Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: tis jul 28, 2026 12:56 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 17 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån dec 06, 2004 9:57 pm 
Redaktionen

Har plockat bort de inlägg som initierade den senaste diskussionen om... hrmmm, vuxenfilmer, eftersom inläggsförfattaren uppenbart var för ung för att skriva dem. :wink:

I min iver plockade jag visst bort en del andra inlägg också som hade sitt ursprung i den "diskussionen"; inlägg som var betydligt mer seriösa. Ber Den stegrande kamelen, Fëanor, Meriadoc m. fl. om ursäkt (förresten Fëanor, grattis till den mest anskrämliga avatar jag sett -- den kommer att ge mig vakenmardrömmar varje gång jag loggar in :) ).

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån jul 18, 2005 10:43 pm 
Lord of the Mark
Användarvisningsbild

Den stegrande kamelen skrev:
Battlefield Earth av L. Ron Hubbard är faktiskt en riktigt underhållande bok, trots massor av brister; tillräckligt bra i alla fall för att jag skall ha läst den mer än en gång. (Bristerna består bl a av att hjälten är en ofelbar superhjälte av guillouskt snitt fast ännu värre, och den kväljande sentimentala patriotismen når ibland sådana höjder att t o m "Independence Day" framstår som direkt antiamerikansk i jämförelse.) Filmen däremot var så dålig att den inte ens hade kalkonvärde. Det enda som var ens avlägset underhållande var, som Martinus säger, att se Travolta som elakt rymdmonster.
Enligt den eminenta tidsskriften Kapten Stofil ska faktiskt just L. Ron Hubbard vara ganska läsvärd totalt sett. Han har visserligen en ganska banal stil som du också påpekar, men enligt recensenten på Kapten Stofil är stilen ändå barnsligt medryckande och författarens inlevelse ska vara ganska synlig i texten. Har du läst några fler av hans böcker?

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 17 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]