Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: mån aug 10, 2026 12:40 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 9 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Mario 64
InläggPostat: tis okt 18, 2005 4:09 pm 
Master of Doom

På uppmaning att inte störa i Zeldatråden startar jag nu en ny tråd om "Tidernas Spel" Super Mario 64.

Vad tycker ni är de roligaste banorna, och vad är omöjligt eller iaf jättesvårt?

Har ni några speciella tips eller varningar?

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis okt 18, 2005 9:13 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Hmm. Omöjligt... ...det är väl att inte klara av första banan på mindre än 60 minuter - om man är en erfaren spelare. Annars är väl en riktig omöjlighet att klara Prinsessans slädbana på mindre än 10 sekunder. Är det någon som har gjort det?

Den roligaste banan, ...måste vara Bowsers tredje bana - aldrig har man haft så roligt i en bowser-värld. Annars kan jag inte - på en rak arm - nämna om en viss nivå är mer underhållande än en annan.

Åt samma håll - Lars Winnerbeck

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons okt 19, 2005 3:10 pm 
problemlösare (perl -pe 's/nana/japh/' nana.txt )

Ett av de värsta spelen någonsin ju. Hemsk kornig grafik, sjukt svårkontrollerat osv... Fast det problemet har ju alla de där 64 spelen...

det bästa mario spelet är SMB2, SMB3 och Super Mario World till den första Gameboyen....

Somari är också bra men det räknas ju inte riktigt

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons okt 19, 2005 3:30 pm 
Master of Doom

Aderyn skrev:
Hmm. Omöjligt... ...det är väl att inte klara av första banan på mindre än 60 minuter - om man är en erfaren spelare. Annars är väl en riktig omöjlighet att klara Prinsessans slädbana på mindre än 10 sekunder. Är det någon som har gjort det?

Den roligaste banan, ...måste vara Bowsers tredje bana - aldrig har man haft så roligt i en bowser-värld. Annars kan jag inte - på en rak arm - nämna om en viss nivå är mer underhållande än en annan.

Slädbanan tar jag typ 16 sekunder på mig med, men det var iofs länge sedan jag spelade...

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån okt 24, 2005 8:22 pm 
Maia

Senast redigerad av [Inaktiv användare] mån okt 30, 2006 12:12 am, redigerad totalt 1 gång.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor dec 15, 2005 7:44 pm 
Sinda
Användarvisningsbild

Oooh... snacka om guldspelet, minns så väl när man låg i ärtsäcken framför brasan och lirade handkontrollerna till stoft!

Roligaste världen: *tänka efter* (nu kommer jag iofs inte ihåg vad dom heter...) alltså, kommer inte på nån direkt men första banan är bra rolig o flyga runt på åtminstone...

Tråkigaste världen är lätt spökstället, ush! >_<
Svåraste är nog Rainbow-ride eller klockan... de sista stjärnorna *brr*

Alla de där slid'sen som finns är roliga med

Här finns så kallade "speedruns" o ladda ner, den på hela spelet (alla 120 stjärnorna) är på cac 700mb... men har ni duglig anslutning så kan jag rekommendera den - kul o se vilka tricks det finns m.m.: http://speeddemosarchive.com/Mario64.html

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor dec 15, 2005 10:03 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Ja, nog har jag sett dessa speed-runs. De är ögonöppnande - man blir betagen av hur skickligt de utför vissa moves. Fasst visst; vissa av dem kunde man redan sen innan 8)

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor dec 15, 2005 10:19 pm 
Sinda
Användarvisningsbild

Aderyn skrev:
Ja, nog har jag sett dessa speed-runs. De är ögonöppnande - man blir betagen av hur skickligt de utför vissa moves. Fasst visst; vissa av dem kunde man redan sen innan 8)

Yepp, helt klart.
Lite synd att dom ibland klantar sig på en del ställen, i någon av de där speedrunsen på Mario 64 så hoppar han in i väggen 2 gånger när han ska in i Princess Secret Slide ^^

En lite lam grej med hela speedrun/timeattack-grejen är ju att framförallt äldre spel körs igenom på emulatorer - i slow motion!
Jag har exemelvis en speedrun på ett av de gamla goa Mariospelen på NES på datorn, det är kört i några gångers slow-motion... och egentligen förvånar det en inte, det måste ju nästan vara omöjligt att hinna med allt dom hinner med annars O.o

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön dec 25, 2005 11:41 pm 
Maia
Användarvisningsbild

hmm... jag skulle faktiskt vilja se denna tråd i en mer generell speltråd. Ämnet är för tunnt och för ointressant för att liva upp i denna enda tråd. Kanske får vi spelfantaster större nytta av det om vi ser det i en bredare tv-/dataspels tråd.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 9 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]