Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: fre mar 29, 2024 6:11 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 12 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: BFMEII - Rise of the Witch King
InläggPostat: sön jul 30, 2006 3:51 pm 
Offline
Hobbit

Blev medlem: tor okt 21, 2004 2:19 pm
Inlägg: 68
Ort: Växjö
EA har tydligen annonserat ett expansionspack till BFMEII i form av ett spel som utspelar sig i början av den tredje åldern och koncentrerar sig på alvernas och dunedains kamp mot häxmästaren av Angmar. Skall släppas fram emot jul.

http://pc.ign.com/articles/721/721305p1.html

(Alla EA-hatare kan spy sin galla någon annanstans)

_________________
Farbror Melkor, vet du vad?


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: BFMEII - Rise of the Witch King
InläggPostat: mån jul 31, 2006 8:19 am 
Offline
Maia

Blev medlem: lör okt 23, 2004 2:35 pm
Inlägg: 647
DiamondDawg skrev:
(Alla EA-hatare kan spy sin galla någon annanstans)

Jag trodde poängen med ett forum var att alla ska få säga vad de tycker. Om man inte gillar det man läser så måsta man väl få säga det? Att säga att man inte ska skriva vad man tycker här om man inte gillar EA:s spel är ungefär samma sak som att säga att Tolkien-fan inte får säga vad de tycker om det här spelet :roll:

Personligen tycker jag inte att det här skulle behöva en egen tråd eftersom att det fortfarande är BfME 2, men det spelar väl ingen större roll.

För att det som inte förstår varför jag inte gillar EA ska förstå det bättre, ska jag göra ett försök att förklara vad jag menar:


IGN skrev:
The first shot shows the Witch-king at the head of his army, leading his Thrall Masters, Sorcerers, Dark Dunedain soldiers and a couple of siege engines. The second pic shows The Thrall Master and some of the forces they can summon to fight for them. The final shot shows off the awesome Shade of the Wolf effect.


Det här finns det väl inte så mycket att säga om? "Dark Dunedain"? Och "Shade of the Wolf"? En jättevarg som enkelt slår ner vem som helst? När senast fanns någon av dessa i Midgård? Föstår inte varför de måste lägga in dem i spelet.

Citera:
We've also extended the fiction by creating some very cool new units that are under a part of the Angmar army.


Ja! Såna behöver vi ju! ... eller kanske inte...

Citera:
The great thing about this expansion pack is that everything that you loved about BFME2 is going to get even better.


Om det inte fanns någonting som man älskade i BfME 2 då? Kommer allting som man hatade bli mycket värre då eller?


Det finns mycket mer, men jag har inte tid att skriva mer just nu.

Hur som helst: jag litar inte det minsta på EA längre. De så gott som säger ju själva att de inte bryr sig om vad Tolkien har skrivit.


Senast redigerad av Gilgond tis aug 01, 2006 2:19 pm, redigerad totalt 1 gång.

Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: BFMEII - Rise of the Witch King
InläggPostat: mån jul 31, 2006 9:56 am 
Offline
The Magnificent

Blev medlem: lör jun 12, 2004 2:00 pm
Inlägg: 2563
Ort: Norrköping
Gilgond skrev:
Det här finns det väl inte så mycket att säga om? "Dark Dunedain"? Och "Shade of the Wolf"? En jättevarg som enkelt slår ner vem som helst? När senast fanns någon av dessa i Midgård? Föstår inte varför de måste lägga in dem i spelet.


Det finns väl "dark Dunedains" även i Tolkiens värld? De som stack till Umbar var väl också Dunedian.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor jan 18, 2007 4:19 pm 
Offline
Östring

Blev medlem: tor jan 18, 2007 1:38 am
Inlägg: 29
Ort: Umeå
Jag tycker att denna expansion positivt nog verkar vilja hålla sig närmare tolkiens verk än grundspelet. Har dock inte spelat det bara läst om det.

Dunedain som fallit till mörkret ser jag dock inte alls som något konstigt. Tvärt om är det ett inslag som åtminstone ytligt verkar passa bra med tolkiens egna teman. Jag menar att det vore konstigt om inte några dunedain i Rhudaur föll även om det nog inte står uttryckligen nånstans.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor jan 18, 2007 5:10 pm 
Offline
Maia

Blev medlem: fre mar 10, 2006 5:49 pm
Inlägg: 1472
Ort: Stockholm
Jag tycker att den är bra men det är ju himla synd att det som man spelat innan på bfme2 nollställs ..Min hjälte försvann ju helt när jag installerade expansionet


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör mar 10, 2007 11:19 pm 
Offline
Uruk

Blev medlem: lör mar 03, 2007 12:12 am
Inlägg: 11
Jag tycker spelet är bra och roligt men tyvärr lite för obalanserat jag hoppas att det fixas så småning om dock, det e ju inte precis roligt att möta alla jävla sjukt imba äckeldvärgar som aldrig dör =/


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön mar 11, 2007 11:38 am 
Offline
Maia

Blev medlem: fre mar 10, 2006 5:49 pm
Inlägg: 1472
Ort: Stockholm
Det tycker jag också är ganska overkligt .. kung Dain kunde ta sönder en fästning helt även fasst han hade flera bågsskyttar som ständigt sköt honom. Han dog liksom aldrig..


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons aug 20, 2008 6:20 pm 
Offline
Uruk

Blev medlem: sön jul 27, 2008 12:01 pm
Inlägg: 19
Ort: Dagor Bragollach
finns det någon som vet en mod som man inte har någon kommando limit ? , spelet är jätte bra förästen , någon som speler det online?

_________________
Beleriand /Lardros


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons aug 20, 2008 6:48 pm 
Offline
Dúnadan
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons aug 06, 2008 12:27 pm
Inlägg: 142
Ort: Linköping
Prova googla om saken, jag fick fram denna:
http://lordoftherings.filefront.com/fil ... otwk;76176

Själv har jag lirat online på Bfme2 sedan den släpptes, men det blir aldrig riktigt till att köra expansionen. Jag tycker de förändringar de gjorde samt Angmar som var så overpowerd förstörde spelet. Storyn var roligt att köra som tolkien-fan. Men annars håller jag mig till Bfme2.

_________________
/Simon Templar, Helgonet

All that really matters is the legacy we leave behind, echoes in the giant hall of history.
Before it too is concealed by the tide of time. –Simon Tibell


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor aug 21, 2008 10:23 am 
Offline
Uruk

Blev medlem: sön jul 27, 2008 12:01 pm
Inlägg: 19
Ort: Dagor Bragollach
okej tackar :p vill du lira nån dag ? du kanju säga vad du heter på msn ? vilken sån ras kör du med? :P

_________________
Beleriand /Lardros


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor aug 21, 2008 5:02 pm 
Offline
Dúnadan
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons aug 06, 2008 12:27 pm
Inlägg: 142
Ort: Linköping
Visst, kör som sagt inte expansionen men vill du köra bfme2 någon gång så hör av dig. Min msn är:
sim_on511@hotmail.com

Vad gäller arme, jag kör oftast random eftersom det är det man gör när man tävlar. Men jag kan säga att jag är sämst med dvärgar och alver samt att Isengård klart är min favorit, även om det kanske inte alltid är mitt bästa lag. Deras soldater är oslagbara när det gäller att harrasa fiendens ekonomi, otroligt starka i offensiv och deras krafter är oslagbara (enligt mig ^^).
Som favorit kartor har jag Udun och Dagorlad eftersom dessa lättast framhäver ens riktiga skicklighet och försvårar det för motståndaren att "campa", dvs spama torn som jag vet vissa har en tidens att göra.
Själv då, vad är din favoritarmé? :)

_________________
/Simon Templar, Helgonet

All that really matters is the legacy we leave behind, echoes in the giant hall of history.
Before it too is concealed by the tide of time. –Simon Tibell


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör sep 27, 2008 10:52 am 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons feb 20, 2008 8:48 pm
Inlägg: 2426
Fick lite tid över o spelade som Mordor i Erebor. Det är rätt så lättförsvarat (iaf mot datorn). en kombination av katapulter (om du har 2-3 st växla ammunition på en av katapulterna så dom skrämmer i väg fienderna), vaktorn o ett par enheter bågskyttar o en nazgul ger ett mkt starkt försvar tills man har råd med vingbestar. det här funkar riktigt bra eftersom datorn anfaller i stort sett bara västerifrån.

Jag börjar genast med att bygga en resursbyggnad framför tronen, samtidigt som jag skickar en byggare långt till vänster för att bygga en ork barack (inte så långt ifrån utgången, men en bit in i första kammaren) o så bygger jag en ny resbyggnad framför tornen på dom där tecknena på golvet, o så skaffar jag en nazgul som skyndar sig o tar resursbyggnaden nedanför draken i väster o så vaktar jag en bit nedanför tills motståndaren blir för stark. då tar jag hem nazgulen. vid det laget har jag förhoppningsvis några archers o så skaffar jag katapulter o täpper på så vis till öppningen i väster riktigt bra (jag posterar mina gubbar en bit in åt höger så det blir svårt för motståndaren att använda katapulter eller liknande. jag bygger vaktorn allt eftersom, men katapulter är viktigare i början. glöm aldrig att ha nazgulen på defensive när den ska försvara (vilket är nästan jämt) o se till att kliva av hästen så att ingen spjutbärare kan göra det surt för dig.

Funkar riktigt bra. jag använder sällan mer än nån enstaka enhet i öster o isf så skapar jag en befäst ställning lite nedanför porten där de 2 gångarna möts ungefär, men utom räckhåll för katapulter. aldrig nära öppningen längst ned eftersom det tar sån lång tid att ta sig dit.


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 12 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010