Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: tis mar 19, 2024 3:02 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Christopher Lee tilldelad heders-BAFTA
InläggPostat: lör aug 06, 2011 9:35 pm 
Offline
Redaktionen

Blev medlem: mån okt 13, 2003 1:16 pm
Inlägg: 2068
Det här är inte rykande färska nyheter, eftersom det skedde i februari, och dessutom är kopplingen till The Hobbit inte helt tydlig, mer än att Lee ju ska reprisera rollen som Saruman i filmerna. Det kanske ändå kan vara av intresse. Det är oerhört rörande, tycker jag, dels att se Tim Burtons presentation, men framför allt Christopher Lee själv, som har svårt att hålla tillbaka tårarna och verkar uppriktigt tagen av situationen. Också imponerande att se den respekt han får från sina gelikar, med folk som Kevin Spacey, Julianne Moore, Stephen Fry, Paul McCartney och Emma Watson i publiken. Jag känner mig dock orolig för Lees hälsa, han är ju 89 år, och jag hoppas innerligt att rollen som Saruman inte blir hans sista. Ni kan se inslaget här.

Det tack han på sin hemsida riktar till de fans som gratulerat honom på födelsedagen kan ju också läsas som en antydan att allt inte står helt rätt till, eller att han helt enkelt är gammal. "I am very grateful for all your birthday wishes, which I greatly appreciate. I hope that you will be able to send the same messages in one year’s time."

_________________
"Denna bok tillägnas farbror Kungen som genom sin blotta existens bevisar att vi lever i ett sagoland" -Tage Danielsson, 1964


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010