Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: sön maj 03, 2026 5:36 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 1504 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65 ... 101  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre apr 08, 2005 6:10 pm 
Noldo

Túrin Turambar skrev:

Jag anser att Chelseas första mål var offside så den i mitt tycke felaktiga straffen i slutet gav även Bayern ett oförtjänt mål. Drogba rörde visserligen inte bollen men han påverkade ändå spelet genom att skymma Kahn och stressa Lucio.

Ja visst tusan stod Drogba offside och det kan vi diskutera ett tag men att få en straff på en ren filmning tycker jag är värre än en situation där det är regeltolkning som gäller. Missförstå mig inte. Jag tycker att Chelseas mål var fel och jag hoppas att Bayern spelar skjortorna av dem i München.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre apr 08, 2005 6:49 pm 
Master of Doom

Det anser jag också (och jag håller med även om skjortorna :D ) men jag menade att eftersom båda målen var fel så kan det gå på ett ut. Fast om jag som domare i efterhand var tvungen att underkänna Drogbas mål eller neka Ballack straffen skulle jag ta det senare alternativet.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre apr 08, 2005 6:52 pm 
The Magnificent

Gå på ett ut är ju inte helt sant. Det där kan ju avgöra allt, då de fick ett extra bortamål...

Och jag tycker inte om det där med att kompensera domarbeslut. Man ska döma så bra det går, och om man inte gör rätt så får det väl bli så. Men bara för att någon, eller kanske två i samma lag (för att göra paralell mot hockeyn) blir utvisad lite väl lätt så kan motståndarna räkna med att snart bli desarmerade...

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör apr 09, 2005 12:49 pm 
Master of Doom

Jag menar inte heller att man ska kompensera men jag anser att båda målen var felaktiga och därför skulle läget utan de två målen vara detsamma som det är med dem.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån apr 11, 2005 8:34 am 
Creator of stars
Användarvisningsbild

Leksand är tillbaka! Det är så härligt! Nu blir det derby mot Mora. :D

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån apr 11, 2005 3:34 pm 
Sinda
Användarvisningsbild

Idag hade man ju tänkt sig att kolla på slutet av US Master efter skolan och man såg till och med fram emot att få se matchen, kommer man till skolan...under första lektionen går en kompis in på datorn och slår upp text tv där det står vem som vann..blir irriterrad och försöker glömma bort vad man såg, nästa lektionen får vi ett "Nyhetsquiz" eller vad det heter och där står det också vem som vann!!!

Jaja..så såg min dag ut iaf :D var tvungen att få det ur systemet innan jag blir för arg :D

/Alexander The Great

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån apr 11, 2005 5:00 pm 
The Shipwright of the Teleri
Användarvisningsbild

Älva skrev:
Leksand är tillbaka! Det är så härligt! Nu blir det derby mot Mora. :D
:D
Får nog åka upp nån gång nästa år och titta på dem.
Skellefteå klappade igenom i år igen.
Vad tycker ni, hur många lag ska det var i elitserien? Jag tycker helt klart att det minst ska vara 14 st.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån apr 11, 2005 6:10 pm 
Noldo

Jag är glad att klasikern Leksand är tillbaka men än mer gläds jag över att Malmö är förpassad till sin rätta miljö.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån apr 11, 2005 6:49 pm 
The Magnificent

Det får gärna vara fler lag i elitserien. Men de får göra åt något åt pengajippot som de kallar slutspel. 7 Matcher per omgång! Vad är vitsen, förutom att tjäna så mycket pengar som möjligt... Höj antalet lag och förläng grundserien några matcher och korta ner slutspelet till 5 matcher/ omgång.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån apr 11, 2005 7:15 pm 
Lord of the Mark
Användarvisningsbild

Meriadoc skrev:
Höj antalet lag och förläng grundserien några matcher och korta ner slutspelet till 5 matcher/ omgång.

Vilken bra ide... då får vi ju ytterligare ett tiotal matcher för varje lag som inte betyder ett endaste dugg. samtidigt som de viktiga matcherna minskar. Säsongen kan kanske förlängas till midsommar?

NHL och Elitserien har ju samma problem, 50-60 samt 30 matcher mitt i säsongen som egentligen inte betyder ett endaste dyft utan bara är en sömnig transportsträcka.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån apr 11, 2005 7:18 pm 
Maia

Jag håller med Théoden Ednew, inte fler matcher i grundserien, men fler lag i ligan. Kan inte skriva mer nu, sista (?) finalen har ju börjat.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis apr 12, 2005 8:06 am 
The Magnificent

Och hur skulle det gå till Turambar? (alla möter väl bara varanndra 2 ggr?).

Ja, Theoden, det är ett problem med att de inte betyder något. Men med fler lag skule det bli mer variation, och fler lag som fick chansen. Och ökar man lagen så får det ju automatiskt fler matcher (om min ovanstående fråga stämmer). Men var är vitsen med 7 matcher? De kan man ju korta ner till 5, eller göra så att färre går vidare till slutspel, kanske göra semifinal direkt, och större omfattning på kvalspelet.

I alla fall var det skönt att Frölunda avgjorde igår, så det tog slut på eländet...

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis apr 12, 2005 8:50 am 
Maia

Meriadoc skrev:
Och hur skulle det gå till Turambar? (alla möter väl bara varanndra 2 ggr?).

Med 12 lag som möter varandra två gånger skulle det bli 22 matcher per lag och år, och nu spelar de 50 matcher. Jag har för mig att de spelar 4 gånger mot varje lag, plus att de har tre derbygrupper där de möter varandra 6 gånger i stället för 4 gånger. Om man tog bort derbygrupperna (som för övrigt alla elitserietränate tycker att man ska göra) och lägger till två lag så får man 52 matcher, sammanlagt 364 matcher. Det var kanske det du menade. Man skulle också kunna spela två matcher mot varje lag, då blir det bara 182 matcher, 26 per lag. Det är kanske för få, men håll med om att slutspelet är roligare än grundserien.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis apr 12, 2005 8:56 am 
Creator of stars
Användarvisningsbild

Tycker att de borde ta de två lagen som har mest poäng när serien är slut och ha en avgörande final med upp till fem matcher. Det vore lagom.

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis apr 12, 2005 9:02 am 
The Magnificent

Ja, ursäkta, självklart spelar de 4 ggr mot varje lag...
Turambar, ja visst är slutspelet mer spännande, men det blir ju så långt. Det skull räcka om man tog de 4 bästa och gör semi direkt...

De där derby-mötena visste jag inget om men det låter ju korkat... för att inte säga onödigt. De kan man ju ta bort, då de bara gör det orättvisare..

Jag tycker man ska ha 14 lag som möter varandra 3 eller 4 ggr, och sen ett slutspel med 4 lag... (på så sätt får man ju lite mer att kämpa för i grundserien också)

Profil Skicka e-post  

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 1504 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65 ... 101  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]