Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: mån maj 25, 2026 3:08 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 375 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 25  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön feb 20, 2005 10:05 pm 
Master of Doom

Oj, vad stor skillnad det är över landet.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån feb 21, 2005 7:30 am 
3 olika veckor...inte nån större skillnad..

Edit: Nu bär det av till Falun ;D Så nu kommer jag inte vara inne på ett tag(kommer hem på fredag) Ha det bra :D

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån feb 21, 2005 8:19 am 
Maia
Användarvisningsbild

Det är inget fel på Falun förutom vattnet som man måste spola i ett par sekunder innan kan dricka det :D

"There is no good and evil, there is only power...and those too weak to seek it."
—Voldemort

I never expected that conducting a campaign of organized terrorism would be so morally uplifting.
/Viridian

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor feb 24, 2005 5:28 pm 
Master of Doom

:lol: Det där tar nog priset som världshistoriens onödigaste inlägg.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor feb 24, 2005 6:05 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Feanor håller nog dig Turin, men han tycker alla mina inlägg är onödiga :D

"There is no good and evil, there is only power...and those too weak to seek it."
—Voldemort

I never expected that conducting a campaign of organized terrorism would be so morally uplifting.
/Viridian

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor feb 24, 2005 11:05 pm 
Master of Doom

Fast det var ett väldigt roligt inlägg också! :D

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis mar 01, 2005 9:19 pm 
The Magnificent

Är det någon mer som märker att det håller på att gå lite i dvala igen? Har varit borta över en vecka och det verkar som att forumet börjar bli lite tröttare igen. Är det bara jag som är ovan eller?

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis mar 01, 2005 10:17 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Merry: Det har varit så här ett bra tag :D
Turin: Hur var inlägget roligt :?:

—Voldemort

/Viridian

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis mar 01, 2005 10:37 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Du är inte ovan Merry. Det har varit så här drygt i någon vecka nu. Inte ens diskussioner om flodvågar, som förrut väckte sådana känslor, verkar vecka debatt. Och jag tror inte att något inlägg kommer vecka debatt på länge.

Det är ju som i krogerna. Den stora folkmassan går dit eliten går (eliten känner en snubbe som känner din kompis som känner dig. Självklart går ni till samma krog, där alla träffar alla). För att tjäna stålar, lockar krögarna dit eliten.

På samma sätt borde vi locka tillbaka de heta debatörerna. Se bara på debatter, såsom "Stolpskott och varningar" en gång var. Se bara hur en sådan debatt kunde hålla på länge och samtidigt locka åtskilliga kommentarer. Sådant borde vi ha.

Varför inte skapa ett ämne i UT-forumet (UngTokig - GA är GammalTokig) där vi snackar teori om vad det är som lockar folk till debatt? Vi har åtskilliga inlägg att analysera, åtskilliga minuter att praktisera, åtskilliga timmar att debattera (och åtskilliga skämt att dra....

Åt samma håll - Lars Winnerbeck

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis mar 01, 2005 11:02 pm 
Lord of the Mark
Användarvisningsbild

Aderyn skrev:
Du är inte ovan Merry. Det har varit så här drygt i någon vecka nu. Inte ens diskussioner om flodvågar, som förrut väckte sådana känslor, verkar vecka debatt. Och jag tror inte att något inlägg kommer vecka debatt på länge.
Väcka :p
Aderyn skrev:
Det är ju som i krogerna. Den stora folkmassan går dit eliten går (eliten känner en snubbe som känner din kompis som känner dig. Självklart går ni till samma krog, där alla träffar alla). För att tjäna stålar, lockar krögarna dit eliten.
Om man inte bor i en stad där det inte finns någon elit (eller för den delen någon annan krog att tävla med)
Aderyn skrev:
På samma sätt borde vi locka tillbaka de heta debatörerna. Se bara på debatter, såsom "Stolpskott och varningar" en gång var. Se bara hur en sådan debatt kunde hålla på länge och samtidigt locka åtskilliga kommentarer. Sådant borde vi ha.
Det finns någon mer tråd om definitionen av fantasy som också är riktigt imponerande. Sedan såklart de flesta inläggen i översättningsdelen.
Aderyn skrev:
Varför inte skapa ett ämne i UT-forumet (UngTokig - GA är GammalTokig) där vi snackar teori om vad det är som lockar folk till debatt? Vi har åtskilliga inlägg att analysera, åtskilliga minuter att praktisera, åtskilliga timmar att debattera (och åtskilliga skämt att dra....

Det som främst lockar fram diskussioner är kunskap, känsla och intresse något tyvärr de senaste 50 aktiva medlemarna (mig inte inräknat) tyvärr saknat 2/3 utav, ibland allt.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons mar 02, 2005 10:55 am 
The Magnificent

Vad menade du med det sista? Att de flesta här inne inte har kunskap eller intressen?

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons mar 02, 2005 11:05 am 
Noldo

Théoden Ednew skrev:

Det som främst lockar fram diskussioner är kunskap, känsla och intresse något tyvärr de senaste 50 aktiva medlemarna (mig inte inräknat) tyvärr saknat 2/3 utav, ibland allt.

Hoppas för ditt eget bästa inte räknar med mig där. Jag har varit väldigt aktiv i de trådar som intresserar mig. Som uppenbart är kan jag inte diskutera med mig själv utan folk måste kunna gå emot mig med motargument för att jag skall kunna göra något aktivt. Jag vill bara påpeka att jag skrev i ett dussintal trådar under min första vecka. Jag har dessutom livat upp ett par döda trådar men eftersom ingen har tagit tag i dem har de dött på nytt. Jag vill påpeka att jag inte diskuterar i någon tråd där jag inte har åminstone två av dina tre krav.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons mar 02, 2005 3:03 pm 
Lord of the Mark
Användarvisningsbild

Den som vill får känna sig träffad även om inte meningen var att irritera någon. Brehmer dig har jag inga klagomål på.

De tre delarna är inga krav som jag eller någon annan för den delen ställer på oss forumdeltagare men på senare tid har det kommit in väldigt många medlemmar som enbart har känsla för forumet, de tycker det är en kul plats att lattja runt på inget annat. Själv så är väl 2/3 av mina inlägg rent nonsens men dyker det upp intressanta frågor så är jag genast delaktig.

Nu är det inget fel i att bara lattja men på senare tid har leken inte vägts upp tillräckligt av seriösa medlemmar vilket är en stor skam. De äldre medlemmarna har antingen flytt forumet eller retirerat till Gamla Tookars klubb eftersom medelåldern sjunkit allt för markant.

*Gillar förövrigt ditt "Hoppas för ditt eget bästa"

Meriadoc: Det jag menade var att de flesta tycker sig sakna kunskap och samtidigt då förlorar intresset.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons mar 02, 2005 4:07 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Théoden Ednew skrev:
Den som vill får känna sig träffad även om inte meningen var att irritera någon. Brehmer dig har jag inga klagomål på.

De tre delarna är inga krav som jag eller någon annan för den delen ställer på oss forumdeltagare men på senare tid har det kommit in väldigt många medlemmar som enbart har känsla för forumet, de tycker det är en kul plats att lattja runt på inget annat. Själv så är väl 2/3 av mina inlägg rent nonsens men dyker det upp intressanta frågor så är jag genast delaktig.

Nu är det inget fel i att bara lattja men på senare tid har leken inte vägts upp tillräckligt av seriösa medlemmar vilket är en stor skam. De äldre medlemmarna har antingen flytt forumet eller retirerat till Gamla Tookars klubb eftersom medelåldern sjunkit allt för markant.

*Gillar förövrigt ditt "Hoppas för ditt eget bästa"

Meriadoc: Det jag menade var att de flesta tycker sig sakna kunskap och samtidigt då förlorar intresset.

Alldelses för sant, och lite tråkigt att de flesta forumdeltagre har tappat intresset :cry:

—Voldemort

/Viridian

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons mar 02, 2005 6:37 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Theoden skrev:
Om man inte bor i en stad där det inte finns någon elit (eller för den delen någon annan krog att tävla med)

Jag kom på mig att ha använt fel ord. Jag sökte ett ord som ska betyda innemänniskor. Inte som maktutövare, eller något annat i den stilen. Förlåt mig om felet orsakde vissa tvivel. Men eftersom det stycket var enbart ämnat som en liknelse till det nästkommande stycket, bör det enbart bli sedd som det.

Eftersom jag saknar känsla för att delta i diskussionen, och att känslan, i det här specefika fallet, hindrar mig från att söka kunskap i de inlägg som har skrivits, väljer jag att stå kvar vid kanten, även om intresset finns. Men jag hoppas att ni själva sköter er.

Samma person skrev:

Eftersom jag inte är bland de 50 senaste aktiva medlemmarna, väljer jag att inte känna mig träffad. Eftersom jag på något sätt lockar fram diskussioner, behöver jag inte absolut inte känna mig träffad.

Åt samma håll - Lars Winnerbeck

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 375 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 25  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]