Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: ons jul 29, 2026 12:04 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 80 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån jan 24, 2005 2:11 am 
Redaktionen
Användarvisningsbild

Brehmer skrev:
Morningstar skrev:
Aiwendil skrev:
Det förstås men det jag undrar är ifall det går att göra en film som kan stämma med boken?

I och med att en sådan filmatisering skulle bli RIKTIGT lång skulle inget bolag med vettet i behåll vilja beskosta den, dels för att filmen inte skulle bli kommersiellt gångbar, så de flesta människor inte skulle orka följa en så lång filmserie (hur många filmer skulle det bli? tjugo? femtio?), och dels för att en så ofantligt lång filmserie dessutom skulle bli riktigt dyr att producera.
Om om någon nu mot all rimlig förmodan skulle få för sig att producera tjugo till femtio filmer om Ringarnas Herre så skulle kvalitén i precis allting få dras ner till minimum för att filmerna skulle kunna bekostas. Och då skulle ju filmen inte bli det minsta bra, så varför göra något sånt?

Härligt någon har insett att detta aldrig skulle vara möjligt att göra.

Tackar. Dessutom så skulle ju en sådan filmatisering vara totalt meningslös. Vill man ha en så exakt återberättad historia så är det ju bara att läsa böckerna.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis jan 25, 2005 8:47 am 
Redaktionen

Och jag hävdar fortfarande att det inte bara skulle vara ett enormt slöseri med pengar, utan omöjligt, rent konkret, att filmatisera en bok som stämmer helt med boken.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis jan 25, 2005 4:34 pm 
Redaktionen
Användarvisningsbild

Danne skrev:
Och jag hävdar fortfarande att det inte bara skulle vara ett enormt slöseri med pengar, utan omöjligt, rent konkret, att filmatisera en bok som stämmer helt med boken.

Och jag håller med. Jag menar bara att om det nu mot förmodan och alla odds skulle finnas en pytteliten chans att det skulle vara möjligt så skulle det inte ens vara värt att göra då filmen skulle bli fullkomligt urusel, och varför ens tänka sig att göra något sådant när man ändå kan läsa böckerna.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor jan 27, 2005 9:01 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Jag skulle nog köpa boxen, När det gäller ringarnas herre och harry potter blir kapalist jag annars är jag liberal.

"There is no good and evil, there is only power...and those too weak to seek it."
—Voldemort

I never expected that conducting a campaign of organized terrorism would be so morally uplifting.
/Viridian

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån jan 31, 2005 10:30 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Hur mycket extramatrial tror ni finns på denna box.

"There is no good and evil, there is only power...and those too weak to seek it."
—Voldemort

I never expected that conducting a campaign of organized terrorism would be so morally uplifting.
/Viridian

Profil Skicka e-post  

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 80 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]