Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: fre mar 29, 2024 8:38 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 23 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis jul 08, 2008 9:59 am 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons mar 19, 2008 5:20 pm
Inlägg: 740
Ort: Kristianstad
Här kommer svårighetsgraderna.

Lätt
Mellansvår
Svår
Brutal


Jag har spelat länge(tycker jag) men min nivå står fortfarande på level 1 på batalj.
Vet någon hur mycket man måste spela för att iallafall gå upp en level?

_________________
Last to fall was Turgon, Gondolin's Lord,
Who fell in his Tower wielding Glamdring, his sword."

The fall of Gondolin


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis jul 08, 2008 4:53 pm 
Offline
Sinda
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre mar 21, 2008 9:37 am
Inlägg: 294
Ort: NsK
Dunno, men jag gissar på att man måste avsluta själva slaget, jag är dock ganska osäker på det.

_________________
"No longer the lost, no longer the same"
Give Me A Sign - Breaking Benjamin


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons jul 23, 2008 8:36 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons feb 20, 2008 8:48 pm
Inlägg: 2426
Turgon. Klicka på Profil i menyn där du precis ska starta batalj du väljer lag etc... då får du se vilken nivå du ligger på... har haft sammma "problem" som du ... ibland tar det tid innan 1 uppdateras till säg 6.

Jag spelar alltid på brutal. Enda gången det blir svårt är om jag låter flera lag alliera sig mot mig.. Då är det nästan hopplöst. Förutom om man sitter i en fästning som helms klyfta eller minas tirith. Då är det lätt.

Den största invändningen jag har på det här spelet är att alla bågskyttar är alldeles för kraftfulla... Mörkveden o Noldorarchers med silverpilar är bara för bra. tex 4-5 kompanier av dom kan förstöra i stort sett vilket läger som helst. Det är löjligt. Bågskyttar borde ha i princip NOLL i skada mot byggnader såvida det inte är eldpilar mot tex en resursbyggnad av trä.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor jul 24, 2008 6:47 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons mar 19, 2008 5:20 pm
Inlägg: 740
Ort: Kristianstad
Jag håller med dig om att bågskyttar har stor inverkan. men det är bra eftersom jag alltid har en massa bågskyttar i mitt försvar, så jag behöver bara ha med dem vid ett anfall.

Jag tycker dock att isengards ulvar är alldeles förbra för outvecklade lorien-bågskyttar.

Människornas bågskyttar dör gätte enkelt mot kavaleri.

Jag skaffar nästan aldrig män från dal när jag kör med dvärgarna(så jag kan inte bedöma dem), fast yxkastare tycker jag att det bara är ett fel med :!: DEM SPRINGER FÖR LÅNGSAMT :!: . (Det tycker jag att alla dvärgar gör iförsig.)

Både mordor och vättarnas bågskyttar tycker jag är för svaga(även utveklade) mot kavaleri.

Har dock inte spelat med isen gard ännu. (av vissa själ så ser jag dock till att mangla dem ordentligt när jag möter dem).

_________________
Last to fall was Turgon, Gondolin's Lord,
Who fell in his Tower wielding Glamdring, his sword."

The fall of Gondolin


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre jul 25, 2008 5:58 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons feb 20, 2008 8:48 pm
Inlägg: 2426
Mörkveden med silverpilar är alldeles för bra.. särskilt om dom har en hjälte som ger dom 50% skada+ 50% defense.. Sitter man i en fästning är det bara att bygga hjältestatyer så blir stället helt ointagligt... Sauron blir mos ens om han har på defensive.

Förresten...skaffa inte noldorarchers utan satsa allt på mörkveden.. det blir billigare så.

Jag har aldrig gillat isengård. det enda roliga med dom är att dom har spränggubbar som man kan göra så här med: http://youtube.com/watch?v=G0XqZ7GgNjs

Dvärgarna är dock grymma trots sin tröghet.. Deras hjältar är mkt svårslagna.. ett par st + lite backup gubbar mosar sauron. o så är det bara att skicka in fler o fler enheter i fiendens bas+ fulluppgraderade katapulter... då är det god natt.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre jul 25, 2008 6:40 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons mar 19, 2008 5:20 pm
Inlägg: 740
Ort: Kristianstad
Grymm video :twisted:

_________________
Last to fall was Turgon, Gondolin's Lord,
Who fell in his Tower wielding Glamdring, his sword."

The fall of Gondolin


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons aug 06, 2008 12:53 pm 
Offline
Dúnadan
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons aug 06, 2008 12:27 pm
Inlägg: 142
Ort: Linköping
Egalmoth skrev:
Jag spelar alltid på brutal. Enda gången det blir svårt är om jag låter flera lag alliera sig mot mig.. Då är det nästan hopplöst. Förutom om man sitter i en fästning som helms klyfta eller minas tirith. Då är det lätt.

Den största invändningen jag har på det här spelet är att alla bågskyttar är alldeles för kraftfulla... Mörkveden o Noldorarchers med silverpilar är bara för bra. tex 4-5 kompanier av dom kan förstöra i stort sett vilket läger som helst. Det är löjligt. Bågskyttar borde ha i princip NOLL i skada mot byggnader såvida det inte är eldpilar mot tex en resursbyggnad av trä.


Prova då på att spela spelet online, skillnaden är total. Brutal kan aldrig uppnå den svårhetsgrad det innebär att köra mot en annan spelare.
Vad gäller bågskyttar håller jag inte riktigt med, kavalleri och framför allt Nazgul kan lätt tillintetgöra bågskyttar. Och tro mig, 4-5 kompanier samt silverpilar är något man knappt kan uppnå när man kör online mot en erfaren spelare. Av den enkla anledningen att det tar för lång tid, tid som din fiende kan utnyttja till förödande skada.

Egalmoth skrev:
Jag har aldrig gillat isengård. det enda roliga med dom är att dom har spränggubbar som man kan göra så här med: http://youtube.com/watch?v=G0XqZ7GgNjs

:O Isengard är min favoritarme. Det är den ultimata armen när det gäller att snabbt efter spelets start förstöra fiendens farmer. Jag brukar köra Tornament med den armen och den har aldrig svikit mig förr. Säg bara till om du vill köra en 1vs1 så visar jag dig gärna vad Isengard går för ^^

_________________
/Simon Templar, Helgonet

All that really matters is the legacy we leave behind, echoes in the giant hall of history.
Before it too is concealed by the tide of time. –Simon Tibell


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons aug 06, 2008 8:02 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons feb 20, 2008 8:48 pm
Inlägg: 2426
jag kan inte spela online för att min trådlösa anslutning är alldeles för instabil


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 23 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010