Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: fre maj 01, 2026 7:01 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 1504 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 101  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån jun 28, 2004 10:55 pm 
High King of the Noldor
Användarvisningsbild

Jag brukade spela Championship Manager 01/02.

Mitt favoritlag var Celtic. Jag har vunnit allt med dem. På Min bästa (sparade) säsong med dem så vann Jag ligan (obesegrat (34/4/0) bägge cuperna och Champions League. Främst tack vare Larsson. Se på hans statistik för den säsongen:

...................Sp.....Mål(S)...Ass...MS......SnB
Serie:..........30......43(6).....13....16.......9.13
Cup:............9.......14(1)......3......4........9.11
Kontinentala:18.....22(5)......4......6........8.56
Totalt:..........57.....79(12)...20.....26......8.95

Säspngen efter bröt han benet och det blev endast 12 mål på 19 matcher. På den tredje säsongen som Jag höll på med innan Jag tröttnade hade han gjort 17 mål på 19 matcher. 79 mål är Mitt officiella rekord. Mitt inofficiella är 92 mål med Andrey Shevschenko.

Min favoritliga dock, både på riktigt och på CM, är den franska. Jag har vunnit den med jättemånga lag. Mitt favoritlag Sedan, med Lens, Rennes, Auxerre, Lyon, Monaco, och så laget som Jag lyckats bäst med av alla: Nantes! Den Franska ligan är så öppen. Tack vare att det inte finns något riktigt etablerat topplag (fast Lyon har ju kommit igång på senare år) så kan man vinna ligan med vilket lag som helst.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis jun 29, 2004 4:34 pm 
problemlösare (perl -pe 's/nana/japh/' nana.txt )

det har varit tyst ett bra tag från dig Fëanor, trevligt att se dig tillbacka.

Personligen tycker jag inte om att börja med lag i de högre divisionerna, även om jag har gjort det med Bajen, nu senast. (idag vann jag Allsvenska 1 poäng förre djurgården och Svenska Cupen emot AIK. Det var riktigt trevligt).

Jag tycker bäst om att köra Cambridge United i Engelska Div 3 (numera) och kämpa sig uppåt. Har faktikst vunnit FA Cupen med dem en gång också (i cm 99/00).

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis jun 29, 2004 4:56 pm 
High King of the Noldor
Användarvisningsbild

Det är jäkligt kul att börja i de lägre divisionerna. Jag lyckades ta upp Chesterfield från division 3 till division 1, innan Jag tröttnade. Jag brukade också föra upp Mitt favoritlag Birmingham i Premier League. Jag har dock aldrig vunnit PM med dem. Jag lyckades dock ta Mig till final i Uefa cupen andra säsongen med Birmingham. Men där fick Jag styk av Barcelona. Jag lyckades även ta upp ett lag ur den Franska lägsta divisionen upp till högsta och vinna den. Men det var lite fusk eftersom Jag skapat laget själv via editorn och hade lagt in en massa unga lovande spelare som Jag upptäckt i den Franska ligan. Medelåldern var typ 19. De flesta av spelarna var senegaleser och en av dem, som var föga känd då, är väldigt känd nu: El-Hadji Diouf. Min favoritspelare på CM var dock vitryssen Maxim Tsigalko. Han är 18 när spelet börjar. Jag värvade honom till Nantes där Jag enbart matchade honom i ligan (Jag hade ett annat lag för cuperna och Europa). På 271 ligamatcher gjorde han 277 mål. Han kompisar i kedjan, Shiva N'Zigou och Wilfried Dalmat, gjorde 146 mål på 261 matcher respektive 138 mål på 258 matcher. Ingen dålig kedja precis.

Vilken version av CM spelar du virre? Den senaste?

virre skrev:
det har varit tyst ett bra tag från dig Fëanor, trevligt att se dig tillbacka.

Tack! Mitt sociala umgänge har ökat väldigt mycket på sistone, plus att Jag är lite trött på datorer. Därför har Jag inte varit här så mycket.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis jun 29, 2004 5:34 pm 
Master of Doom

Jag brukar spela upp IFK Norrköping från superettan men där har jag fått problem. Sen har jag i det gamla CM 3 spelat med Hibernians i Skottland.
Jag har CM 4, men inte den senaste säsongen. Ska nog köpa det senaste.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis jun 29, 2004 11:16 pm 

hemma kör jag med CM00/01 har för gamal dator för annat (desutom fungerar det utmärkt med Wine i Linux. Sen hos Kata kör jag CM03/04 som jag skaffade i veckan).

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån jul 19, 2004 8:13 pm 
Dúnadan
Användarvisningsbild

Ett litet tips för er som gillar managerspel... Spela Total Club Manager 2004 (TCM). Inte lika stor databas som CM men mer tilltalande design och bättre känsla (enligt mig).

Har spelat det nästan dygnet runt sen jag kom hem från Gothia Cup.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån aug 23, 2004 2:24 am 

intresant att ingen skrivit i sporttråden när det är OS... kanske gått för dåligt?

Fast inte idag, menar igår och sådär. Jag måste säga att jag är lite facshinerad av Iraks fotbollslag också, inte för jag sett dem men ändå. Och Greklands handbollslag.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån aug 23, 2004 9:33 am 
Creator of stars
Användarvisningsbild

Vet inte. Jag tröttnar ganska fort på sport. :wink:

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån aug 23, 2004 8:33 pm 
Noldo

virre skrev:
intresant att ingen skrivit i sporttråden när det är OS... kanske gått för dåligt?

Alla sportintresserade är upptagna med att titta på TV?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön aug 29, 2004 9:14 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Okej. Jag har inte mycket mer att skriva. Men nu ä'r Os slut. Två veckor fulla av sporter och äventyr. Guld, svett och tårar och sänfs ut över världen. Vi svenskar har sett fyra guld, 7 medaljer och 8 nästan-medaljer. Men det är inte det sopm jag ska skriva om. Mest för att jag är trött. Jag hoppas att nån av er skriver om glädjen att ha sett OS, och inte det som jag tänkte skriva över.

Jag tänker på skandalerna; på hur sporten förstörs av folk utan friskt sinne. Folk har dopat sig, och därmed raderat förtroendet för sporten. Hoppar jag 2 och 60 i höjd är jag självklart dopad. Värre än dopningen är publikens pinsam- och hemskheter. Grekernas buanden i 200-meters-loppet när de skulle vara tysta. Riktigt pinsamt. Man kan lungt och sansat konstatera att både grekerna och amerikanarna fick vad de förtjänade. Men inget är värre än OS-miffot. Han som ville bli hjälte (förmodligen) för ett gäng av psykopater (ja, jag vet vad det står för). Mannen gjorde det absolut ingen får göra; nämligen att förstöra för en maratonlöpare. Löparen var etta med förlorade guldet av den psykopaten. Suck... Av allt att döma ville psykopaten något. Han hade en lapp på ryggen som talade ut nåt. Vad stod det?

Tyvärr kunde jag nästan bara klaga. Är mycket trött just nu. Men innan jag slutar så kan väl någon få en fripost och svara lite kortfattad över han 200 meters-greken. Han sm fingerade en olycka. Vad handlade allt det om? Känner mig lite insnöad alltså...

Åt samma håll - Lars Winnerbeck

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån aug 30, 2004 10:03 pm 
The Magnificent

Grekan, Kostas Kenteris, och hon Tanou, eller vad hon hette, har uteblivit från ett antal tävlingar, eller skippat tävlingar när det visat sig att det skulle vara kontroll på just den. Nu till OS så fattar jag inte riktigt vad man tänker på när man dopar sig för riskan är stor att man åker fast och gör man det som världens bästa 200- meters löpare så mister man all respekt för det man lyckats med tidigare, med eller utan fusk.
Men nu inför Athen (bara ca en vecka innan) så fann man ett nytt sätt att bevisa ett visst sorts doping man tidigare inte kunnat bevisa. Sannolikhete är mycket stor att Kenteris var dopad med just det medlet.

För att slippa göra den undersökning fejkade de en olycka och kom på sjukhus. Hur de sen tänkt sig det hela vet jag inte. Kanske en mirakulös återfriskning och hoppas på att dopinget i blodet försvagatstillräckligt under de dagarna så att han skulle komma igenom ändå... :?

men jag vill inte tänka så mycket på det utan tänker hellst tillbaka på Holms underbara tävling. Helt klart min favorit i OS :D

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis aug 31, 2004 9:42 am 
Creator of stars
Användarvisningsbild

Så är han från Karlstad också. :mrgreen:

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis aug 31, 2004 10:46 am 
Noldo

Är det ingen utom jag som noterade att USA:s hegemoni inom basketvärlden nu definitivt är bruten? Tidigare förnedrade på hemmapaln i VM och nu besegrade tre gånger av Puerto Rico, Litauen och Argentina. Tyvärr så blev europamästarna Litauen utan medalj. Argentina är dock mycket värdiga mästare. Notera även att världsmästarna Jugoslavien inte ens kom till kvartsfinal.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis aug 31, 2004 11:30 am 

ja jag såg lite av slutet av baskett tuneringen och glädjes över att USA är åt skogen. Men det stämmer ju inte riktigt, det gäller bara herrar. Mina favorit sporter under OS i år var landhocket och basket.

och nu har jag äntligen en basketboll så man kan gå ner till korgarna någon gång och öva lite, fast jag är rostig har inte övat sen jag bodde i Stockholm.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis aug 31, 2004 4:16 pm 
Noldo

Virre,

tyvärr är ju dambasketen inte särskilt utvecklad i jämförelse med herrarna. Sedan Sovjetunionen kollapsade så är det väl bara i USA som det finns en bra liga för damer. På herrsidan finns det ju en hel del lag, främst i Europa, Australien och Sydamerika, som nog kan mäta sig med de sämre NBA-lagen i varje fall.

Såg du matchen Litauen-Italien? Tyvärr har jag inte haft möjlighet att se någon basket alls, men det lät som att italienarna hade ett otroligt skytte i matchen. Deras speluppläggning skulle varit mycket intressant att se.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 1504 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 101  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]