Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: fre mar 29, 2024 6:51 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Tad Williams "Memory, Sorrow, Thorn"
InläggPostat: mån apr 11, 2005 6:29 pm 
Offline
Hobbit
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör aug 23, 2003 8:09 pm
Inlägg: 69
Skulle någon vänlig själ som läst dessa böcker kunna sammanfatta handlingen för mig? Jag har läst första boken och 2/3 av andra boken, men sen orkade jag inte mer. Hade problem med att alla karaktärer var rätt klichéartade och dessutom oerhört korkade.



(*SPOILERs*)






Men hallå- det magiska svärdet försvann när en kille försökte döda en drake med det i en grotta, men dör själv. Sen är det en annan kille som försöker döda samma drake. Han går in i grottan med ett spjut och kommer ut med ett svärd, som senare blir arvegods i den kungalinje mannen ger upphov till. Hmmm... Tänka tänka... Var kan det magiska svärdet ha tagit vägen? [/ironi]

Sen ska vi inte tala om mystiska ensamma kvinnor som bor långt bortom all civilisation med på tok för många barn... Jag skulle i varje fall ha sprungit av bara h-e så fort jag träffade henne...





Dock gillade jag miljöerna oerhört mycket - särskilt i början, när Simon fortfarande är en kökspojke och man bara anar den otroliga historia och magi som ligger bakom Hayholt.

Därför är jag fortfarande intresserad av hur det går i böckerna, men de är för många för att jag ska orka ta mig igenom dem själv. Ett alternativ är ju att bara läsa slutet, men jag kan tänka mig att det inte är särskilt informativt...

Jag skulle bli jätteglad om någon bara berättar hur det går! Typ: dör den läskiga prästen en plågsam död, och försonas Elias och Josua, osv.
Jag slutade när Maegwin var nere i Sithistaden och pratade med dvärgarna, och Simon, såvitt jag minns, höll på och irrade runt i en skog. Har för mig att han precis använt kallelsespegeln för att få hjälp.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010