Aslak skrev:
Micke skrev:
TTT-EE kommer garanterat hålla dig vaken med undantag för en scen då Lavskägge diktar. Det var så att till och med jag blev lite sömnig när jag såg den...
De finns faktiskt de som uppskattar Tolkiens poesi. Så att ta för givet att alla kommer tycka att den scenen är tråkig är lite väl överdrivet. Alla sanna Tolkienfans borde vara glada att mer saker från böckerna har kommit med i filmerna. Men tyvärr så är det ju nästan ingen poesi i filmerna. Anledningen till det är att de som har gjort filmerna vill mjölka ut så mycket pengar som möjligt vilket gör att de måste göra om Tolkiens mästerverk till det som säljer bäst. Dvs:hjärndöda actionkomedier (med den obligatoriska romansen).
Jag vet inte var du får det ifrån Aslak men läs gärna det jag skrev en gång till och förstå att jag varken påstår att "
den scenen var tråkig" eller att jag rackar ner på den "
som uppskattar Tolkiens poesi". Det måste vara en förhastad slutsats eller misstolkning från din sida. En misstolkning kan jag acceptera. Förhastad slutsatser kan enkelt undvikas om man stannar upp en sekund, tänker till, och kanske rentav ställer en fråga som till exempel "Varför blev du sömnig?" eller "Vad menar du?".
Om jag tyckte att scenen var dålig eller att Tolkiens poesi var dålig skulle jag skrivit det. Jag blev lite sömnig av att höra Lavskägge dikta, och därför skrev jag att jag blev lite sömnig.
Ledtråd 1: Bregalad.
Ledtråd 2: (och läs nu gärna långsamt, som en ent skulle ha gjort):
"Jjjaaaaaggg sskkkaaaaaallllll llääääässssaaa eeeennnn dddiiiikkkktttt ffffföööööörrrrr ddddiiiiggggg Aaaaasslllaaakkkk ppppåååååå gggaaaaammmmmeeeellllleeeenntttiiiissssskkkkkaaaaa ssssooooommmm jjjaaaaaggggg sssskkkrrrreeevvvvv eeeeennnnn gggåååånnngggg iiii mmiiiiinnnnn bbbaaarrrrrnnndddoooommmm, eeeennn vvvvaacccckkkkeeerrrr vvåååårrrrddaaaaggg ddåååå ssooolllleeennn jjjuuuusssstttt haaaddddeeeeee gggååååttttt uuupppp öövvvvveeerrrr bbbeeerrrggggeeeennnnn ooooocccchhhh... (osv osv osv)"
Ganska sövande, inte sant?
/Micke - Fortfarande öppen för påhopp, förutsatt att påhoppet gäller något jag skrivit, sagt eller gjort