Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: fre mar 29, 2024 9:56 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 43 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån jun 06, 2005 6:28 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån jun 14, 2004 4:19 pm
Inlägg: 1554
Ort: Little Hangleton
Turambar skrev:
Skolk? :shock: :P


Med tanke på att jag inte tar studenten i år så varför ska jag sitta í kyrkan och lyssna på lärarnas babbel om hur trevligt och roligt det är att ta studenten...

_________________
/Tom Riddle

"There is no good and evil, there is only power...and those too weak to seek it."
—Voldemort

I never expected that conducting a campaign of organized terrorism would be so morally uplifting.
/Viridian


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån jun 06, 2005 6:38 pm 
Offline
Maia

Blev medlem: tor mar 17, 2005 3:19 pm
Inlägg: 1425
Jo, i och för sig... Vi slipper sitta i kyrkan :)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån jun 06, 2005 6:39 pm 
Offline
The Magnificent

Blev medlem: lör jun 12, 2004 2:00 pm
Inlägg: 2563
Ort: Norrköping
Tradition! Skolavslutning är ju självklar (för mig alltså). Nästan så att det är skönt att sitta i kyrkan och lyssna på skitsnack... då man vet att det är det sista man gör med skolan på ett bra tag. :)


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån jun 06, 2005 7:14 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån jun 14, 2004 4:19 pm
Inlägg: 1554
Ort: Little Hangleton
Meriadoc skrev:
Tradition! Skolavslutning är ju självklar (för mig alltså). Nästan så att det är skönt att sitta i kyrkan och lyssna på skitsnack... då man vet att det är det sista man gör med skolan på ett bra tag. :)


Och är det tradition att slösa tusentals kronor på kläder som man senare inte kommer använda?

_________________
/Tom Riddle

"There is no good and evil, there is only power...and those too weak to seek it."
—Voldemort

I never expected that conducting a campaign of organized terrorism would be so morally uplifting.
/Viridian


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån jun 06, 2005 7:46 pm 
Offline
The Magnificent

Blev medlem: lör jun 12, 2004 2:00 pm
Inlägg: 2563
Ort: Norrköping
Pratade vi inte om att vara med på skolavlutning?

Jag kommer iaf ha samma kläder som vanligt, men jag slutar ju bara 1an så...
Men när man tar studenten ska jag väl ha kavaj (eller vad det nu är man ska ha...), men det kan man ju hyra...
Då blir det värre på frackveckan. Då ska (ska och ska, men vill iaf) man ha kavaj en hel vecka, och då blir det dyrare (fast det gäller ju bara treorna, så jag får vänta 1,5 år till).


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån jun 06, 2005 9:32 pm 
Offline
Sinda
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån sep 06, 2004 3:15 pm
Inlägg: 333
Ort: Aldurs Dal
Jag tycker det kommer bli kul med frackveckan :D det är iaf något som jag ser bra ut i :D Sen så kommer det väl bli lite "My name is Bond, James bond" grejer :P

_________________
Conquer Fear and you will Conquer Death!

/Alexander The Great


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis jun 07, 2005 4:49 pm 
Offline
Maia

Blev medlem: tor mar 17, 2005 3:19 pm
Inlägg: 1425
Vad är "frackveckan"?


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis jun 07, 2005 5:47 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån jun 14, 2004 4:19 pm
Inlägg: 1554
Ort: Little Hangleton
Turambar skrev:
Vad är "frackveckan"?


Det har nånting med balen att göra.

_________________
/Tom Riddle

"There is no good and evil, there is only power...and those too weak to seek it."
—Voldemort

I never expected that conducting a campaign of organized terrorism would be so morally uplifting.
/Viridian


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis jun 07, 2005 7:47 pm 
Offline
The Magnificent

Blev medlem: lör jun 12, 2004 2:00 pm
Inlägg: 2563
Ort: Norrköping
Ja. Alla (de som vill alltså) treor har frack på sig i skolan (och stan för den delen). Oftast med plommonstop och paraply... I frackveckan så ingår det fester varje kväll (under den veckan) och en middag på lördag eller fredag kväll.

Riktigt kul (verkar det iaf), men jag tror att jag ska lägga lite MIB-stuk över det... 8) När det väl är dax vill säga, man får ju vänta ett tag som sagt.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis jun 07, 2005 8:10 pm 
Offline
Sinda

Blev medlem: fre aug 01, 2003 11:02 pm
Inlägg: 236
Ort: Stockholm
Meriadoc skrev:
Ja. Alla (de som vill alltså) treor har frack på sig i skolan (och stan för den delen). Oftast med plommonstop och paraply... I frackveckan så ingår det fester varje kväll (under den veckan) och en middag på lördag eller fredag kväll.

Riktigt kul (verkar det iaf), men jag tror att jag ska lägga lite MIB-stuk över det... 8) När det väl är dax vill säga, man får ju vänta ett tag som sagt.


Har du blandat ihop begreppen frack och kostym eller går verkligen alla runt i frack?


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis jun 07, 2005 9:50 pm 
Offline
Sinda
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån sep 06, 2004 3:15 pm
Inlägg: 333
Ort: Aldurs Dal
Ja det gör dem..alla de som vill iaf, men bara det årets 3or

_________________
Conquer Fear and you will Conquer Death!

/Alexander The Great


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor jun 09, 2005 6:41 pm 
Offline
Sinda
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons dec 31, 2003 6:13 pm
Inlägg: 230
Ort: Onsala (Göteborg)
Student i morgon! :D Känns konstig, lite overkligt, men framför allt känns det otroligt roligt & skönt...

_________________
"All you have to decide is what to do with the time that is given to you"


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön jun 12, 2005 10:04 am 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre jan 02, 2004 12:32 pm
Inlägg: 1817
Ort: Vid Aver Peddrolocs skogar
Jag kom och tänkte på Gert FYlkings "nya" låt - lyssna på Gert. Låten i sig är en svensk nytolkning av denna sången;

Citera:
The lyrics to Everybody's Free to Wear Sunscreen, by Mary Schmich:
Wear sunscreen.

If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long-term benefits of sunscreen have been proved by scientists, whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience. I will dispense this advice now.

Enjoy the power and beauty of your youth. Oh, never mind. You will not understand the power and beauty of your youth until they've faded. But trust me, in 20 years, you'll look back at photos of yourself and recall in a way you can't grasp now how much possibility lay before you and how fabulous you really looked. You are not as fat as you imagine.

Don't worry about the future. Or worry, but know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum. The real troubles in your life are apt to be things that never crossed your worried mind, the kind that blindside you at 4 p.m. on some idle Tuesday.

Do one thing every day that scares you.

Sing.

Don't be reckless with other people's hearts. Don't put up with people who are reckless with yours.

Floss.

Don't waste your time on jealousy. Sometimes you're ahead, sometimes you're behind. The race is long and, in the end, it's only with yourself.

Remember compliments you receive. Forget the insults. If you succeed in doing this, tell me how.

Keep your old love letters. Throw away your old bank statements.

Stretch.

Don't feel guilty if you don't know what you want to do with your life. The most interesting people I know didn't know at 22 what they wanted to do with their lives. Some of the most interesting 40-year-olds I know still don't.

Get plenty of calcium. Be kind to your knees. You'll miss them when they're gone.

Maybe you'll marry, maybe you won't. Maybe you'll have children, maybe you won't. Maybe you'll divorce at 40, maybe you'll dance the funky chicken on your 75th wedding anniversary. Whatever you do, don't congratulate yourself too much, or berate yourself either. Your choices are half chance. So are everybody else's.

Enjoy your body. Use it every way you can. Don't be afraid of it or of what other people think of it. It's the greatest instrument you'll ever own.

Dance, even if you have nowhere to do it but your living room.

Read the directions, even if you don't follow them.

Do not read beauty magazines. They will only make you feel ugly.

Get to know your parents. You never know when they'll be gone for good. Be nice to your siblings. They're your best link to your past and the people most likely to stick with you in the future.

Understand that friends come and go, but with a precious few you should hold on. Work hard to bridge the gaps in geography and lifestyle, because the older you get, the more you need the people who knew you when you were young.

Live in New York City once, but leave before it makes you hard. Live in Northern California once, but leave before it makes you soft. Travel.

Accept certain inalienable truths: Prices will rise. Politicians will philander. You, too, will get old. And when you do, you'll fantasize that when you were young, prices were reasonable, politicians were noble and children respected their elders.

Respect your elders.

Don't expect anyone else to support you. Maybe you have a trust fund. Maybe you'll have a wealthy spouse. But you never know when either one might run out.

Don't mess too much with your hair or by the time you're 40 it will look 85.

Be careful whose advice you buy, but be patient with those who supply it. Advice is a form of nostalgia. Dispensing it is a way of fishing the past from the disposal, wiping it off, painting over the ugly parts and recycling it for more than it's worth.

But trust me on the sunscreen.


Jag har tyvärr inte Gerts text. Men saken kvarstår; dessa är ett par rader som jag verkligen vill följa! Ska ni göra samma sak?

_________________
Jag sällar mig till hjältarna som gör och inte tycker

Åt samma håll - Lars Winnerbeck


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 43 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010