Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: mån maj 25, 2026 11:23 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 375 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 25  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor maj 18, 2006 4:36 pm 
Wavemaster of the World

Jag går samhälls (kulturinriktning till hösten) och tycker inte att det är särskilt farligt mycket pluggande. Helt okej linje för den som gillar teoretiska ämnen. Visserligen kan det bli litet tråkigt när man i A-kursen i Sh skall lära sig om *trumvirvel* skillnaderna mellan demokrati och diktatur, men till nästa år hoppas jag på djupare kurser. Och trean ser jag fram emot än mer, eftersom jag då äntligen slipper idrott!

Ha. Ha. Ha.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor maj 18, 2006 5:06 pm 
Ah, teoretiska ämen. Helvete. :P Det enda teoretiska ämnet jag gillar är Engelska...

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor maj 18, 2006 5:20 pm 
Wavemaster of the World

Då bör du stryka samhälls från listan, om du frågar mig. De enda praktiska ämnena jag har haft hittills är 50 p* bild :cry:, ditto idrott och lite laborationer varannan vecka. Visserligen kan man välja till fler praktiska ämnen i tvåan och trean, men ändå.

*50 p motsvarar en termins studier i det ämnet

Ha. Ha. Ha.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor maj 18, 2006 5:31 pm 
The Magnificent

Det finns väl inte så väldigt många "oteoretiska" ämnen? Vi hade 50 p. i ettan och man kan ju välja i Individuella valet, 150 p/år.
Har nu haft min sista idrottslektion, för alltid :cry:. Usch, den enda riktigt roliga lektionen i veckan (även om vår lärare nästan bara spelar dansband, och det bästa man han vet på lektionerna är att leka lekar och dansa... :x ).

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor maj 18, 2006 5:44 pm 
Wavemaster of the World

Meriadoc skrev:
Det finns väl inte så väldigt många "oteoretiska" ämnen?

Kanske inte, men man kan ju ha det olika mycket. På idrottslinjen måtte de väl sporta en hel massa...

Meriadoc skrev:
Har nu haft min sista idrottslektion, för alltid

Ska vi byta? Jag har ett helt eländigt idrottsår kvar. Du kan få springa tiokilometersloppet åt mig på lördag också om du vill! :)

Ha. Ha. Ha.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor maj 18, 2006 6:57 pm 
The Magnificent

Crumui skrev:
Ska vi byta? Jag har ett helt eländigt idrottsår kvar. Du kan få springa tiokilometersloppet åt mig på lördag också om du vill! :)

Men det där 10 km loppet är väl frivilligt, så alltså tycker du om idrott trots allt! :wink: Men jag har tänkt springa halvmaran i Motala i Juli istället, så det går väl på ett ut då. (hade tänkt springa grabbhalvan idag, men jag fick reda på att jag kunde vara för med dagen efter sista anmälningsdagen...)

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor maj 18, 2006 8:44 pm 
Maia

Jag går natur, matte-data, i tvåan.
Jag hade den näst sista gympalektionen idag, och kommer att ha ett 10 km-lopp om ett par veckor. Jag ska dock springa dagen innan, eftersom jag tillsammans med de andra i min ensemblegrupp ska spela på huvuddagen.

Meriadoc >> Alla som har matte-D ska göra ett slutarbete. Jag har dock bara gjort matte-C än så länge (nationellt igår).

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre maj 19, 2006 9:15 am 
Master of Doom

Jag går Sam-sam. Det regerar! Man får alla roliga ämnen: engelska, svenska, språk, historia, samhällskunskap, filosofi, psykologi och religion.

Man slipper helveteshål som fysik, kemi, hemkunskap, data, bild, matte Q :wink: (jag läste iofs matte C) och liknande!

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre maj 19, 2006 2:38 pm 
Wavemaster of the World

Meriadoc skrev:
Men det där 10 km loppet är väl frivilligt, så alltså tycker du om idrott trots allt!

Nuh-uh och nej. Eländet är obligatoriskt, och jag avskyr idrott som pesten.

Túrin: jag funderade på sam-sam. Menar du att ni inte ens behövde läsa b-kurserna i nk och matte? Eller menar du att du slipper sådant i trean?

Ha. Ha. Ha.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre maj 19, 2006 3:24 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Igår var jag på infokväll på gymnasiet där jag ska gå. Fick veta att de extra musiklektionerna gör att vi inte har någon idrott under första året! :mrgreen:

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre maj 19, 2006 5:03 pm 
The Shipwright of the Teleri
Användarvisningsbild

Jag går NV första året och ska välja NV som inriktning i tvåan. Jag tycker det är kul med kemi och biologi och sånt. Samhällskunskap och religon är ju mycket tråkigare. Jag tycker inte det har varit överdrivet mycket pluggande detta år, det kommer väl i tvåan.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre maj 19, 2006 5:09 pm 
The Magnificent

Var inte så säker på det. Jag tycker 2:an har varit förvånansvärt slapp, efter vad alla sagt att 2:an är värst. Visst, betygen har kanske gått lite neråt sen ettan, men jag har nog inte spenderat mer än 1 h i veckan på pluggande hemma nån vecka (bortsett från de veckor man har flera prov samma vecka).

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre maj 19, 2006 5:13 pm 
The Shipwright of the Teleri
Användarvisningsbild

Det låter bra ifall det stämmer på vår klass :)

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre maj 19, 2006 10:48 pm 
Master of Doom

Crumui skrev:
Túrin: jag funderade på sam-sam. Menar du att ni inte ens behövde läsa b-kurserna i nk och matte? Eller menar du att du slipper sådant i trean?

Matte B måste man ju läsa, men NK är ju i praktiken bara biologi och jag sa ju att jag slapp fysik och kemi! Naturkunskap B har jag i trean, ja.

Jag läste matten med naturarna så jag har varit klar med den i en termin.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör maj 20, 2006 9:53 am 
The Magnificent

Ha, inte ens jag som går natur-natur läser natur B :) (läser iofs biologi, kemi och fysik, B)

Profil Skicka e-post  

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 375 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 25  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]