Jonker skrev:
Tog mig också en titt på IMDB för att se om det kommit någon sida för LotR-serien, och det har det:
http://www.imdb.com/title/tt7631058/?ref_=fn_tt_tt_12Vi får väl än så länge ta det med en nypa salt. För produktionen är det uppgett Amazon Studios, Harper Collins Publishers och New Line Cinema. Beskrivningen för serien är:
A young Hobbit named Frodo Baggins has been entrusted with saving the future of civilization by taking a powerful, highly sought-after ring to Mount Doom and destroy it. Så ingen ny påhittad story om vi ska tro vad det står.
Spännande! Fast jag är nog väldigt skeptisk mot vad som står på IMDB-sidan, faktiskt. Hade Amazon avslöjat något så hade det stått överallt på nätet och inte bara där. Det enda de sagt, för flera månader sedan nu, är väl att serien skall baseras på "previously unexplored stories based on J.R.R. Tolkien's original writings". Jag gissar att någon helt enkelt har totat ner en liten synopsis av ringsagan i brist på bättre, därför att IMDB-formatet vill ha en synopsis.
Men jag hoppas verkligen att det börjar komma lite nyheter och rykten snart!

Jag läste någonstans att de varit upptagna med att utse en ny VD för Amazon Studios, och att det kanske blir lite bättre fart på jobbet med serien nu när det är klart.
Jonker skrev:
Så här i magsjukans tider tog jag mig tillfället att se Britannia, Amazons Game of Thrones-flört från förra året, bara därför att det känns synonymt med den kommande LotR-dito. Min känsla efteråt är att den vill vara GoT och lyckas bli en lite sämre producerad och lite sämre skriven efterapning. Säsong två känner jag inget OMG-sug efter men kommer troligtvis se den, såvidare jag inte glömmer bort att den finns.
Just det, Britannia! Den hade jag tänkt se, men sen glömde jag av det. Tidsperioden låter ju intressant i alla fall! Får väl kanske ge den en chans – trots din något ljumma recension.