fortfarande mycket att lära; jag kommer inte att sluta pröva dig förrän du kan smyga dig på mig helt obemärkt." Han log. "Vilket kommer dröja."
Nahrlion slappnade av och blev sig själv igen. Han kände en begynnande huvudvärk, vilket han delgav Derion när denne frågade hur han kände sig.
"Det är i sin ordning", sade Derion. "Ditt sinne är ännu otränat, och att träna upp det är ett tröttande arbete. Vill du försöka en gång till, eller räcker det måhända för idag?"