Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: sön maj 03, 2026 6:54 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 1504 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69 ... 101  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre maj 06, 2005 9:31 am 
The Shipwright of the Teleri
Användarvisningsbild

Théoden Ednew skrev:
Om Sverige tar sig till final kanske jag orkar slänga ett getöga. Innan dess är det en enda stor gäspning...

gruppkvalificeringar och annat skit, kan man inte bara låta VM vara ett slutspel direkt? Sätt in Kanada, Sverige, USA, Ryssland, Tjeckien, Finland, Slovakien och Lettland i kvartsfinaler så får de bästa göra upp utan att behöva möta massa tröttsamma blåbär.
Tänk på din signatur! :wink:
Men visst vore det enklare att göra så, men man borde i alla fall ha ett gruppspel med några andra lag till innan kvartsfinalerna, ingen mellanrunda!
Jag har inte sett någon match än (inte trean :roll: ) men när det hettar till får jag väl kolla hos mormor. Innan VM började trodde jag på Tjeckien, men de har ju inte tagit några storsegrar direkt, så kanske blir det Kanada-Sverige igen, men Ryssland ersätter nog Sverige som silvermedaljörer i år.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre maj 06, 2005 1:45 pm 
Sinda
Användarvisningsbild

Hedströms andra mål var förmodligen det snyggaste som gjorts i svensk hockeyhistoria

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre maj 06, 2005 1:49 pm 
problemlösare (perl -pe 's/nana/japh/' nana.txt )

blandade jag ihop målen nu? eller inte. hmm... ska bli intresant att se matchen imorgon iaf.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre maj 06, 2005 2:12 pm 
Sinda
Användarvisningsbild

Ta inte mina ord på fullt allvar, virre :wink:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön maj 08, 2005 3:55 pm 
The Shipwright of the Teleri
Användarvisningsbild

Det var ju en positiv överaskning i går kväll :D . Vad säger ni som såg matchen, var det mest Kanada eller?
Det blir nog en tuff match till i kväll. Jag tippar 3-2 till Sverige.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön maj 08, 2005 4:48 pm 
Maia

Lord of the Grey Havens skrev:
inte trean :roll:

*suck* Jag känner igen mig allt för väl :( Men radiosporten har i alla fall bättre kommentatorer...

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån maj 09, 2005 8:21 am 
The Magnificent

Oj, vilken bra omgång det var i superettan igår!

Norrköping - Degerfors 1-0
Väsby - Trelleborg 1-0
Ljungskile - Öster 1-0

IFK vann, och de andra topplagen förlorade, och dessuom kunde man se IFK- Degerfors på TV igår (svt 24).

(om ni vill hitta Norrköping i tabellen så får ni leta högst upp :wink:)

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån maj 09, 2005 12:03 pm 
High King of the Noldor
Användarvisningsbild

Juventus slog Milan! Viva la Vecchia Signora!

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån maj 09, 2005 8:59 pm 
Noldo

Så blev Sverige totalkrossade av USA och jag tror allvarligt talat de har en chans att ta medalj. Orkar inte bry mig heller. Bryr migt mer om fotboll och lagen i mitt hjärta: IFK Gbg och FC Trollhättan. Bra att Norrköping är på väg upp till allsvenskan, skulle vara synd om ni får klå av FC Trollhättan nästa säsong. (Att FC Trollhättan går upp till ettan är det ingen tvekan om fyra segrar på fyra matcher.).

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis maj 10, 2005 8:20 pm 
The Magnificent

Nu ska snart "Golden foot" delas ut verkar det som. ( priset delas ut 29 aug.)

De nominerade:
David Beckham, England,
Hernan Crespo, Argentina,
Luis Figo, Portugal,
Oliver Kahn, Tyskland,
Paolo Maldini, Italien,
Romario, Brasilien,
Ronaldo, Brasilien,
Andrej Sjevtjenko, Ukraina,
Ruud van Nistelrooy, Holland,
Zinedine Zidane, Frankrike.

Vem ser ni som favorit(er)?

Jag tycker det verkar konstigt att både Maldini och Romario finns med på listan, och även Figo anser jag har kommit fel...

Och hur kan det komma sig att en av europas absoluta anfallare inte kom med, Thierry Henry.

(läste nyss att man visst måste vara minst 29 år för att få priset..., så jag får väl vänta ca 12 år till för att kunna bli nominerad :) )

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis maj 10, 2005 8:49 pm 
Lord of the Mark
Användarvisningsbild

Meriadoc skrev:
Vem ser ni som favorit(er)?

Jag tycker det verkar konstigt att både Maldini och Romario finns med på listan, och även Figo anser jag har kommit fel...

Och hur kan det komma sig att en av europas absoluta anfallare inte kom med, Thierry Henry.
Det är en rätt spännande omröstning detta år utan någon spelare som igentligen presterat bättre än någon annan. Således ingen Ronaldinho eller Ronaldo i toppform som självklar etta. Min chansning skulle således bli som följer.

David Beckham? Nej han har inte haft någon riktig topp i år utan mera varit medelmåttig som hela Real.

Hernan Crespo? Nej liksom Bekham har han enbart levererat vad han ska. Eventuellt plus dock för att Milan har gått bra både hemma och i ligan.

Luis Figo? Gamla meriter återigen, visserligen bättre än Beckham men han har varit petad i Real vilket inte direkt leder till stora vinnarchanser.

Oliver Kahn? Han har ett bra snitt i sitt tyska klubblag på mindre än ett mål per match. Men i CL blev det ett tidigt uttåg. Han har jokerchans.

Paolo Maldini? Ja faktiskt, även om du tvekar Merry. Han har varit ytterst stabil detta år (som alltid) vilket om inte annat Milans resultat påvisar. Kan ha en möjlighet detta år då få andra imponerat. Jag ger honom 20-30 % till att ta titeln.

Romario? Får väl ses som en hyllning till den gamle mästaren. Han avslutade nyligen sin långa och framgångsrika karriär och därmed får väl listningen ses som ett avslutande "tack för lång och trogen tjänst." Han har dock varit bra under sitt sista år och gjorde ju ett mål i landslaget under sin avskedsmatch. Dock ingen riktig möjlighet.

Ronaldo? Få har väl lyckats känna igen den målfarlige och ruskigt snabbe brasilanaren under större delen av säsongen. Han har precis som Real sladdat till ett flertal gånger. Avslutningen har dock varit framgångsrik och precis som för Real har spelet bara gått bättre och bättre. Ronaldo har dock redan vunnit priset två gånger vilket nog inte ger honom stor chans denna gång då han inte nått sina bästa höjder.

Andrej Sjevtjenko? Min knappa favorit, han har gjort en ypperst stark säsong i Milan och i snittbetyg av de svårflörtade Italienska tidningarna nått 6.57 vilket är väldigt bra. Han har dessutom förbisetts ett flertal gånger trots att han aldrig gjort en dålig säsong i Milan. Därför bör han få priset.

Ruud van Nistelrooy? Nej han har inte varit i närheten av den fotboll han presterade förra säsongen i klubblaget. ligger bara två i lagets interna skytteliga mot Wayne Rooney, och i CL gick det visserligen bra för honom men laget åkte ju ut i kvarten, något som inte stärker hans chanser.

Zinedine Zidane? Icke troligt. troligen med enbart på grund av sin glansfulla historia, ska man se till prestationer under det gågna året skulle det antagligen platsa ett flertal mindre kända personer än denne evigt skallige fransos.

Att inte Henry kom med är ju ganska självklart. Gör man 25 mål i ligan är man visserligen godkänd men utan mål i CL framstår han som ganska anonym. Även Kevin Phillips förut i Sunderland (osäker) gjorde ju cirka 30 mål för någon säsong sedan i England.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis maj 10, 2005 9:02 pm 
The Magnificent

Snygg genomgång!

Jag tycker dock att det är lite lustigt att de sätter en 29 årsgräns på priset... (på vissa skulle man kunna tro att det var 36-årsgräns :) )

Och att Henry inte gort tillräckligt med mål... han ligger ju i alla fall på delad 6:e plats. Och som sagt leder han ju skytteligan i (enligt vissa :wink: ) världens bästa liga.

men som du sa så ligger nog Sjevtjenko närmast...

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis maj 10, 2005 9:07 pm 
Lord of the Mark
Användarvisningsbild

Vad menar du med 29 årsgräns?

Att England skulle var den bästa ligan ser jag som grovt överskattande. Visserligen har Chelsea gjort sitt tilll för att höja statusen men jag skulle nog sätta både Italien och Spanien framför PL. I och med Chelseas framfart har dock statusen höjts kraftigt och Italien och England är kanske ganska jämngoda...

Du har dock rätt i att Henry borde fått vara med iallafall.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis maj 10, 2005 9:10 pm 
The Magnificent

Det där med England var bara för att höja Henrys status... Själv ser jag Italien som etta med England och Spanien efter sig i den ordningen.

Man får inte vara yngre än 29 år för att få ta emot priset... (helt enkelt)

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis maj 10, 2005 9:12 pm 
Lord of the Mark
Användarvisningsbild

Varför har de då plockat med de som är äldre?

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 1504 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69 ... 101  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]