Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: tor mar 28, 2024 1:23 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 10 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Stargate
InläggPostat: fre jul 04, 2008 10:15 am 
Offline
Sinda
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre mar 21, 2008 9:37 am
Inlägg: 294
Ort: NsK
Vi kan använda denna tråden till att diskutera allt som handlar om Stargate, till exempel Stargate Atlantis, Stargate SG-1, Filmen Stargate och Stargate Continuum.

Jag gick in på deras sida och säg att Continuum var en film, mitt fel att tro att det var en serie, men shit happens. Jag tycker personligen att Richard Dean Anderson (Jag förkortar honom RDA i förtsättningen) var det momentet som gjorde SG-1 Rolig, när han som spelar Mitchell (vet inte hans riktiga namn, slutade följa den som en idiot när han kom med) tog över O´neils plats tyckte jag det blev lite... tråkigt. Jag tyckte det blev liiite för mycket sci-fi och utan hans (RDA´s) uppiggande skämt så blev det helt enkelt för tråkigt för att en som jag ska se den.

Vill också påpeka att mannen som spelade General Hammond, Don S. Davis, har avlidit. Mycket tragiskt, för han spelade sin roll väldigt bra.

Han avled den 29:e Juni i år vid sitt hem.

_________________
"No longer the lost, no longer the same"
Give Me A Sign - Breaking Benjamin


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre jul 04, 2008 2:17 pm 
Offline
Maia

Blev medlem: lör maj 29, 2004 1:19 pm
Inlägg: 1044
Ort: Göteborg
Bëor skrev:
Kommer det en ny Stargate-serie? Musik för mina öron...


Det kommer en ny serie, men den heter Stargate Universe :D Det handlar preliminärt om den 9:e "shevronen" som man kommer att användas till att ringa upp ett ancient skepp som skickades iväg miljontals år sedan för att placera ut stargates i hittills okända delar av universum. Serien har inte börjat spelats in så vitt jag vet.

Om du har slutat av följa Stargate SG-1 efter det att Mitchell tog över befälet av SG-1 så kan du nog glömma bägge de nya filmerna då du har missat för mycket. Personligen anser jag att Mitchell är minst lika bra som O'neill om inte bättre och utvecklingen mot sci-fi tycker jag om. Daedulus skepp är ju grymma 8) Om du nu tycker att det blir för mycket sci-fi så borde du väl inte tycka om Atlantis heller?


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön jul 06, 2008 12:14 pm 
Offline
Sinda
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre mar 21, 2008 9:37 am
Inlägg: 294
Ort: NsK
Jag kanske uttryckte mig fel, slutade följa som en galning när han kom med. Jag såg slut på SG-1, men jag gillade det inte så mycket.

Atlantis är helt okej, jag gillar bara inte att O´neil blev, låt oss säga, borttagen som huvudperson.

_________________
"No longer the lost, no longer the same"
Give Me A Sign - Breaking Benjamin


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön jul 06, 2008 12:20 pm 
Offline
Maia

Blev medlem: lör maj 29, 2004 1:19 pm
Inlägg: 1044
Ort: Göteborg
Bëor skrev:
jag gillar bara inte att O´neil blev, låt oss säga, borttagen som huvudperson.


jag skulle gissa att det var hans egna val att trappa ner, åldern tar väl ut sin rätt när man spelar en action karraktär. Han är dock med i Continuum.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör dec 12, 2009 8:38 am 
Offline
Hobbit
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor aug 13, 2009 8:35 am
Inlägg: 53
Ort: terra incógnita
Stargate SG-1 följde jag ett tag, jag tyckte den var mer än OK. Lagom påkostad, smarta intriger som utspelades än på jorden, än i rymden, än på exotiska planeter.

Ett plus var att Amanda ett tag körde en P1800. Sedan blev den utbytt mot en Volvo S-40, sicken usel produktplacering...

Ett blogginlägg om SG av min hand finner ni här:

http://lennart-svensson.blogspot.com/20 ... orten.html


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre dec 18, 2009 10:37 pm 
Offline
The Shipwright of the Teleri
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre okt 22, 2004 4:02 pm
Inlägg: 1874
Ort: Grå Hamnarna
Jag tycker om den första filmen från -94 eller nåt, och har följt SG-1 sporadiskt. Jag gillar de olika teorierna om Jordens kulturer och maktbalansen i galaxen. När jag får en ny TV i min lägenhet kommer jag nog att titta mer på SG-1 om det fortfarande går på Kanal 6 då...

_________________
The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he did not exist. And like that... he is gone.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik: ...
InläggPostat: fre mar 05, 2010 2:58 pm 
Offline
Uruk
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån jan 25, 2010 2:02 pm
Inlägg: 19
Det är ju inte kul längre när inte Richard Dean Anderson är med xO


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Stargate
InläggPostat: mån mar 08, 2010 4:06 pm 
Offline
Noldo
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis okt 20, 2009 4:51 pm
Inlägg: 436
Ort: Stockholm
händer det egentligen något speciellt i den alla avsnitt är ganska lika inte för att jag har kollat jättemycket men alla tycks handla om att dom kommer till antingen en främmande värld eller ett go, uld skepp och sen lycka antingen att döda och tillintetgöra göra skeppet eller råkar ta med någon supervarelse som de sen måste döda.

_________________
"The world is changing. I feel it in the water. I feel it in the earth. I smell it in the air.”
Lavskägge


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik: Re: Stargate
InläggPostat: lör jan 22, 2011 12:58 pm 
Offline
Varit med förr....
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons jul 30, 2003 8:59 pm
Inlägg: 680
Ort: Urshult
Någon som sett Stargate Universe? Mycket irritated på att serien lades ner, gillade upplägget - men det var kankse för mycket tänka och för little pang-pang för amerikanerna....

_________________
Johan Sandberg
Administratör

Lider av afasi, vilket gör att det jag skriver inte riktigt alltid överensstämmer med det jag menade. Därför ber jag redan nu om ursäkt....


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik: Re: Stargate
InläggPostat: sön jan 23, 2011 7:30 am 
Offline
Östring
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör dec 04, 2010 4:02 am
Inlägg: 30
Johan skrev:
Någon som sett Stargate Universe? Mycket irritated på att serien lades ner, gillade upplägget - men det var kankse för mycket tänka och för little pang-pang för amerikanerna....


Jorå, fast om någon kanal vill sända tredje säsongen kanske de återupptar den.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 10 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010