Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: sön maj 03, 2026 2:58 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 1504 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56 ... 101  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön mar 06, 2005 8:45 pm 
Lord of the Mark
Användarvisningsbild

:) För schack? jo det skulle jag nog göra rätt lätt men alla är vi olika.

Meriadoc: menade främst missarna i Världskuppen det är ju det som går varje helg VM är ju bara en gång om året och tyvärr har ju inte medaljerna i VM avspeglats i Världskuppen.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön mar 06, 2005 9:17 pm 
The Shipwright of the Teleri
Användarvisningsbild

Otroligt av Holm! 2.40! :D Jag var bergsäker på att Rybakov skulle klara det innan Holm.
Synd för Sverige i tennisen. :(

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön mar 06, 2005 9:36 pm 
Noldo

Förhoppningen på att Sverige skulle få tre medaljer i EM överträffades rätt rejält. Fem medaljer är helt otroligt. Jag trodde att det skulle bli tre. Theoden: Jag har en fritidssysselsättning och det är schack. Om man dessutom har lovat sin lagkapten att man skall vara med i matchen och precis innan man skall dra ringer och säger att man inte kan komma p.g.a. att det är spännande i Vasaloppet så tycker jag att man är en svikare av guds nåde. Jag vet inte vad du tycker nu menar jag givetvis att du backar ur i sista minuten från något du har lovat att göra som berör fler än dig.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön mar 06, 2005 10:12 pm 
Sinda
Användarvisningsbild

Det var riktigt syns att sverige inte vann i tennisen, det var ju så nära om johansson hade vunnit 4 set så tror jag han även skulle vunnit det 5e men han klarade inte av den 4 matchbollen :cry: synd

/Alexander The Great

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön mar 06, 2005 11:11 pm 
Lord of the Mark
Användarvisningsbild

Brehmer instämmer i allt du säger.

För övrigt. Riktigt bra av Kluft, Kallurs och Holm.

Hipp hipp hurra hurra hurra!!!!

För övrigt vann Djurgården :D

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån mar 07, 2005 9:58 am 
Noldo

Belgarath3 skrev:
Det var riktigt syns att sverige inte vann i tennisen, det var ju så nära om johansson hade vunnit 4 set så tror jag han även skulle vunnit det 5e men han klarade inte av den 4 matchbollen :cry: synd

Han tappade ju en 4-2 ledning. Jag tycker att det är något man inte skall göra i tennis men fransmannen tappade ju tredje set när han hade matchboll.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån mar 07, 2005 8:59 pm 
Sinda
Användarvisningsbild

två matchbollar till och med :D men det var mycket bra gjort av johansson iaf, att komma igen så pass mycket tills 4-2 ledningen :)

/Alexander The Great

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån mar 07, 2005 9:58 pm 
The Magnificent

Hur tror ni att det gåt i CL i år? Ska det bli lite mer skräll som förra året, porto och Monaco, eller tror ni på lite mer "klassiska-vinnar" lag?

Chelsea ser ju ut att går riktigt starkt, iaf i Premier League, men Barcelona går ju också starkt. Senaste omgång:

B München - Arsenal 3-1
PSV Eindho - Monaco 1-0
Liverpool - B Leverkus 3-1
R Madrid - Juventus 1-0
Man United - Milan 0-1
W Bremen - Lyon 0-3
Barcelona - Chelsea 2-1
Porto - Inter 1-1

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån mar 07, 2005 10:07 pm 
Lord of the Mark
Användarvisningsbild

Hoppas delvis på Lite Zlatanframgång. Sedan har jag lite problem med att välja lag emellan Man UTD och MIlan men jag tror ändå att Manchester vinner.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån mar 07, 2005 10:12 pm 
Master of Doom

Jag gillar Bayern München och Arsenal mest av de europeiska storlagen men de möts ju så det är lite störande.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis mar 08, 2005 9:28 am 
The Magnificent

Av de som är kvar (alltså inte Roma), så får det bli mina favoriter i övriga ligor, alltså Arsenal och Barca. Får hoppas på att Arsenal klarar en 2 - 0 seger hemma...

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis mar 08, 2005 1:58 pm 
Noldo

Jag får ta och lägga in mina tips angånde CL:
Arsenal vänder knappast ens på hemmaplan och tyvärr får vi inte se Ljungberg i kvartsfinal.
Monaco har bara 1-0 i baken och hemmaplan. De borde vända. Liverpool har 3-1 med sig och kommer att klara av det här. Jag tror på ett utav mina starkaste favoritlag och tippar att Man U vinner med 1-0. Alla som tittar på ZTV i kväll har alltså en spännande förlägning framför sig. Jag hoppas och tror att Man U vinner i förlägningen. Skulle W. Bremen vända 0-3 på bortaplan? Få mig inte att skratta,nej Lyon är så gott som vidare. Så till morgondagens match för oss som inte har Viasat Sport,d.vs. mötet Juventus-Real M. Jag tror Juventus vinner med 2-0 och tar sig vidare. Chelsea är experter på att vinna med 1-0 men jag tror på mina favoriter Barca (Camp Nou är för övrigt en jättefin arena som jag har besökt). Barca går alltså vidare. Inter är jättebra på att spela oavgjort och den här gången tror jag att de inte heller lyckas göra några mål. Alltså 0-0 och Inter vidare.
Alltså till kvartsfinal:
B. München
Monaco
Liverpool
Juventus
Man U
Lyon
Barcelona
Inter

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis mar 08, 2005 4:07 pm 
The Magnificent

Får hålla med doig på de flesta, även om jag tror (hoppas) att Arsenal har en chans.
Dessutom så tycker jag att Milan har större chans att klara sig än Man Utd, då de snatgligen gör mål, och de två sista är riktigt jämna. Hoppas där på Barca och Porto (eller rättare sagt inte på inter).

När var du på Camp Nou? Såg du någon match?

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis mar 08, 2005 6:56 pm 
Noldo

Meriadoc skrev:
Får hålla med doig på de flesta, även om jag tror (hoppas) att Arsenal har en chans.
Dessutom så tycker jag att Milan har större chans att klara sig än Man Utd, då de snatgligen gör mål, och de två sista är riktigt jämna. Hoppas där på Barca och Porto (eller rättare sagt inte på inter).

När var du på Camp Nou? Såg du någon match?

Man måste få ha lite önskedrömmar. Jag har hålt på Man U länge så jag tippade lite med hjärtat. Jag var på Camp Nou vid påsk 2003 och såg Barca- Dep La Coruña. Matchen slutade 2-4 men Barca ledde med 1-0 och 2-1 och då var stämning bland de 60000 på läktaren. Jag har två härliga fotbollsminnen förutom Camp Nou så var jag på Stamford Bridge i London 2000 och så Chelsea- Lazio (1-2). Det är sådana minnen man måste ha med sig i livet ibland när vardagen blir för grå.

EDIT : Lite fler drömmar bara som synes tror jag dock inte på det. Kvartsfinaler mellan Inter-Milan och Real M - Barca. Jag kan inte få nog av el Classico åtminstone

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis mar 08, 2005 7:11 pm 
Lord of the Mark
Användarvisningsbild

Mitt största nöje hoppas jag blir att se VM matcher när Sverige föhoppningsvis tar sig till Tyskland

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 1504 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56 ... 101  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]