Citera:
man får väl snabbutbilda Eowyn till ninja och skicka henne efter Häxmästaren antar jag.
När jag läste detta såg jag följande scen framför mig:
Häxmästaren: Shit vad Gandalf har tuffat till sig på gamla dar. Tur att jag kom undan med skägget i behåll.
Orcslav: Tänk inte mer på den där otäcka karln, ädle herre. Ni är hemma hos er trogne Snaga nu. Önskar ni något att dricka? Och ett fotbad kanske?
Häxmästaren: Ett fotbad vore toppen. Skönt att bara sitta här och slappa. Snaga, titta på utsikten över Morguldalen, man kan nästan tro att bergstopparna är klippta ur himlen, så skarpa ser de ut. Otroligt vackert!
Orcslav: Vi orker inte är några naturromantiker direkt, men till och med jag kan se skönheten i er vision, store mästare. Här kommer vattnet nu!
Häxmästaren: Hiiiih! Det är för kallt!
Orcslav: Förlåt, mästare, jag ska genast fylla på mer varmvatten. Bra så?
Häxmästaren: Ahhhh! Utmärkt, Snaga! Lite fiskpedikyr på det här och jag blir en ny vålnad.
Orcslav: Det ska ordnas, herre. Ni har förtjänat lite bekvämlighet efter allt ert kampanjande på sistone. Jag blir upprörd bara jag tänker på vilka umbäranden ni fått utstå under det här förskräckliga kriget!
Häxmästaren: Jo, inte fan är det en promenad i parken alla gånger. Flaxa omkring på en jäkla dinosarurie, skrika sig hes och skrämma vettet ur hyggligt folk. "Titta, en nazghûl, han låter HEMSKT och vill ÄTA UPP mig! Buhuu, jag är så rädd!" Om du visste, Snaga, hur trött jag börjar bli på den attityden. Jag har KÄNSLOR, förstår du. KÄNSLOR!
Snaga: Naturligtvis har ni det, mästare, och fina känslor dessutom. Men tekniskt sätt är flygödlor inte dinosaurier, de tillhör en egen reptilgrupp som utvecklades...
Häxmästaren: Bla bla bla, yaketiyak, intresseklubben antecknar! Hur går det med pirayorna?
Orcslav: De är på gång, ädle mästare. Snart blir era stackars fötter som nya igen!
Häxmästaren: Utmärkt, utmärkt! Humm humm humm, daba daba dab, and she's buying a starway to heaven!
Häxmästaren: (nynnar småfalskt)
Orcslav: Ursäkta, ädle herre, men jag ser att ni tycks ha fotsvamp mellan tårna på höger fot.
Häxmästaren: Fotsvamp? Äsch, strunt i det nu, jag är alldeles för trött och avslappnad för att orka bry mig! Vi släpper det för tillfället, Snaga, vi släpper det!
Orcslav: Naturligtvis, som ni befaller. Lite fotsvamp har ju ändå ingen dött av.
Häxmästaren: (visslar en egen komposition)
Häxmästaren: Det där molnet ser lite ut som en mumak. Fast med en stekpanna i änden på snabeln. Eller är det inte en snabel, utan en gren? Och då är mumaken istället ett troll som håller i grenen som en klubba. Eller kanske...
Häxmästaren: (gäspar)
Häxmästaren: Tror nästan att jag skulle kunna nicka till en stund. Om jag gör det ser du väl till att mina fötter inte ligger för länge i badet och blir rynkiga?
Orcslav: Naturligtvis, mästare! Jag lever bara för er bekvämlighet, det vet ni.
Häxmästaren: Bra bra! Jag kan lita på dig, Snaga. Åh så skönt att få sträcka ut sig i en skön fåtölj. Vicka med tårna i ett härligt fotbad. Njuta av utsikten. Slippa jobbiga trollkarlar och otäcka små halvlingar. Och sedan ska jag lägga mig i en mjuk säng och bara sova, utan en tanke på morgondagen. Det ska bli så...
Eowyn: Banzai!