Lite svårt att ge ett generellt svar, alla barn utvecklas så olika och alla är individer. Etersom du kommer att ha kontakt med barnet under så lång tid tror jag att det kommer att ge sig efterhand. Pröva lite olika saker så märker du ju snart vad hon gillar och vad som inte är gångbart. Men här kommer ett gäng tips ändå.
Jag har spelat piano (eller annat instrument) med små barn och de har älskat det. Blandat riktiga melodier med bara "bus-spel". 3-åringar kan vara hejare på fyrhändigt....!

En del gillar lego och liknande, rita och måla är ofta populärt, eller leka med någon sorts lera eller play-doh. Pyssel nämnde du ju själv. Lekplatser och picknick funkar ju också, på vintern kan ni ju åka pulka. Biblioteken brukar ibland ge småbarnsteater, sådant kan man ju testa.
Något som en del har gillat är "kroppsliga" lekar, t.ex. att barnet är en lerklump och jag en skulptör, eller att de är ett bakverk eller något annat som bakas eller lagas! Jag vet att det kan låta helt idiotiskt, men ungarna har tjutit av förtjusning när jag rullat in dem i en filt och sagt att de är en kåldolm!

Fram med fatnasin bara.
Min erfarenhet säger mig att det mesta man gör med större barn kan man göra med mindre, bara inte lika länge för de tröttnar fortare. Men någon förälder därute tycker kanske att jag har helt fel.
Lycka till och glöm inte att ha roligt själv på samma gång!