Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: tor mar 28, 2024 2:54 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 50 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor feb 10, 2005 11:51 am 
Offline
Wavemaster of the World

Blev medlem: mån apr 19, 2004 6:10 pm
Inlägg: 2010
Ort: Världen
Jösses, Beledhel! Halv sex. Jag skulle aldrig fungera så tidigt. Själv stiger jag upp vid halv åtta, och det enda jag gitter göra åt mitt utseende på morgonen är att dra en kam genom håret, på sin höjd.

_________________
"Det har alltid varit kyrkans uppgift att försöka motverka förtryck." - präst i lokaltidningen

Ha. Ha. Ha.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor feb 10, 2005 3:46 pm 
Jag går upp halv sju(absolut tidigast!!) och äter frukost.. Sen typ tar jag på mej mina linser, borstar håret å tänderna sen sticker jag .. :D Skulle DÖÖÖÖ om jag var tvungen att gå upp halv 6 varje dag..


Upp
  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor feb 10, 2005 6:59 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön jan 18, 2004 4:46 pm
Inlägg: 2474
Ort: Upplands Väsby
Och jag skulle dö och jag var tvungen att gå upp senare. :wink: Jag råkar gå i samma klass som världens snyggaste kille, så jag tillbringar mycket av tiden i barummet med att utkämpa krig mot min acne. :oops:


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor feb 10, 2005 8:38 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån jun 14, 2004 4:19 pm
Inlägg: 1554
Ort: Little Hangleton
Det räcker väl att duscha, tvätta och kamma håret varje morgon, fast vissa kvinnor och män behöver hålla på i fem timmar för att komma i ordning :D :lol:

_________________
/Tom Riddle

"There is no good and evil, there is only power...and those too weak to seek it."
—Voldemort

I never expected that conducting a campaign of organized terrorism would be so morally uplifting.
/Viridian


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre feb 11, 2005 3:23 pm 
Jag kan inte duscha på morgonen på vintern för då blir jag sjuk när jag åker till skolan :P Plus att jag inte skulle hinna med det.. :roll:


Upp
  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre feb 11, 2005 5:24 pm 
Offline
Sinda
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons dec 31, 2003 6:13 pm
Inlägg: 230
Ort: Onsala (Göteborg)
Förstår inte hur du orkar Beledhel! För mig är varje minut som jag kan ligga kvar i sängen på morgonen, guld värd (nästan i alla fall). Det enda jag gör är att fixa frisyren, bortsta tänderna, smeta in mig i min ansiktscreme och måla på lite mascara. Tar max en kvart. Fast, sen finns det ju i och för sig ingen snygg kille i min klass eller på min skola.

_________________
"All you have to decide is what to do with the time that is given to you"


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre feb 11, 2005 6:20 pm 
Offline
The Magnificent

Blev medlem: lör jun 12, 2004 2:00 pm
Inlägg: 2563
Ort: Norrköping
Det finns det iofs på min skola (fast tjejer alltså), men orka spöka ut sig för det. Borsta tänderna, se till att håret år ok, och tvätta av sig. Det räcker alldeles utmärkt, tycker iaf jag :)


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre feb 11, 2005 8:13 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre jan 02, 2004 12:32 pm
Inlägg: 1817
Ort: Vid Aver Peddrolocs skogar
Försök hålla det löftet om några år, då kinderna blir fulla av små, irriterande och vassa utväxter (om det inte redan gjort det. Har ingen koll). Ja, då blir kanske vanan att stå framför spegeln om mornarna allt viktigare. Även de dagarna då man inte har tid...

I mitt fall kan jag inget annat än att tacka Gillette. De gav mig rakhyveln i precis rätt tid. Jag provade självklart den (det kändes lite macho att raka sig) och jag blev frälst. Sedan dess finns inte många känslor som slår rakningen. Jag längtar efter morgondagen då min m3 Turbo än en gång får smeka de oskyldiga kinderna.

_________________
Jag sällar mig till hjältarna som gör och inte tycker

Åt samma håll - Lars Winnerbeck


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre feb 11, 2005 8:17 pm 
Offline
The Magnificent

Blev medlem: lör jun 12, 2004 2:00 pm
Inlägg: 2563
Ort: Norrköping
Menar du "skägg-växt" eller finnar? I det senare fallet så har jag iaf inga problem, eller iaf knappt några, ibland någon jobbig, men annars inget. Och jag kan inte hålla med om att det är så väldigt skönt att raka sig. Men man kanske ska testa Gillette då...


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre feb 11, 2005 8:45 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre jan 02, 2004 12:32 pm
Inlägg: 1817
Ort: Vid Aver Peddrolocs skogar
Jag får erkänna att skillnaden är hårfin. Men jag hoppades att adjektivet vasst skulle fälla avgörandet. Om du undrar har jag aldrig upplevt finnar som vassa. Å andra sidan kan jag vara ensam om det.

Nog om det. Vi ska inte prata om feldefenierade ord. Vi ska prata om skägg.

Att du inte känner vällusta är ju en helt riktig iaktagelse från dina erfarenheter. Men hur gör du? Vad använder du för hyvel? Vilka ansiktsmedel används för att hyveln ska smeka (bildligt) kinden? Vad gör du efteråt? (Jag frågar så mycket för att lära mig hur du känner. Annars kan jag inte ens imaginera din känslor inför rakningen. Då kan jag inte lära mig något).

Ja. Köp en gillette. Gärna en Mach 3 Turbo, om du har råd. Orsaken att jag råder dig till detta, är att jag anser den hyveln som den näst bästa hyveln i marknaden. Men förhasta dig inte, enbart för att jag råder dig till det. Fråga de andra vilket märke de håller sig till.

_________________
Jag sällar mig till hjältarna som gör och inte tycker

Åt samma håll - Lars Winnerbeck


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre feb 11, 2005 9:11 pm 
Offline
The Magnificent

Blev medlem: lör jun 12, 2004 2:00 pm
Inlägg: 2563
Ort: Norrköping
Jag kör med rakapparat... och jag har inte en aning vilket märke. :)

Så det blir inte så mycket efterarbete. Man bara kör över och är klar...


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör feb 12, 2005 11:36 am 
Offline
Lord of the Mark
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån okt 11, 2004 8:51 pm
Inlägg: 2678
Ort: Djurgården
Låter som en sund inställning.

_________________
Snart så är det fredag då försöker vi igen


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör feb 12, 2005 8:40 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre jan 02, 2004 12:32 pm
Inlägg: 1817
Ort: Vid Aver Peddrolocs skogar
Jasså. Rakaparat. Det ante mig.

Jag körde också med en rakapparat. Den var skön. Tyvärr fick jag inte bort skäggväxten. Därför började jag använda en rakapparat. Jag menar; det är väl "manligt" (märk väl; sitationstecken!) att raka sig med hyvel?

Jag skulle gärna vilja raka mig idag. Men ack; febern tog överhanden. När man ligger och kalvar är rakning bland de sista sakerna man tänker på.

_________________
Jag sällar mig till hjältarna som gör och inte tycker

Åt samma håll - Lars Winnerbeck


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor feb 24, 2005 8:11 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre jan 02, 2004 12:32 pm
Inlägg: 1817
Ort: Vid Aver Peddrolocs skogar
Nu är det visst dags att handlade Gilletteprylar i hälsobutikerna. ICA bojkottar Gillette. Synd. Hyvlarna var billigare i ICAs sortiment än någon annan affär. Man får nog leja någon polenresenär, att köpa billiga Gilletteprodukter.

Kom ihåg att kroppsvård är mycket mer än självbetjäning. Ingen som har något att berätta om massage? Eller någon som jag vill prova, barbarerarrakning.

_________________
Jag sällar mig till hjältarna som gör och inte tycker

Åt samma håll - Lars Winnerbeck


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor feb 24, 2005 8:32 pm 
Offline
Östring
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis dec 14, 2004 1:47 pm
Inlägg: 47
Ort: Vallentuna
Har för mig att rakbladen är hyffast billiga på Clas Ohlson.

_________________
"Patriotism is the virtue of the vicious." ~ Oscar Wilde


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 50 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010