Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: fre apr 19, 2024 9:02 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: insekter och småkryp
InläggPostat: tor apr 29, 2004 3:26 am 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån mar 29, 2004 3:20 am
Inlägg: 1025
Ort: stockholm
nu är våren här på riktigt, och då börjar det krypa fram små otrevligheter som jag helst skulle slippa. dagen har varit synnerligen olycksdrabbad! först fick jag mitt första myggbett (på vänstra knät), sedan flög en gigantisk och mycket arg geting in i mitt rum och skrämde slag på mig (för övrigt - detta hände under senare delen av kvällens chatt om översättning. förlåt till er jag pratade med att jag bara försvann, men jag var upptagen med att springa omkring och vifta, även om jag vet att man inte ska det) och till sist kastade jag en blick upp i taket och fann den största spindeln jag sett utan bur! jag överdriver inte när jag säger 6cm benspann, och en kropp på 3!

nu är det så att jag bor på universitetscampus, alltså i korridor. eftersom det fortfarande är påsklov är vi bara 3 tjejer som är här för tillfället och vi var alla lika skraja. vad göra? den får ju knappt plats i ett glas! jo, vi har ett säkerhetsteam som finns tillgängligt 24 timmar om dygnet. ja. det är helt sant. jag ringde säkerhetsvakten, och så kom de och tog bort den. :oops:

kanske är jag jättetypisk stockholmstjej när jag beklagar mig över insekter, men jag tycker de är det hemskaste med hela sommaren. är det någon som håller med? är det någon annan som gått till ytterligheter för att få bort oönskade gäster? :roll:

för övrigt tycker jag att bromsar är de hemskaste insekterna!

_________________
I wished to be loved by another, but I desire no man's pity.


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010