Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: ons sep 30, 2026 4:19 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 32 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons jan 18, 2006 9:22 pm 
Maia
Användarvisningsbild

"Hoppigt" var ett bra ord. Kändes att det var mkt skulle klämmas in den här gången.
Gör mig lite orolig inför nästa film. Längsta boken av alla och därtill min favorit. Hur mkt ska trilla bort?*biter nervöst på naglarna*

Annars var Dumbledore min största besvikelse i filmen. Satt bara och stirrade misstroget på duken och undrade vem utomjordingen som ersatt min favvorektor var... :?
Men OK, de behövde väl understryka hur allvarlig situationen var. Ungefär som att Faramir blev tvungen att dregla över ringen för att biobesökarna skulle fatta att dess kraft var omöjlig att motstå.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons jul 12, 2006 1:19 pm 
Östring
Användarvisningsbild

Crumui skrev:
Det lamaste måste, på tal om det, ha varit Voldemorts återkomst. Vore inte det ett perfekt tillfälle för en massa häftiga specialeffekterna - lite eld och läskigt ljus, kanske? - och olycksbådande, överdramatiskt pampig musik? Det var vad jag förväntade mig och såg fram emot, i alla fall. Blev grymt besviken. Istället för en högtidlig, skrämmande mörkrets herre med långt, svart hår och lysande gula/röda ögon (jag kan aldrig bestämma mig för vilketdera) får jag en blåögd(!) flintis som, att döma av hur han rör sig, tagit en överdos av koffein.

jag blev också grymt besviken på voldemorts återkomst. nuförtiden brukar jag sitta och skratta åt scenen som skulle varit den läskigaste, och det tror jag inte riiiiktigt är meningen. blev dessutom totalt förbluffad över antalet dödsätare. hur många är dom i filmen (då voldemort "återuppstår" alltså)? fem, sex? i böckerna är det väl minst... tjogo kanske? eller fler? skrattretande alltså, jag upprepar, skrattretande. för övrigt bra film. ;;D

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 32 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]