Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: fre mar 29, 2024 11:27 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 9 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Slaget om Midgård III
InläggPostat: tis jul 04, 2006 11:42 am 
Offline
Hobbit

Blev medlem: tor okt 21, 2004 2:19 pm
Inlägg: 68
Ort: Växjö
Hittade den här sidan på nätet, men det känns som att nyheten kan vara fejkad. Jag menar - hade EA verkligen planerat en trea hade man väl fått höra det på annat håll först. Idén med slag i Midgårds olika åldrar verkar dock tuff. Man kan ju iaf hoppas att EA släpper något liknande inom en snar framtid.

http://www.axedio.com/dmorris/bfme3/

_________________
Farbror Melkor, vet du vad?


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis jul 04, 2006 4:41 pm 
Offline
Maia

Blev medlem: lör okt 23, 2004 2:35 pm
Inlägg: 647
Jag tror inte en sekund på det där:

- Bilderna är från andra spel. Den första från The Lord of the Rings Online, den andra från BfME ett eller två.

- EA har bara rättigheterna till att göra spel baserade på LotR (filmerna och böckerna). Det står inte mycket om de andra tidsåldrarna i LotR, och de får inte använda sig av det som står i andra böcker. Alltså skulle de inte kunna ha med de andra tidsåldrarna.

- Om det skulle komma ett tredje skulle det komma upp på EAs hemsida först.

Och jag håller inte med dig. Jag hoppas att det INTE kommer något mer BfME-spel och inte heller något annat LotR-spel från EA. Jag hoppas de säljer licensen till något bättre spelbolag. Enligt mig har alla deras spel varit dåliga. De har inte lyckats få den riktiga Tolkien-känslan i sina spel. De går mest bara ut på att döda sina motståndare, och det blir lite tråkigt i längden. Dessutom har de lagt till så många dumma och onödiga saker (mycket värre en det som gjorts i filmerna).


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis jul 04, 2006 5:35 pm 
Offline
Hobbit

Blev medlem: tor okt 21, 2004 2:19 pm
Inlägg: 68
Ort: Växjö
Citera:
Om det skulle komma ett tredje skulle det komma upp på EAs hemsida först


... vilket var ungefär vad jag skrev.

Tycker att både BFME-ettan och tvåan har varit hur roliga som helst att spela, så jag hoppas innerligt på en trea och det borde absolut inte vara omöjligt för EA att skaffa licens på Silmarillion.

Och gillar man inte ett dataspelsserie är det bara att undvika den. Då slipper man slänga femhundra i sjön varje gång det släpps en ny titel och dessutom slipper man sitta och störa sig på att det inte finns någon riktig "Tolkien-känsla". [/quote]

_________________
Farbror Melkor, vet du vad?


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis jul 04, 2006 8:53 pm 
Offline
Maia

Blev medlem: lör okt 23, 2004 2:35 pm
Inlägg: 647
DiamondDawg skrev:
Citera:
Om det skulle komma ett tredje skulle det komma upp på EAs hemsida först

... vilket var ungefär vad jag skrev.

Det vet jag. Skrev bara det eftersom att jag också tyckte så.

DiamondDawg skrev:
Tycker att både BFME-ettan och tvåan har varit hur roliga som helst att spela, så jag hoppas innerligt på en trea och det borde absolut inte vara omöjligt för EA att skaffa licens på Silmarillion.

Där har du nog fel. Vad jag vet så verkar inte Chrisopher Tolkien så villig att sälja den licensen.

DiamondDawg skrev:
Och gillar man inte ett dataspelsserie är det bara att undvika den. Då slipper man slänga femhundra i sjön varje gång det släpps en ny titel och dessutom slipper man sitta och störa sig på att det inte finns någon riktig "Tolkien-känsla".

Håller inte med där heller. Det är inte så att jag inte vill ha spel baserade på Tolkiens böcker. Jag vill ha bra spel, gjorda av bra spelbolag, med en bra Tolkien-känsla, inte spel av EA (som bara gör, i min mening, dåliga spel), och det kommer ju inte kunna hända så länge EA har kvar licensen (förutom online-spel baserade på LotR och the Hobbit, som Turbine har licensen till).


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis jul 04, 2006 10:16 pm 
Offline
Dúnadan
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor feb 10, 2005 6:20 pm
Inlägg: 105
Håller fullständigt med dig Gilgond. EAs spel är enformiga och har ingen tolkienskänsla. De pumpar bara ut spelen för att känna pengar på sin licnes. Turbine verkar dock mycket bättre och lotro kommer nog att bli det bästa Tolkien baserade spelet :)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons jul 05, 2006 2:00 pm 
Offline
Noldo
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor jun 29, 2006 4:16 pm
Inlägg: 444
Ort: Dol Amroth
Det som är viktigt nu enligt mig är ett Tolkien spel som har lång hållbarhet. Jag tycker att The Battle Of Middle Earth 1 var bättre än tvåan. Det var större hållbarhet på den än 2:an.

_________________
The heir of him to whom the oath they swore. From the North shall he come, need shall drive him:
he shall pass the Door to the Paths of the Dead.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons jul 05, 2006 4:19 pm 
Offline
Hobbit

Blev medlem: tor okt 21, 2004 2:19 pm
Inlägg: 68
Ort: Växjö
Citera:
De pumpar bara ut spelen för att känna pengar på sin licnes.


VA? En kommersiell spelutgivare/utvecklare som vill tjäna pengar på sina spel. Vart är världen på väg...?

_________________
Farbror Melkor, vet du vad?


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor jul 06, 2006 12:01 pm 
Offline
Dúnadan
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor feb 10, 2005 6:20 pm
Inlägg: 105
DiamondDawg skrev:
Citera:
De pumpar bara ut spelen för att känna pengar på sin licnes.


VA? En kommersiell spelutgivare/utvecklare som vill tjäna pengar på sina spel. Vart är världen på väg...?


Vad jag menade med det är att EA bara gör spel så snabbt som möjligt och lägger inte ner den tiden som behövs för att göra ett bra och hållbart spel som är värdigt Tolkien.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Slaget om midgård 3
InläggPostat: sön jul 08, 2007 6:46 pm 
Offline
Snaga

Blev medlem: sön jul 08, 2007 6:41 pm
Inlägg: 2
Går det o göra ett nytt spel liksom om man göra samma som dom andra blir det så upprepat , i så fall ska det va ngt om dom gammla slagen mellan morgoth o dom andra valarna eller ??


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 9 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010