Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: sön maj 03, 2026 9:26 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 1504 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72 ... 101  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor maj 26, 2005 8:09 pm 
The Magnificent

Stackare! Kan det finnas något värre? Få se hela CL-finalen och sen missa avgörandet bara för att det är inspelat... (men du fick ju iaf se själva matchen...)

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor maj 26, 2005 8:26 pm 
Sinda
Användarvisningsbild

så bra att det finns människor med medkänsla. :)

men, som sagt var, härlig fotboll vardet

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre maj 27, 2005 1:54 am 
Sinda

lillsundarn skrev:
Skoj!

jag såg matchen inspelad, så straffarna kom inte med :(. Men de första 90 var ju helt fantastiska)

Och nu lärde du dig iaf läxan att matcher av denna kaliber måste ses direkt och inte på ett inspelat band, gäller att prioritera lixom!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre maj 27, 2005 8:56 am 
Sinda
Användarvisningsbild

Jag ska tala om för dig att jag inte hade något val, jag blev nedröstad av min familj i kampen om frärrkontrollen. :evil: :evil: Det var nå't annat som gick samtidigt så jag var så illa tvungen.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre maj 27, 2005 5:04 pm 
Sinda

lillsundarn skrev:
Jag ska tala om för dig att jag inte hade något val, jag blev nedröstad av min familj i kampen om frärrkontrollen. :evil: :evil: Det var nå't annat som gick samtidigt så jag var så illa tvungen.

I dessa situationer visas verkligen demokratins brister där ett antal mindre värda personer kan rösta ner en Champions Leauge final, därför får man inte alltid låta demokratin få fritt spelrum! Sno fjärrkontrollen, göm batterierna efter att du slagit på din kanal etc etc...

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre maj 27, 2005 7:38 pm 
Noldo

GwaihiR skrev:
lillsundarn skrev:

I dessa situationer visas verkligen demokratins brister där ett antal mindre värda personer kan rösta ner en Champions Leauge final, därför får man inte alltid låta demokratin få fritt spelrum! Sno fjärrkontrollen, göm batterierna efter att du slagit på din kanal etc etc...

Folk som inte fattar att CL-finalen är en riktig höjdpunkt som skall ses direkt kan ta och gå och dränka sig.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre maj 27, 2005 9:12 pm 
Sinda
Användarvisningsbild

Hur gamla är ni egentligen? Visst, CL-finalen är en stor sak, men bara för att någon/några (i det här fallet människor jag respekterar och tycker mycket om) har andra intressen behöver de inte anses som "mindre värda" eller tvugna att "gå och dränka sig". Jag kanske är överkänslig nu, men så tycker jag i alla fall.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör maj 28, 2005 3:21 pm 
Sinda

lillsundarn skrev:
Hur gamla är ni egentligen? Visst, CL-finalen är en stor sak, men bara för att någon/några (i det här fallet människor jag respekterar och tycker mycket om) har andra intressen behöver de inte anses som "mindre värda" eller tvugna att "gå och dränka sig". Jag kanske är överkänslig nu, men så tycker jag i alla fall.

Vi är tillräckligt gamla för att veta skillnaden på seriösa inlägg och oseriösa. Eftersom du uppenbarligen inte besitter den kunskapen vill jag upplysa dig om att mitt inlägg inte var 100% seriöst, inte ens 50% seriöst menat. Det som både jag och Brehmer ville få fram i våra inlägg var att visa vår upprördhet hur man kan vilja se på annat än Champions Leaugefinalen, även om jag veta att det finns många som inte bryr sig. Sen hur vi valde att uttrycka oss för att få fram vårt budskap, samtidigt som jag ville få in en humoristisk framtoning i mitt inlägg visade sig tyvärr vara för komplicerat för delar av forumet att förstå. Känner du att jag trampat dig på tårna så ber jag så hemskt mycket om ursäkt, det var verkligen inte min tanke...

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör maj 28, 2005 3:38 pm 
Sinda
Användarvisningsbild

Jag tror att det föreligger ett missförstånd här. Naturligtvis förstår jag att ni skojar, jag tyckte bara inte att det var så roligt. Jag hoppas att du inte är ond på mig, då jag inte alls var arg på varken dig eller Brehmer, jag blev bara förbryllad. Allt Ok?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön maj 29, 2005 8:14 am 
Noldo

Visst alla kan ju inte ha samma sorts humor som jag.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån maj 30, 2005 8:49 am 
Creator of stars
Användarvisningsbild

Sen tycker jag att ett visst mått av ödmjukhet från alla sidor aldrig skadar. :wink:

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån maj 30, 2005 12:12 pm 
Lord of the Mark
Användarvisningsbild

Får att återgå till ämnet och knyta an till något riktigt kul se nedan.

Det första och främsta som hände igår var två saker.
1: Svt2 Valde att direktsända Superettanmötet Örebro-AIK!
Visserligen kanske vissa gnäller lite om att det var superettan, nåväl men hellre det än tysk bundesliga eller engelsk division ett.
2: AIK spöade skiten ur Örebro med 5 - 0!
AIK AIK AIK!

Det tredje som jag fick reda på i lördags är att en vanlig simpel tevekanal, ni vet en sådan där som finns i nästan alla hem (SVT1-2 Tv4) efter åtta års uppehåll 1997-98 äntligen kommer att sända toppfotboll en gång i veckan. Det är den italienska ligan saken gäller och detta gjorde mig gangska stum, förvånad och glad.

Edit: vart ligger Norrköping i tabellen? får ta och titta nedåt tror jag.

Senast redigerad av Théoden Ednew mån maj 30, 2005 2:32 pm, redigerad totalt 1 gång.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån maj 30, 2005 12:17 pm 
problemlösare (perl -pe 's/nana/japh/' nana.txt )

Théoden Ednew skrev:
Det tredje som jag fick reda på i lördags är att en vanlig simpel tevekanal, ni vet en sådan där som finns i nästan alla hem (SVT1-2 Tv4) efter åtta års uppehåll 1997-98 äntligen kommer att sända toppfotboll en gång i veckan. Det är den italienska ligan saken gäller och detta gjorde mig gangska stum, förvånad och glad.

Titta efter vilka lags matcher det är.... iofs så kommer ju en hel del storlag att besöka dem.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån maj 30, 2005 12:35 pm 
Lord of the Mark
Användarvisningsbild

Precis, och vilka lag det är spelar enligt mig mindre roll. Ändå det är fem lag som saken gäller Lazio, Lecce, Cagliari ? ? Och om vi betänker att de flesta lag i Serie A är riktigt bra spelar det ju en liten roll. Dessutom kommer ju tv4 antagligen att sända den matchen som främst spelas mot ett topplag.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån maj 30, 2005 4:32 pm 
The Magnificent

Yeahaa!!! Kan man äntligen få se serie A! Lite riktig fotboll, för oss stackare utan Canal +...

Ok, Theoden...

Ikväll så möter IFK- Ljugskile så man kan väl nästan vänta sig 3 poäng och då har vi alla bottenlag (de andra 15) efter oss, utom GAIS då, men de faller snart de också.

Profil Skicka e-post  

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 1504 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72 ... 101  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]