Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: tis aug 04, 2026 7:13 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 83 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör jan 15, 2005 1:01 pm 
Lord of the Mark
Användarvisningsbild

Aderyn skrev:
Vem är det som bestämmer att ett tecken hetsar upp fler människor än ett annat tecken? Eller möjligen hetsar upp rätt människor.
Ja jag skulle exempelvis ha väldigt svårt att hetsa upp mig mot CCCP men det är en annan femma. Vilka är de "rätta" människorna? vad jag ser idag så är väl det dina "rätta" människor som just nu har makten i riksdag och media?
Aderyn skrev:
Ibland har jag känt mig stött när jag kommer i kontakt med CCCP. För mig står de fyra bokstäverna för det största förtrycket som världen har skådat. Jag har till och med velat ruska om ett nioårigt barn och fråga honom varför han stödjer den värsta folkmordsnationen i världen, genom att bära CCCP. Borde jag inte ha samma rättighet som alla andra som upplever hets? Eller är jag i fel grupp; medelklassen?
Ja du, det är rätt intressant. varför måste jag dagligen stå ut med hyllningarna av vår tids värsta kolonialmakt USA? Ska vi förbjuda deras märken också kanske? Denna fråga är lite svår, men jag tycker personligen inte att den är särskilt intressant. Ungefär som "Jaha får vi inte kalla det negerbollar längre? jamen det är ju okej att säga finska pinnar ju... liksom ba...) Det nazismen gjorde till skillnad från kommunismen var att den förlorade kriget. ett krig som riktades mot alla delar av världen därav blir nazismen inte accepterad någonstans.

Aderyn skrev:
Tänk på följande teori. Vi startar ett forskningsprogram där höjdhoppare ingår. Höjdhoppare, i klass med Holm, ska para sig med varandra. Efter ungefär 10 generationer har har vi en höjdhoppare som borde kunna hoppa 3 meter. Alltså har vi en superhöjdhoppare. Är det verkligen rasism att tänka i de banorna? Jämför detta med numenorerna, som fick sina arvsanlag av själva "gudarna".
Är detta ett skämt? :shock:
Detta låter så unket att jag blir spyfärdig. Du upprepar ju samma argument som alla gamla gaggiga adelsmän som i någon jäkla dokumentär sitter och mummlar fram något om Adelns rätt att styra pöbeln eftersom de under en mängd år parat sig med de rätta och rena människorna. Människans arvsanlag odlas inte på detta sätt.

Aderyn skrev:
Men numenoranernas alviska egenskaper försvagas när de beblandar sig med andra människor, enligt samma regler som gäller när vi korsar olika hundraser med varandra. Detta är enligt David Tjeder ett uttryck för rasistiskt tänkande. Då undrar jag om det är rasistiskt tänkande som gör att jag tror att en renrasig schäfer är större och starkare än en blandras mellan schäfer och chihuahua?
Frånsett då att vi människor inte är några jäkla hundar och inte på samma sätt inavlat oss fram som vi har gjort med de olika stackars handikappade hundraserna. Det finns ingen skillnad mellan en kines och en svensk. det är faktiskt större sanolikhet att en två kineser är mer olika, än den ena kinesen och en amerikan.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör jan 15, 2005 2:05 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Den här totalitära lag som kallas "hets mot folkgrupp" är en direkt begränsning av lagen om yttrandrefrihet - en lag vi är stympade från här i Sverige. Lagen om hets mot folkgrupp har kanske ett visst symboliskt värde i teorin, men den kan aldrig fungera i praktiken, eftersom grundlagen motsätter sig den.

Tyvärr så är våra politiker och journalister (oftast de rabiata pk-korsriddare till opportunister som skriker högst, kan nämnas) supersnabba på att applicera denna lag långt utanför dess egentliga område och svartmåla de de anser hindrar dem och deras fantatiska vansinnesjakt. Detta till den grad att man inte får ha bära vare sig svensk flagga, torshammare eller indiskt solkors (oj där försvann visst religionsfriheten också...) samt en mängd saker till, utan att räkna med en journalistiskt och politisk utfrysning och svartmålning. Att det råder ett totalförbud om att över huvud taget diskutera den rent politiska frågan invandringspolitik är väl känt, något som är en mycket viktig fråga i andra länder bör nämnas och där tas på fullaste allvar i debatter.

Den stora ironin i detta är att denna lag om hets mot folkgrupp enbart appliceras inom vissa områden, medan andra verkar gå förbi obemärkt. Således är det förbjudet att kalla ett område för ett "jävla invandrarställe", medan "jävla svenneställe" är fullständigt politiskt korrekt (ett försäkringsbolag har detta uttalande i en reklamfilm som visas på tv) Som tidigare nämnts - att ha på sig en tröja med hammare och skära samt CCCP - en nation som mördat 100 miljoner människor är helt okej, t.o.m. mode, medan en tröja som visar en annan nation - som "enbart" mördat 20 miljoner människor, eller enbart en tröja med Sveriges flagga är fullständigt förbjudet. Svenska flaggor är liksom nationalhymnen inget man kan använda säkert förutom vid sportevenemang, men vem skulle säga ett ord om en neger (detta ord betyder svart) kom till skolavslutningen insvept med en Zimbabwe-flagga, ställde sig på skolgården och började sjunga sin nationalsång?

För i Sverige är de de kappvändare som skriker högst som får talan, istället för en lagbunden allmän öppenhet (som dock finns egentligen, den kallas grundlagen) som innebär frihet inom yttrande, press och religion.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör jan 15, 2005 5:12 pm 
Lord of the Mark
Användarvisningsbild

Nerloth skrev:
Tyvärr så är våra politiker och journalister (oftast de rabiata pk-korsriddare till opportunister som skriker högst, kan nämnas) supersnabba på att applicera denna lag långt utanför dess egentliga område och svartmåla de de anser hindrar dem och deras fantatiska vansinnesjakt. Detta till den grad att man inte får ha bära vare sig svensk flagga, torshammare eller indiskt solkors (oj där försvann visst
religionsfriheten också...)
:roll: vart bor du? själv har jag inga problem att bära svenska flaggan eller torshammaren på mina kläder eller smycken.
Nerloth skrev:
samt en mängd saker till, utan att räkna med en journalistiskt och politisk utfrysning och svartmålning. Att det råder ett totalförbud om att över huvud taget diskutera den rent politiska frågan invandringspolitik är väl känt, något som är en mycket viktig fråga i andra länder bör nämnas och där tas på fullaste allvar i debatter.
Jaha? själv tyckte jag invandrarfrågan diskuteras mer och mer, se förra valet exempelvis.
Nerloth skrev:
Den stora ironin i detta är att denna lag om hets mot folkgrupp enbart appliceras inom vissa områden, medan andra verkar gå förbi obemärkt. Således är det förbjudet att kalla ett område för ett "jävla invandrarställe", medan "jävla svenneställe" är fullständigt politiskt korrekt (ett försäkringsbolag har detta uttalande i en reklamfilm som visas på tv)
Ja men för guds skull det är en jäkla skillnad, och förstår du inte det så kan jag nog inte förklara. Men jag gör ett försök. Om Sverige blev anfallet och vår befolkning sålts som slavar och torterats, samtidigt som vi blir kallade svennejävlar. Ja du... då skulle det nog efter att vi blivit fria igen. Det nog ligga likadana värderingar i det namnet som i "neger/negerjävel"
Nerloth skrev:
Som tidigare nämnts - att ha på sig en tröja med hammare och skära samt CCCP - en nation som mördat 100 miljoner människor är helt okej, t.o.m. mode, medan en tröja som visar en annan nation - som "enbart" mördat 20 miljoner människor, eller enbart en tröja med Sveriges flagga är fullständigt förbjudet. Svenska flaggor är liksom nationalhymnen inget man kan använda säkert förutom vid sportevenemang, men vem skulle säga ett ord om en neger (detta ord betyder svart) kom till skolavslutningen insvept med en Zimbabwe-flagga, ställde sig på skolgården och började sjunga sin nationalsång?
Nu kommer den skojiga leken. "Räkna offer för massmördare." Ja "B" dödade 5 miljoner och "c" dödade 8, ja men "L" är ju ändå värst de dödade ju 9... människoliv som människoliv. Problemet är att som sagt att exempelvis andra stater också har liv på sina samveten (England/USA.) ska inte dem räknas?
Nerloth skrev:
För i Sverige är de de kappvändare som skriker högst som får talan, istället för en lagbunden allmän öppenhet (som dock finns egentligen, den kallas grundlagen) som innebär frihet inom yttrande, press och religion.
Återigen allt får inte sägas. Tillochmed FN erkänner detta, läs igenom deras stadgar så...

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör jan 15, 2005 6:55 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Théoden Ändny skrev:
:roll: vart bor du? själv har jag inga problem att bära svenska flaggan eller torshammaren på mina kläder eller smycken.

Jag vet folk som blivit kallade rasister på grund av att de bar en svensk flagga samt andra som blivit nedslagna av invandrare av samma anledning. Tror du själv på allvar att en politiker kan bära en svensk flagga i en politisk debatt utan konsekvenser? Om du blundrar för verkligheten är det ditt problem.

Théoden Ändny skrev:
Jaha? själv tyckte jag invandrarfrågan diskuteras mer och mer, se förra valet exempelvis.

Ja visst, man får "diskutera" hur mycket man vill så länge man är berömmer dagens politik. Att däremot kritisera dagens invandringspolitik och säga att vi kanske borde minska på invandringen (då vi faktiskt tar in flest i hela Europa) är det samma som politiskt självmord. Varför får inte annars inte ens de mest "rumsrena" nationalistiska partierna vara med och delta i debatter?

Théoden Ändny skrev:
Ja men för guds skull det är en jäkla skillnad, och förstår du inte det så kan jag nog inte förklara. Men jag gör ett försök. Om Sverige blev anfallet och vår befolkning sålts som slavar och torterats, samtidigt som vi blir kallade svennejävlar. Ja du... då skulle det nog efter att vi blivit fria igen. Det nog ligga likadana värderingar i det namnet som i "neger/negerjävel"

Förstod inte riktigt vad du skrev här, rätta gärna till språket lite. Men NEJ, det är INGEN jävla skillnad, ska det vara skillnad i lagen också menar du? Inför lagen är alla lika! Lagen måste självklart vara allmängiltig i alla lägen, inga undantag kan någonsin göras från detta, då är det inte längre ett demokratiskt rättssamhälle.

Théoden Ändny skrev:
Nu kommer den skojiga leken. "Räkna offer för massmördare." Ja "B" dödade 5 miljoner och "c" dödade 8, ja men "L" är ju ändå värst de dödade ju 9... människoliv som människoliv. Problemet är att som sagt att exempelvis andra stater också har liv på sina samveten (England/USA.) ska inte dem räknas?

Detta har ju noll med saken att göra, håll dig till ämnet.
Så länge det råder yttrandefrihet spelar det ingen roll vad du anser "räknas" eller inte.

Théoden Ändny skrev:
Återigen allt får inte sägas.

Enligt vem? Enligt dig? Då förespråkar du inte demokrati och frihet. Det gör däremot jag, och det är skillnaden mellan oss.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör jan 15, 2005 7:16 pm 
Lord of the Mark
Användarvisningsbild

Nerloth skrev:
Jag vet folk som blivit kallade rasister på grund av att de bar en svensk flagga samt andra som blivit nedslagna av invandrare av samma anledning. Tror du själv på allvar att en politiker kan bära en svensk flagga i en politisk debatt utan konsekvenser? Om du blundrar för verkligheten är det ditt problem.
Jag känner betydligt fler personer som blir kallade negerdjävel eller svarting än jag känner folk som blivit kallade rasister.
Nerloth skrev:
Ja visst, man får "diskutera" hur mycket man vill så länge man är berömmer dagens politik. Att däremot kritisera dagens invandringspolitik och säga att vi kanske borde minska på invandringen (då vi faktiskt tar in flest i hela Europa) är det samma som politiskt självmord. Varför får inte annars inte ens de mest "rumsrena" nationalistiska partierna vara med och delta i debatter?
Ja ett rumsrent nationalistiskt parti vart hittar man ett sådant? om du nu inte menar folkpartiet såklart. Och om inte vi tar in flest invandrare i Europa vem ska då göra det?
Nerloth skrev:
Förstod inte riktigt vad du skrev här, rätta gärna till språket lite. Men NEJ, det är INGEN jävla skillnad, ska det vara skillnad i lagen också menar du? Inför lagen är alla lika! Lagen måste självklart vara allmängiltig i alla lägen, inga undantag kan någonsin göras från detta, då är det inte längre ett demokratiskt rättssamhälle.
Nu är det så att kalla någon "Svennejävel" redan är ett brott. Vilken lag det faller under får du räkna ut själv. Men brott specifikt riktade mot minoritetsgrupper är så allvarliga att de har fått en speciell stämpel på sig. Återigen du verkar göra en sport i att se allt så svart eller vitt som möjligt.
Nerloth skrev:
Detta har ju noll med saken att göra, håll dig till ämnet.
Så länge det råder yttrandefrihet spelar det ingen roll vad du anser "räknas" eller inte.
Läs vad du skrev och sedan vad jag skrev så kanske du märker sammbandet, annars så kan du skita i det. jag har ingen lust att leka någon löjlig jävla lek...

Nerloth skrev:
Enligt vem? Enligt dig? Då förespråkar du inte demokrati och frihet. Det gör däremot jag, och det är skillnaden mellan oss.
Återigen enligt FN stadgan. Så nej kompis det är inte bara JAG som tycker så... Jag ser denna fråga som komplicerad. DET min vän är skillnaden dig och mig emellan.

Angående mitt slarviga skriftspråk så beror det på att finner denna fråga oerhört viktig.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör jan 15, 2005 8:00 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Aderyn skrev:
[quote="Theoden]Är detta ett skämt? :shock:
Detta låter så unket att jag blir spyfärdig. Du upprepar ju samma argument som alla gamla gaggiga adelsmän som i någon jäkla dokumentär sitter och mummlar fram något om Adelns rätt att styra pöbeln eftersom de under en mängd år parat sig med de rätta och rena människorna. Människans arvsanlag odlas inte på detta sätt.

Frånsett då att vi människor inte är några jäkla hundar och inte på samma sätt inavlat oss fram som vi har gjort med de olika stackars handikappade hundraserna. Det finns ingen skillnad mellan en kines och en svensk. det är faktiskt större sanolikhet att en två kineser är mer olika, än den ena kinesen och en amerikan

Spy på bara. För jag är ivrig på att plocka upp den lagda pizzan.

Det är fan inte enbart avelsmän som tänker så. Alla evolutionskännare borde förstå att människan, liksom hundar och katter, genomgår en evolition. Att inte erkänna det, är att inte våga gå emot den okunniga pöbelns makt, liksom att tro på kristendomens oföränderlighet.

Det är faktiskt skillnad på en kines och en svensk. Kinesen (i det här fallet; den som föds i Kina av en kinesisk mor och far i 10e generationen, för att omöjliggöra missförstånd) är "gul", har vad vi kallar sneda ögon och talar ett visst språk. Svensken (samma kriterier som kinesen) är, i det här fallet, vit, har "rakare" ögon och pratar ett annat språk. Så långt är vi väl överrens?

Men om nu människan inte vore som hunden, borde inte svensken och kinesen se olika ut? För visst är det omgivningen som har format kinesens utseende. Svensken lever där solen inte skiner så starkt; därför är han vit. En tredje man, Etopiern (samma kriterier som innan) är svart eftersom han lever i ett land med stark sol.

Om nu två höjdhoppare, i samma klass som Holm och Bergkvist, "parar" sig, höjs förutsättningarna för att barnet ska bli smidigt. Parar barnet sig med en höjdhoppare i andra höjdhoppargenerationen höjs förutsättningarna för att nästa generationen ska hoppa högre. Det är vad jag lärde mig i naturkunskapen, då Darwinismen kom till tals.

Så, är jag fortfarande en gammal och gaggig adelsman? Eller är det du som inte tror på evolutionsteorin?

Det är de fysiska skillnaderna som jag talar om. Men det är fan ingen som är ädlare än den andra. Och om det var det som du störde dig på, kan jag bara meddela att Tolkien beskrev numénorerna som ädlare än andra människor.

ps. *gräver ned stridsyxan för en slutkommentar* Bra diskussion. Sådant har man nästan längtat efter.

Åt samma håll - Lars Winnerbeck

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön jan 16, 2005 2:13 pm 
Lord of the Mark
Användarvisningsbild

Aderyn skrev:
Det är fan inte enbart avelsmän som tänker så. Alla evolutionskännare borde förstå att människan, liksom hundar och katter, genomgår en evolition. Att inte erkänna det, är att inte våga gå emot den okunniga pöbelns makt, liksom att tro på kristendomens oföränderlighet.
Jag erkänner evolutionen bara så att du vet...
Aderyn skrev:
Det är faktiskt skillnad på en kines och en svensk. Kinesen (i det här fallet; den som föds i Kina av en kinesisk mor och far i 10e generationen, för att omöjliggöra missförstånd) är "gul", har vad vi kallar sneda ögon och talar ett visst språk. Svensken (samma kriterier som kinesen) är, i det här fallet, vit, har "rakare" ögon och pratar ett annat språk. Så långt är vi väl överrens?
Det finns ingen eller väldigt få "rena" Kineser i den 10 generationen ok? alla människor är mer eller mindre av samma släkte och igenom invandring så är vi alla numer uppblandade med varandra mer eller mindre. Det jag ville påpeka är att Genetiskt så är en svensk exakt som en kines, lika ofta som en kines är lik en annan kines genetiskt.
Aderyn skrev:
Men om nu människan inte vore som hunden, borde inte svensken och kinesen se olika ut? För visst är det omgivningen som har format kinesens utseende. Svensken lever där solen inte skiner så starkt; därför är han vit. En tredje man, Etopiern (samma kriterier som innan) är svart eftersom han lever i ett land med stark sol.
Ok? helt rätt.
Aderyn skrev:
Om nu två höjdhoppare, i samma klass som Holm och Bergkvist, "parar" sig, höjs förutsättningarna för att barnet ska bli smidigt. Parar barnet sig med en höjdhoppare i andra höjdhoppargenerationen höjs förutsättningarna för att nästa generationen ska hoppa högre. Det är vad jag lärde mig i naturkunskapen, då Darwinismen kom till tals.

Detta skulle jag gärna höra någon med kunskap uttala sig om. Vad jag har förstått så är det emellertid betydligt mer komplicerat än så eftersom vårt genetiska matrial är så komplicerat. Två långa föräldrar skapar ju exempelvis inte nödvändigtvis ett långt barn.
Aderyn skrev:

Så, är jag fortfarande en gammal och gaggig adelsman? Eller är det du som inte tror på evolutionsteorin?
Jag tycker du missar hela poängen. Med din teori så skulle ju adelsmän vara bättre människor på grund utav den avel de bedrivit under alla år? rätt eller fel?

Aderyn skrev:
ps. *gräver ned stridsyxan för en slutkommentar* Bra diskussion. Sådant har man nästan längtat efter.
Ja, fast riktigt slut behöver det väl inte vara?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön jan 16, 2005 7:20 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Theoden skrev:
Jag tycker du missar hela poängen. Med din teori så skulle ju adelsmän vara bättre människor på grund utav den avel de bedrivit under alla år? rätt eller fel?

Säkert har jag gjort det. Jag tolkade det som en förolämpning; att jag var en "gaggig adelsman" som inget vet. Det fanns inget som kunde visa motsatsen.

Mig veterligen finns ingen gen som gör adelsmännen till bättre människor. Om den genen fanns, och var ärftlig, skulle de förbättra förutsättningarna till nästa generation. Det är ifs vad jag tror. Konsekvensen skulle bli lidande om jag inte sa annat.

Du igen skrev:
Detta skulle jag gärna höra någon med kunskap uttala sig om.

Där har vi något gemensamt.

Din sista kommentar skrev:
Ja, fast riktigt slut behöver det väl inte vara?

Jag grävde ned den för just slutkomentaren, för att kanske gräva upp den senare. Jag ville inte att hela inlägget ska vara diskussionsfixerat...

Åt samma håll - Lars Winnerbeck

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön jan 16, 2005 7:32 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Théoden Ändny skrev:
Ja ett rumsrent nationalistiskt parti vart hittar man ett sådant? om du nu inte menar folkpartiet såklart.

Upprepar min fråga eftersom du uppenbarligen inte förstod den: Varför får inte ens de mest rumsrena nationalistiska partierna vara med och delta i debatter?

Théoden Ändny skrev:
Och om inte vi tar in flest invandrare i Europa vem ska då göra det?

Kanske de som i dagsläget har minst?

Théoden Ändny skrev:
Återigen du verkar göra en sport i att se allt så svart eller vitt som möjligt.

Det är inte jag som ser allt i svart eller vitt, utan våra lagar. I lagar finns inga "kanske", "i vissa fall" etc. Du måste väl ändå ha så mycket vett att du håller med mig om att alla ska vara lika inför lagen?

Théoden Ändny skrev:
Angående mitt slarviga skriftspråk så beror det på att finner denna fråga oerhört viktig.
Det har ju knappast med saken att göra, dålig bortförklaring. Var mer noggrann och korrekturläs vad du skriver istället.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön jan 16, 2005 7:44 pm 
Lord of the Mark
Användarvisningsbild

Nerloth skrev:
Upprepar min fråga eftersom du uppenbarligen inte förstod den: Varför får inte ens de mest rumsrena nationalistiska partierna vara med och delta i debatter?
jag upprepar mitt ställningstagande. Det finns inga.
Nerloth skrev:
Kanske de som i dagsläget har minst?
Jo det skulle vara önskvärt om fler ville vara solidariska, men det är upp till de "ländernas" samvete hur hjälpsamma de vill vara. Finland nämns ju ofta som ett exempel på ett rikt land som släpper in få flyktingar. Men ska vi släppa in färre bara för att de gör så? är det inte bättre om vi föregår med gott exempel?
Nerloth skrev:
Det är inte jag som ser allt i svart eller vitt, utan våra lagar. I lagar finns inga "kanske", "i vissa fall" etc. Du måste väl ändå ha så mycket vett att du håller med mig om att alla ska vara lika inför lagen?
Ja i teorin så håller jag med dig men det är en utopi. och vissa utsatta grupper behöver mer skydd än andra.
Nerloth skrev:
Det har ju knappast med saken att göra, dålig bortförklaring. Var mer noggrann och korrekturläs vad du skriver istället.
Å andra sidan. Sluta skriv att jag ingenting förstår så fort du inte vill acceptera mina argument. Med lite god vilja kan du nog sätta dig in i vad jag vill säga?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån jan 17, 2005 3:36 am 
Dvärg

Citera:

Ändny verkar leva i villfarelsen att alla som kommer hit har flytt ifrån krig och tortyr. I själva verket är det en liten minoritet av de asylsökande de senaste 25 åren som har kunnat visa upp de minsta flyktingskäl. Permanent uppehållstillstånd har de fått i alla fall. Reglerna är sådana.

Citera:
Jo det skulle vara önskvärt om fler ville vara solidariska, men det är upp till de "ländernas" samvete hur hjälpsamma de vill vara. Finland nämns ju ofta som ett exempel på ett rikt land som släpper in få flyktingar. Men ska vi släppa in färre bara för att de gör så? är det inte bättre om vi föregår med gott exempel?

Och när skall solidariteten och föregåendet med goda exempel utsträckas till de svenskar som offras varje vecka i form av rån, mord, gruppvåldtäkter, svår misshandel, åldringsrån, taxirån m.m, m.m pga att ryggradslösa politiker inte vågat sätta stopp för den katastrofalt dyra och totalt meningslösa massinvandringen, eftersom de är så livrädda för att kallas nazister?

Det är också rätt intressant vad du menar med de "ländernas samvete". Mig veterligen har i alla fall det svenska folket aldrig tillfrågats huruvida de vill ha EU:s största per capitainvandring.

Citera:
jag upprepar mitt ställningstagande. Det finns inga.

Och det kan väl aldrig bero på att media och politiker har satt i system att brännmärka varje kritiker av förd politik som nazist/rasist varvid man effektivt tystar all debatt, och om inte det hjälper, helt enkelt tiga ihjäl folk?
Det blir ju ganska svårt att veta om det finns några "rumsrena" invandringsmotståndare eller ej om de aldrig får komma till tals.

Citera:
Nu är det så att kalla någon "Svennejävel" redan är ett brott. Vilken lag det faller under får du räkna ut själv...

Varför skulle anklagelsepunkten om ärekränkning, vilket jag antar att du menar, inte duga för våra fina kulturberikare om det duger för oss?

Citera:
...Men brott specifikt riktade mot minoritetsgrupper är så allvarliga att de har fått en speciell stämpel på sig. Återigen du verkar göra en sport i att se allt så svart eller vitt som möjligt.

Det enda Nerloth sade var att alla borde vara lika inför lagen, en grundläggande rättsprincip som lagen om "hets mot folkgrupp" omintetgör. Det du kallar "svart eller vitt" kallar andra för rättvisa.

Avslutningsvis, en liten fråga. Du skriver:
Citera:
ett krig som riktades mot alla delar av världen därav blir nazismen inte accepterad någonstans.

Kan du förklara vad du menar med "riktades mot alla delar av världen"? Bara nyfiken på vad du vill ha sagt.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån jan 17, 2005 5:34 pm 
Lord of the Mark
Användarvisningsbild

Spjutyxa skrev:
Ändny verkar leva i villfarelsen att alla som kommer hit har flytt ifrån krig och tortyr. I själva verket är det en liten minoritet av de asylsökande de senaste 25 åren som har kunnat visa upp de minsta flyktingskäl. Permanent uppehållstillstånd har de fått i alla fall. Reglerna är sådana.
vilken villfarelse lever du i? Sådant här skitsnack säger jag ingenting om.
Spjutyxa skrev:
Och när skall solidariteten och föregåendet med goda exempel utsträckas till de svenskar som offras varje vecka i form av rån, mord, gruppvåldtäkter, svår misshandel, åldringsrån, taxirån m.m, m.m pga att ryggradslösa politiker inte vågat sätta stopp för den katastrofalt dyra och totalt meningslösa massinvandringen, eftersom de är så livrädda för att kallas nazister?
Din argumentering ligger farligt nära rasism, gå inte över den linjen. Meningslös solidaritet? tror aldrig att något sådant kommer inträffa. Släpper vi in tio personer och en av de är en brottsling ska vi då vägra de andra nio inträde?
Spjutyxa skrev:
Det är också rätt intressant vad du menar med de "ländernas samvete". Mig veterligen har i alla fall det svenska folket aldrig tillfrågats huruvida de vill ha EU:s största per capitainvandring.
:) Regeringen som ligger bakom denna invandring får ju förnyat förtroende med sina samarbetspartier samtidigt som dina "rassepartier" får nöja sig med enstaka kommunmandat. I say no more.
Spjutyxa skrev:
Och det kan väl aldrig bero på att media och politiker har satt i system att brännmärka varje kritiker av förd politik som nazist/rasist varvid man effektivt tystar all debatt, och om inte det hjälper, helt enkelt tiga ihjäl folk? Det blir ju ganska svårt att veta om det finns några "rumsrena" invandringsmotståndare eller ej om de aldrig får komma till tals.
De gånger de kommer till tals hör jag ingenting som får mig att ändra uppfattning. Som sagt, det finns inga...
Spjutyxa skrev:
Varför skulle anklagelsepunkten om ärekränkning, vilket jag antar att du menar, inte duga för våra fina kulturberikare om det duger för oss?
Därför att de är särskilt utsatta. därför ska sådana brott vara extra hårda. en vit är betydligt mer skyddad från ärekränkningar när denne är ute och går medan en "kulturberikare" oftare får höra skit.
Spjutyxa skrev:
Det enda Nerloth sade var att alla borde vara lika inför lagen, en grundläggande rättsprincip som lagen om "hets mot folkgrupp" omintetgör. Det du kallar "svart eller vitt" kallar andra för rättvisa.
Utsatta grupper ska ha starkare skydd.
Spjutyxa skrev:

Kan du förklara vad du menar med "riktades mot alla delar av världen"? Bara nyfiken på vad du vill ha sagt.
:roll: mmm jag skulle kunna, men tänk efter lite själv så kanske du förstår. Men gör du det fortfarande inte, så får jag väl förklara mig...

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån jan 17, 2005 6:46 pm 
Dvärg

Citera:
vilken villfarelse lever du i? Sådant här skitsnack säger jag ingenting om.

Uppenbarligen för att det har med verkligheten att göra.

Citera:
Din argumentering ligger farligt nära rasism, gå inte över den linjen.

Vad du anser och tror är rasism struntar jag högaktingsfullt i. För övrigt skulle jag låta en rasist tala till punkt. Det är skillnaden mellan dig och mig. Jag tror på åsiktsfrihet, fri opinionsbildning och ett objektivt förhållningssätt till verkligheten. Du tror på censur och hjärntvätt.

Citera:
Meningslös solidaritet? tror aldrig att något sådant kommer inträffa. Släpper vi in tio personer och en av de är en brottsling ska vi då vägra de andra nio inträde?

Meningslös solidaritet är solidaritet med "flyktingar" vilka till över 80% inte är några flyktingar. I det fallet blir den kriminalitet som följer av de öppna dammluckorna en ren minuspost, ja! I själva verket vittnar det om en feg hänsynslöshet mot människor (närmare bestämt den egna befolkningen - vars uppdrag man egentligen uppbär och vars väl är innebörden i det sociala kontrakt som en gång slutits), som verkligen inte har något med solidaritet att göra.

Citera:
Regeringen som ligger bakom denna invandring får ju förnyat förtroende med sina samarbetspartier samtidigt som dina "rassepartier" får nöja sig med enstaka kommunmandat. I say no more.

När det svenska folket har tillfrågats i opinionsmätningar har en majoritet varit emot förd invandringspolitik. Detta trots massiv propaganda, systematisk mörkläggning och ett parlament som i frågan inte erbjuder några alternativ.
Men vem vet, om Sanningsministeriet maler på ordentligt och frågorna utformas tillräckligt vridet kanske även det kan förändras.

Citera:
De gånger de kommer till tals hör jag ingenting som får mig att ändra uppfattning. Som sagt, det finns inga...

Vilket om så är fallet torde passa dig alldeles utmärkt. Jag väntar mig inte att du skulle vilja hejda det här landets självförintelse. "Rumsrena" (vad nu detta idiotord skall betyda) invandringsmotståndare, inklusive med bakgrund i den politiska vänstern, har emellertid funnits hela tiden. Deras åsikter har bara kvävts av en maktfullkomlig mediaapparat och hycklande politikeretablissemang. Du läser inga debattartiklar i ämnet, inte för att sådana inte skrivs, utan för att redaktionerna systematiskt väljer att ej publicera dem. Det har ju Expo rått dem till.

Förresten är "rumsren" bara ett subjektivt omdöme. Eftersom utdefiniering av vilka åsikter som inte får hysas genomförs av samma etablissemangs funktionärer, behöver jag nog intet tillägga.

Citera:
Därför att de är särskilt utsatta. därför ska sådana brott vara extra hårda. en vit är betydligt mer skyddad från ärekränkningar när denne är ute och går medan en "kulturberikare" oftare får höra skit.

Detta är ju komplett nonsens. Du utgår ifrån att människor (åtminstone vissa utvalda) är stackars omyndiga offer som alltid måste daddas med för annars börjar dom böla om de ser en negerboll i ett skyltfönster. Du tror att du kan avgöra vilka individer som har större rätt till offerstatus än andra. Under tiden har vi en stor och växande brottslighet där de vita brottsoffren och de invandrade förövarna bildar ett klart skönjbart och otäckt mönster och där "svennehora" är ett vanligt epitet på våra skolor. Vem är det som hyser förakt för vem?

Citera:
mmm jag skulle kunna, men tänk efter lite själv så kanske du förstår. Men gör du det fortfarande inte, så får jag väl förklara mig...

Inte för att jag är säker på att det längre har med ämnet att göra, men ja tack, det är nog bäst att du försöker förklara...

Senast redigerad av Spjutyxa mån jan 17, 2005 7:10 pm, redigerad totalt 1 gång.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån jan 17, 2005 7:07 pm 
Lord of the Mark
Användarvisningsbild

Spjutyxa skrev:
Vad du anser och tror är rasism struntar jag högaktingsfullt i.
Visserligen, men om du vill vara kvar i detta forum så tror jag ändock du ska ha det i tankarna. Märk dock att jag skrev "nära"
Spjutyxa skrev:
Meningslös solidaritet är solidaritet med "flyktingar" vilka till över 80% inte är några flyktingar. I det fallet blir den kriminalitet som följer av de öppna dammluckorna en ren minuspost, ja!
Återigen din argumentering är den samma som vid din tidigare "villfarelse" så...
Själv räknar jag exempelvis inte de Somalier, bosnier och serbokrater med flera som har kommit hit under de senaste 25 åren som invandrare.

märk ordet.
Spjutyxa skrev:
När det svenska folket har tillfrågats i opinionsmätningar har en majoritet varit emot förd invandringspolitik. Detta trots massiv propaganda, systematisk mörkläggning och ett parlament som i frågan inte erbjuder några alternativ.
Ja du men hur vill du tolka detta? En del av dessa kanske är missnöjda med hur de tas om hand, andra kanske vill ha hit fler. Hänvisa gärna till källa så jag får ta mig en titt på hur frågan är utformad.
Spjutyxa skrev:
Vilket om så är fallet torde passa dig alldeles utmärkt. Jag väntar mig inte att du skulle vilja hejda det här landets självförintelse. "Rumsrena" (vad nu detta idiotord skall betyda) invandringsmotståndare, inklusive med bakgrund i den politiska vänstern, har emellertid funnits hela tiden. Deras åsikter har bara kvävts av en maktfullkomlig mediaapparat och politikeretablissemang. Du läser inga debattartiklar i ämnet, inte för att sådana inte skrivs, utan för att redaktionerna systematiskt väljer att ej publicera dem.
Rumsrena är ungefär lika gångbart som ditt "kulturberikare" inom citattecken.

Visst gillar du att vara så ensam? Alla emot dig ingen är för dig. Paranoia kallas det med ett annat ord.

Spjutyxa skrev:
Förresten är "rumsren" bara ett subjektivt omdöme. Eftersom utdefiniering av vilka åsikter som inte får hysas genomförs av samma etablissemangs funktionärer, behöver jag nog intet tillägga.
nej gör inte det.
Spjutyxa skrev:
Detta är ju komplett nonsens. Du utgår ifrån att människor är stackars omyndiga offer som alltid måste daddas med för annars börjar dom böla om de ser en negerboll i ett skyltfönster. Under tiden har vi en stor och växande brottslighet där de vita offren och de invandrade förövarna bildar ett klart skönjbart och otäckt mönster och där "svennehora" är ett vanligt epitet på våra skolor. Vem är det som hyser förakt för vem?
Nu säger du ju emot dig själv...

Jag tror ingen börjar böla så fort de ser en negerboll, däremot kan de ta väldigt illa vid sig samtidigt som det främjar en acceptans för ordet som jag inte anser önskvärd. Och som jag påpekat tidigare. betydligt oftare får folk negerdjävel än svennedjävel kastade efter sig (enligt min uppfattning). Om nu du har andra uppfattningar så får jag väl beklaga. Själv hoppas jag Sverige står kvar vid sin solidariska politik och inte sviker sina medmänniskor, svenskar så väl som alla andra.
Spjutyxa skrev:
Inte för att jag är säker på att det längre har med ämnet att göra, men ja tack, det är nog bäst att du försöker förklara...
nej till ämnet har det väl rätt så lite att göra, nåväl... Hitler och Tyskland slogs i Afrika, Europa och Asien. Det gör tre av sex kontinenter. Samtidigt slogs Japan på Hitlers sida mot bland annat Australien så det gör ytterligare en kontinent. Usa slogs på de allierades sida under kriget och Sydamerikanska länder stödde till viss del de allierade...

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån jan 17, 2005 7:39 pm 
Noldo

Spjutyxa skrev:

Så vitt jag vet är det mestadels andra generationsens invandrare som är det största problemet när det kommer till kriminalitet, tyvärr kan jag inte hitta källan nu men jag kan se om jag hittar den senare. Detta är inte på grund av att vi släpper in många invandrare utan för att många av de som kommer hit sätts i fattiga områden. Sådana områden har alltid genom historien haft en låg arbetslöshet och med detta kommer också kriminaliteten. Det är alltså Sveriges system som skapar dessa kriminella, och det är inte bara invandrare i dessa områden som är kriminella. Kriminalitet är inte en rasfråga, det är en klassfråga.

Profil Skicka e-post  

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 83 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]