Näne; jag kommer inte hoppa på dig men jag kommer tyvärr använda samma knep som dig. (ifs bjuder du till påhopp om du argumenterar emot hur jag tänker. Bland de sämsta retoriska knepen alltså... nästan i samma spår som påhopp alltså)
Hmm. Hur jag tänker? Enkelt! De extra scenerna lägger in en extra stämning som inte fanns med i originalen. Som t.ex. att Han Solo hade ett samtal med Jabba the Hut. Enkelt tänkande va? Att de filmerna var banbrytande har inget att göra. Sådana argument räddar inte en annars blek film, om vi jämför med originalen. Om nu filmmakarna har rätt skulle de scenerna in i originalrullarna om tekniken var tillgänglig. Men nu var det inte det så vi fick vänta i flera år på att äntligen få se de scenerna igen. Ett exempel på det är första Star Trekfilmen. Jag ser hellre "Director's cut"versionen för att se de extremt goa förädlingar som gjordes. T.ex. att man fick se rymdskeppsmonstret, att Spock inte blir bländad av solen i månsken och att den sprängda asteroiden ser mycket bättre ut nu än innan. Star Trek, TMP var också banbrytande när dem kom, till och med en oscar, men den är fortfarande blek om man jämför med nyutgåvan.
Skillnaden mellan LotR-SEE och de omgjorda versionerna av Sw är inte så stora. Båda är vad regisörerna egentligen ville ha; alltså det som inte fick plats eller som var för nytt för att platsa i rullarna. Så det så!
Har du inte tänkt på att du skriver i en för 40 år sedan banbrytande sak? Datorn alltså! De var riktigt banbrytande när de första datorerna kom, men inte väljer du en Einac för att den är banbrytande va? Jag vet att det är lite skillnad med datorer och filmer, men förhoppningsvis inser du att allt kan förbättras.
För nåt år sen skulle jag bli ursinnig av din arroganta fråga men jag har lagt band på mitt humör. Det enda du behöver är att du ber om ursäkt för att ifrågasätta mitt tyckande! Jag ifrågasätter inte ditt och bla.bla.bla!
aj

, det var maffigt. Men det säger nog lite hur jag tänker. Jag hoppade inte på dig iaf. Varken bildligt eller bokstavligt...