Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: sön aug 16, 2026 3:02 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 24 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre aug 04, 2006 8:49 pm 
Redaktionen

AlexTook skrev:
Sant .. men om dom nu vill använda Ian H så kunde dom gjort bilbo innan lotr .. tycker jag iaf

Jag tror inte det fanns några särskilt långtgående planer på att filmatisera Bilbo innan Peter Jackson lyckades få ett filmbolag att nappa på LotR. Och jag tror att Ian Holm framför allt valdes med tanke på att han passade som den äldre Bilbo, och inte för någon eventuell Bilbo-filmatisering.

Men Holm hade absolut varit klockren i rollen för sisdär 25 år sedan!

Lord Voldemort skrev:
med tanke på vad man har hört om hans hälsa och sen är han ju 60-70 års åldern nu

Ian Holm fyller 75 i år.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön aug 06, 2006 1:43 pm 
Maia

Lord Voldemort skrev:
Fast de gjorde både Patrick Stewart och Ian Mckellen yngre med datorer i X-Men 3 så de kan ju göra Ian Holm se yngre ut men med tanke på vad man har hört om hans hälsa och sen är han ju 60-70 års åldern nu. Fast man ju drömma.

mm men jag hoppas som sagt på att både Ian H och Ian M är med och såklart Andy serkis! ska bli kul att se vänskapen mellan Balin och Bilbo på film

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån aug 07, 2006 10:27 am 
Maia

Vilka karaktärer tror ni vi får återse då? Alltså förutom de som nämns i boken Bilbo. De skulle kunna slänga in Gimli, Legolas, tror inte Arwen får plats här för Aragorn var väl inte född då den här resan begav sig.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån aug 07, 2006 6:57 pm 
Maia

Jodå, han var 10 år när Bilbo reste iväg, så det finns en sannolikhet att man få se någon liten pojke som kallas Estel i en eventuell Bilbofilm... Arwen däremot bodde väl i Lothlorien vid den tiden, men det bryr sig kanske inte PJ om...
Gimli och Legolas får säkert varsin liten roll, Saruman får kanske vara mer, om de visar vad Gandalf höll på med när han var frånvarande. Det skulle vara kul att se en Saruman som inte var ond.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån aug 07, 2006 8:28 pm 
The Magnificent

Men helt god var han ju inte. Han ville väl redan då ha ringen för sig själv?

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis aug 08, 2006 10:10 am 
Maia

Jo han var lite "smygond", han försökte sätta käppar i hjulen på de allierade i de vises råd. Hoppas på att man får se en inblick på Dol Guldur. Jag tror faktiskt att denna film har ännu bättre förutsättningar till att bli något bra än de tre föregående.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis aug 08, 2006 10:47 am 
The Magnificent

Undrar bara hur stor del de fem härarnas slag kommer få... :roll: Men det skulle förresten vara kul att få se dvärgarnas armé!

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis aug 08, 2006 2:53 pm 
Redaktionen

Jag tar mig friheten att citera mig själv, eftersom jag fortfarande tycker att nedanstående är en bra idé... :)

Danne skrev:
Däremot tycker jag fortfarande att man skulle kunna ha något slags ramberättelse där en äldre Bilbo (spelad av Holm) sitter och berättar om sina äventyr för sina yngre släktingar. Det vore det bästa tycker jag.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis aug 08, 2006 8:48 pm 
Maia

Meriadoc skrev:
Men helt god var han ju inte. Han ville väl redan då ha ringen för sig själv?

Jo, iofs, men han är ju på den goda sidan iaf :) Hoppas bara att han inte framställs som halvskum bara för vad han avslöjas med senare... Trots allt så kunde han ju hålla masken för de visa, så då borde ju inte en ordinär biopublik kunna se någon skillnad...
Tycker dock att det vore kul att se Akallabeth som film, som jag har sagt i den här tråden.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 24 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]