Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: fre maj 01, 2026 3:19 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 1504 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 101  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön nov 07, 2004 6:57 pm 
The Magnificent

GwaihiR skrev:
Meriadoc skrev:
Nej, det byter från år till år, boroende på vem som vann förra (eller förrförra), minns inte riktigt.

Det är väl så att man får ansöka om att hålla Champions Leauge finalen på samma sätt som man ansöker efter OS osv. I år hålls den ju i Istanbul och jag kan inte minnas att något turkiskt lag vunnit cl de senaste åren.

Så kan det nog vara, det var bara något jag hade för mig.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön nov 07, 2004 7:51 pm 
Meriadoc skrev:
Jo, det mesta är väl ganska självklart för många.
Speciellt om man har spelat cm i 5-6 år, och fotboll i 10 år.

haha 'är bara 2 år efter dej.. har spelat i 8 år.-- (om man nu kan kalla det att spela när man är 5 ;P)

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön nov 07, 2004 8:08 pm 
Lord of the Mark
Användarvisningsbild

Spelade i 8 år ungefär innan det blev jobbigt med träningen. 8-16

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön nov 07, 2004 8:11 pm 
High King of the Noldor
Användarvisningsbild

Jag spelade också i åtta år (6-14). Jag slutade för att Jag inte tyckte det var kul att spela i Mitt lag längre och inte heller hade någon lust att börja i ett nytt lag.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön nov 07, 2004 8:36 pm 
Maia
Användarvisningsbild

andersson skrev:
Då får vi gratulera ÖIS som klarade sig kvar med minsta möjliga marginal. Segermål på övertid och därmed vidare på fler gjorda bortamål. Ett grymt öde för Assyriska och en stor lycka för Örgryte.

Länktips med Tolkienanknytning:
http://www.svenskafans.com/fotboll/ois/ ... p?id=23416

Jag får även lyckönska vår ende uttalade ÖIS-supporter. Jag får dock säga att det var väldigt nära att du fått spendera kvällen på Biografen Svea (18:30 el. 21:00).

Tack så mycket, andersson! :D Och kul att du länkar till artikeln jag skrev i fredags. Jag skrev den egentligen inte så mycket för andras skull som för egen terapi, jag var tvungen att företa mig något för att inte klättra på väggarna. Det har varit ett minst sagt nervöst veckoslut...

Men nu är det över, och det goda segrade! :D :D

(Jag tror att jag kan gissa utan att konsultera bioprogrammet vad det är för film du syftar på, förresten. :P)

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön nov 07, 2004 8:45 pm 
Noldo

Den stegrande kamelen,

var det en bra match? Jag förmodar nämligen att du såg den. Varför kommer det inte fler åskådare när ÖIS spelar en så viktig match? Själv har jag dead-line i morgon och kunde därför inte gå, men jag förstår inte att ett så klassiskt lag inte har större publik.

Din artikel var förresten väldigt trevlig, jag uppskattar när man refererar till äldre upplagor av lagen. Kanske beror på att jag följt SSK i ishockey och liksom ÖIS så har framgångarna historiskt sett varit stora. Jag förstår hur du kände dig, jag har haft liknande upplevelser av ovan anledning. Det är, i mitt tycke, inte många känslor som kan mäta sig med att kvalificera sig för högsta serien. Att undvika nedflyttning i en avgörande match ger inte samma lycka, det är mer lättnad.

Själv så skall jag nu glädjas med min Göteborgshalva och sörja med min Täljehalva.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön nov 07, 2004 9:13 pm 
The Magnificent

Undomiel skrev:
Meriadoc skrev:
Jo, det mesta är väl ganska självklart för många.
Speciellt om man har spelat cm i 5-6 år, och fotboll i 10 år.

haha 'är bara 2 år efter dej.. har spelat i 8 år.-- (om man nu kan kalla det att spela när man är 5 ;P)

Jag vet inte om jag var otydlig eller om jag missuppfattat er, men jag menade att jag spelat championship manager i 5-6 år och spelat "riktig" fotboll i 10 år.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån nov 08, 2004 12:05 am 
Maia
Användarvisningsbild

andersson skrev:
var det en bra match?

Nej, verkligen inte.

andersson skrev:
Varför kommer det inte fler åskådare när ÖIS spelar en så viktig match?

Tja, ca 7 500, det är i alla fall nästan dubbelt så mycket som vi brukar ha...

andersson skrev:
Det är, i mitt tycke, inte många känslor som kan mäta sig med att kvalificera sig för högsta serien. Att undvika nedflyttning i en avgörande match ger inte samma lycka, det är mer lättnad.

Klarar man kvalet ganska enkelt, som vi gjorde mot Umeå 1998, så är det mest lättnad. Men känslan när man har spelat som en påse nötter och trodde att det var över, att det var Superettan nästa, men sedan blir räddad av en mirakulös slumpstyrning i 91:a minuten... Tro mig, det är lycka!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån nov 08, 2004 6:09 pm 
Noldo

Den stegrande kamelen,

Citera:
Men känslan när man har spelat som en påse nötter och trodde att det var över, att det var Superettan nästa, men sedan blir räddad av en mirakulös slumpstyrning i 91:a minuten... Tro mig, det är lycka!

Jag avundas dig! Jag minns när Eldebrink sköt i stolpen mot Björklöven i slutminuten och SSK blev nedflyttade. Det är inte mycket som skiljer mellan lycka och sorg.

Och nu meddelat förbundet att du har oroat dig i onödan, båda lagen blir kvalificerade för Allsvenskan. Man kan ju nästan bli konspiratorisk lagd av att beslutet tages dagen efter att den avgörande matchen spelades.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån nov 08, 2004 7:16 pm 
The Magnificent

Är det alltså klart? Läste i tidningen att Örebro kanske inte fick spela i Allsvenskan av andra anledningar (minns inte vilka) än sportsliga.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån nov 08, 2004 7:22 pm 
Lord of the Mark
Användarvisningsbild

Som att ekonomin tydligen är åt helvette.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån nov 08, 2004 7:29 pm 
Maia
Användarvisningsbild

andersson skrev:
Och nu meddelat förbundet att du har oroat dig i onödan, båda lagen blir kvalificerade för Allsvenskan. Man kan ju nästan bli konspiratorisk lagd av att beslutet tages dagen efter att den avgörande matchen spelades.

Men det är inte klart. Örebro kommer att överklaga, så både de och Assyriska får leva i ovisshet i minst tre veckor till. Jag är väldigt glad att ÖIS inte är inblandat i den härvan. Och väldigt tråkigt över huvud taget att den allsvenska tabellen avgörs i styrelserum och inte på planen.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön nov 14, 2004 9:43 pm 
The Magnificent

Vad finns det att säga. 13 p. på 12 matcher!!! Under all kritik så kan tänkas kommas på. Senaste matchen Reggina - Roma 1-0. De bara sjunker och sjunker och sjunker... Vad ska man göra, om det nu finns någon gud någonstans så måste den göra allt den kan för att krossa alla Romanista.

Annars verkar det inte ha hänt så mycket på sport-fronten, förutom att Sverige förlorade mot Finnland idag

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön nov 14, 2004 10:03 pm 
Lord of the Mark
Användarvisningsbild

Och att Zlatan är grymmare än vad jag trodde.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön nov 14, 2004 10:17 pm 
The Magnificent

Och tack vare den där j*vla Capello s kom han till Juve istället för Roma. Förrädare nr.1.

Snyft. The botten is nådd.

Profil Skicka e-post  

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 1504 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 101  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]