Älva skrev:
Enig! Lite fördelning över landet skadar inte. Dessutom måste det ju vara roligare för spelarna att resa runt i ett större spridningsområde?
Tvärtom, det blir bara längre resor, dvs mer tid iväg hemifrån. Det spelarna hinner se på bortamatcherna är i princip bara ishallen och omklädningsrummet. Inget som direkt kompencerar längre resor.
Brehmer skrev:
Göteborgsderbyn ja. I en match mellan IFK och ÖIS är det inte bråk på eller utanför läktaren medan en match mellan DIF och AIK kan du nästan räkna med bråk.
Du vet inte vad du pratar om, kom tillbaks när du har lite förstahandsinformation istället för att bara ha massa dynga från kvällspressen att förlita dig på.
Théoden Ednew skrev:
Håhåjaja vad ska jag behöva stå ut med för att hjärtat ligger åt vänster. Tyvärr har jag väl svårt att försvara mig eftersom det stämmer till stor del. Enda jag kan hoppas på är att det löser sig och att de försvinner nu när de knappast har någon klack kvar att slåss emot.
Det är ju inte direkt klackarna som slåss mot varandra utan firmorna som gör upp långt ifrån arenorna. Enda gången senaste åren vad jag vet det varit bråk på arenan var förra året mellan Norrköping-DIF men det ser jag mer som en isolerad händelse än som ett mönster. Det bör även tilläggas att ingen oskyldig drabbades under den incidenten.
Brehmer skrev:
Jag tror inte att du eller något äkta fan hänger er åt sådana dumheter. Jag bara hävder att AIK har lite fler dumskallar än en hel del andra klubbar. Mitt favoritlag i alla väder IFK Gbg är ju inte heller direkt befriende från sådana element. De ser dock till att inte visa sig på matchen utan gör upp långt därifrån. Jag vill överhuvudtaget inte förknippas med sådana dumheter och är därför glad att säkerheten på areanorna har skärpts.
Tycker inte du är rätt person att bedömma huruvida de är äkta fans eller inte eftersom du uppenbarligen inte vet ett skit om dem och knappast har pratat med någon av dem. Kan berätta att många är riktigt hängivna till sitt lag, tyvärr råkar de även gilla att slåss. Självklart finns det många som bara är där för att slåss men du ska inte dra alla över samma kam, rötägg finns i alla större folkgrupper. AIK har förövrigt varken fler eller aktivare ligister än de andra storklubbarna. För tillfället är det Hammarby som ställer till med klart mest bråk i Sverige.
Sammanfattningsvis vill jag säga att jag inte på något sätt stödjer någon som helst huliganverksamhet, även om jag tycker det är helt ok att de slåss, långt utanför arenorna där ingen oskyldig behöver bli inblandad (sen att det tyvärr emellanåt sker är en annan fråga). Däremot ogillar jag påståendet att det är farligt att gå på fotboll för så är verkligen inte fallet!