Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: fre mar 29, 2024 1:21 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 92 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Bästa Tolkien-Illustratören
InläggPostat: tor jan 20, 2022 11:08 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör okt 04, 2003 2:28 am
Inlägg: 3806
Ort: Göteborg
Tack för tipset, Aucen! Jag hade stött på Gordeev förut (i diskussionen efter Tolkienpoddens avsnitt om Tolkienillustratörer) men glömt bort honom igen. Väl värd att förnya bekantskapen med!

Jag har lite svårt för de där pottfrisyrerna, och folk har ofta lite för hårda och närmast klumpiga ansiktsdrag, och hoberna har en tendens att vara lite för lika varandra (och alltför ofta se ut lite som Vernon Dursley). Men utöver de små invändningarna gillar jag nästan allt i dessa bilder!

Bild

_________________
Min pågående översättning av Tolkiens ringsaga (länk)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Bästa Tolkien-Illustratören
InläggPostat: fre jan 21, 2022 3:37 pm 
Offline
Maia

Blev medlem: ons okt 13, 2010 7:41 pm
Inlägg: 831
Gordeev är lite småmysig kan jag tycka, man anar det ryska i hans bilder. Fast Aragorn ser ju på tok för gammal ut! Han ser ut att vara lika gammal som han är, alltså runt 80. Men med tanke på att han har 100 år kvar att leva blir man ju mörkrädd av att föreställa sig hur han kommer att se ut som 175-åring! Arma Arwen... :)

Och på denna bild ser han ju helt bindgalen ut! Inte undra på att Éomer backade!

Nej, ansiktena funkar inte alls för mig. Fast bättre än bröderna Hildebrandt förstås! :)


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 92 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010