Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: tis apr 21, 2026 10:12 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 31 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis nov 30, 2004 5:17 pm 
Dúnadan
Användarvisningsbild

Om man är lite rikare av sig (eller som jag, sparar till man har råd) så kan man ju unna sig att köpa ett litet hemmabio-system. Jag köpte en LG VHS/DVD-spelare med 5.1-ljud för lite under 2 000 kr.
Jag måste verkligen säga att upplevelsen är tusen gånger starkare med surroundljud, nästan som på bio faktiskt :D

Men alla prioriterar vi ju olika saker, själv som för tillfället har varit mycket hemma tycker att det är värt pengarna för att få en otroligt mycket starkare upplevelse. (Även Star Wars-filmerna behöver 5.1-ljud för att återskapa rätt känsla - tyvärr har jag själv inte sett dem på bio, IV-VI alltså, så skillnaden mellan stereo och surround är hur stor som helst.)

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis nov 30, 2004 8:31 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Varför o varför är jag förbannad med ett bronsåldersmodem? Det kommer att ta minst tre timmar att ladda ner en så lång trailer...! :evil: Jag får nog tåla mig tills...10/12, eller vilket datum är det nu igen?
Spännande! :D

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis nov 30, 2004 9:09 pm 
Dúnadan
Användarvisningsbild

Vingilot skrev:
Varför o varför är jag förbannad med ett bronsåldersmodem? Det kommer att ta minst tre timmar att ladda ner en så lång trailer...! :evil: Jag får nog tåla mig tills...10/12, eller vilket datum är det nu igen?

Inte för att detta gör dig gladare, men även jag har ett "bronsåldersmodem". Skulle tagit 2½ timmar enligt min lilla dator...hmmm. Kanske bäst så, blir mer överraskad när man väl ser filmen sen. (Ska dock få bredband 22 dec, ringde Telia idag :lol: :D :lol: )

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis nov 30, 2004 9:16 pm 
Sinda
Användarvisningsbild

Vingilot skrev:

Ojojoj! En riktigt modemanvändare?
Var ju bra länge sedan man såg en sån ^^

Tacka vet jag ADSL, 8mbit för tillfället, hoppas på 10 till sommaren

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons dec 01, 2004 1:47 pm 
Creator of stars
Användarvisningsbild

Inga länkar som jag provat funkar! :(

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons dec 01, 2004 2:22 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Älva skrev:

Om du helt enkelt går in på www.lordoftherings.net så finns det en länk alldeles till vänster på sidan. Sneak preview står det.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons dec 01, 2004 2:31 pm 
Creator of stars
Användarvisningsbild

Ok nu funkade det! :D

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons dec 01, 2004 6:26 pm 
The Magnificent

vanja skrev:
Älva skrev:

Om du helt enkelt går in på www.lordoftherings.net så finns det en länk alldeles till vänster på sidan. Sneak preview står det.

Det står att man ska klicka på bilden ovan (antar att det är den stora bilden), men det finns ingen bildm och deet händer inget när jag trycker på den :(

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons dec 01, 2004 7:05 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Högerklicka på Ioreths länk på första sidan, välj "spara mål som" och håll koll på var du lägger den. Det tar tid innan det händer ngt... Den är stooor!

Håller med om att den var rätt mäktig. Och jag väntar fortfarande på tuppen! :mrgreen:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre dec 03, 2004 6:54 pm 
Lord of the Mark
Användarvisningsbild

Nu vet jag inte hur intressant detta är sett till hur mycket jobb det kanske krävs men funderar ni på att lägga till scenerna från de förlängda Lotr filmerna i kommentarspåren?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre dec 03, 2004 8:36 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Gothmog skrev:
Vingilot skrev:

Ojojoj! En riktigt modemanvändare?
Var ju bra länge sedan man såg en sån ^^

Jodå, vi finns fortfarande här och var ute i stugorna... Ska flytta till ett hus med bredband snart, men tänker nog, hör och häpna, behålla mitt gamla modem ändå. Det håller på att bli lite väl mycket internet och jag vill försöka (försöka var ordet.. :roll: )dra ner och spara lite pengar, och med bredband kan jag ju inte påverka mina kostnader.
Men det hade varit kul att se trailern......... Efter min besvikelse på premiären av ROTK förra året har jag lärt mig läxan: man ska förbereda sig! Annars kan man drabbas av chock... :shock:
Har bokat idag, bara en vecka kvar nu...! (Här hade jag velat ha en smiley som flåsar våldsamt med tungan hängandes som en slips ur en upphetsat flinande mun :wink: )

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre dec 03, 2004 8:43 pm 
Dúnadan
Användarvisningsbild

Vingilot skrev:
Jodå, vi finns fortfarande här och var ute i stugorna... Ska flytta till ett hus med bredband snart, men tänker nog, hör och häpna, behålla mitt gamla modem ändå. Det håller på att bli lite väl mycket internet och jag vill försöka (försöka var ordet.. :roll: )dra ner och spara lite pengar, och med bredband kan jag ju inte påverka mina kostnader.

Oj, om man bara var så förnuftig. Själv längtar jag otroligt mycket till jag får bredband. Hade det innan när jag bodde i Malmö, och det var en stor fördel. Visst, man kan inte påverka priset, men för mig tjänar jag på det ändå. För man "måste" ju sitta vid internet en lite stund :lol:

Vingilot skrev:
(Här hade jag velat ha en smiley som flåsar våldsamt med tungan hängandes som en slips ur en upphetsat flinande mun)

Rita en själv och skicka in? :lol:
Men visst, det skulle vara bra med fler smileys, speciellt för att visa en uthängande tunga som en slips :o

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör dec 04, 2004 2:39 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Vingilot skrev:
Ska flytta till ett hus med bredband snart, men tänker nog, hör och häpna, behålla mitt gamla modem ändå. Det håller på att bli lite väl mycket internet och jag vill försöka (försöka var ordet.. :roll: )dra ner och spara lite pengar, och med bredband kan jag ju inte påverka mina kostnader.

När jag bytte från modem till bredband för några år sedan innebar det en besparing på i storleksordningen 200 kr i månaden. Men så har jag ingen självdisciplin heller... 8)

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön dec 05, 2004 1:43 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Den stegrande kamelen skrev:
Men så har jag ingen självdisciplin heller... 8)

Det har inte jag heller. Men jag tänkte skaffa mig det... *skrattar mig fördärvad inför orimligheten i detta övermodiga påstående*.......... :roll:
Ska försöööka. Lät bli att använda internet under tre dagars tid som ett steg i mitt införskaffande av självdisciplin, den fjärde dagen blev jag sittandes i fler timmar i streck än vad jag normalt spenderar under tre dagars tid, så projektet fick väl ingen lysande start precis... :lol:
Men nu går det....bättre....eller nåt... :wink:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön dec 05, 2004 5:04 pm 
Avar
Användarvisningsbild

Den stegrande kamelen skrev:
När jag bytte från modem till bredband för några år sedan innebar det en besparing på i storleksordningen 200 kr i månaden. Men så har jag ingen självdisciplin heller... 8)

200?
jag har haft telefonräkningar på uppemot 3000 kr per kvartal! visst, det var när jag pluggade rätt mycket på distans och så, men allra största delen var nog hänga-runt-bland-diverse-Tolkien-sajter från våren 1999 och framåt :)
så det är i mitt fall säkert besparingar på typ 600 kr i månaden *skrattar* :) :) :)

MetallicA - Load - Until It Sleeps

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 31 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]