Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: fre aug 21, 2026 12:04 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 89 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons dec 21, 2005 3:05 pm 
Creator of stars
Användarvisningsbild

Då kan det nog bero på att jag aldrig har bråkat då. :wink:

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons dec 21, 2005 3:09 pm 
Maia

Senast redigerad av [Inaktiv användare] mån okt 30, 2006 12:43 am, redigerad totalt 1 gång.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons dec 21, 2005 3:42 pm 
Lord of the Mark
Användarvisningsbild

Älva skrev:
Theoden Ednew skrev:
En person offentligt ska inte kunna uppvigla folk till mord, upplopp eller hat

Det tycker jag inte heller att Nerloth har gjort.
Vilket jag också påpekade i samma inlägg att jag inte avsåg. :wink:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons dec 21, 2005 3:50 pm 
Creator of stars
Användarvisningsbild

Ok, mitt misstag. :)

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons dec 21, 2005 5:21 pm 
High King of the Noldor
Användarvisningsbild

Finarfin skrev:
Sen om det går dåligt för landet som tillåter invandring får komma i andra hand.

Det där var det dummaste jag har hört. En demokrati utgår från folket. Följaktligen så är det en demokratis plikt att först och främst se till sitt eget folks bästa. Varför skall vi ta in en massa invandrare när inte ens alla svenska har ett drägligt liv eller när arbetslösheten är typ högre än någonsin. Det är inget annat än idioti.

Min syn på invandringspolitiken är redan känd här på forumet så jag tänker inte säga något om den. Dock tänker jag erkänna min avsky för islam. Både jag och mina vänner ser denna bakåtsträvande ökenreligion som det främsta hotet mot västvärldens utveckling. Jag vill inte ha hit fler muslimer till Sverige.

Och det är förövrigt inte ett dugg rasistiskt och de av er som anser det har inget i denna debatt att göra.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons dec 21, 2005 6:09 pm 
Maia

Senast redigerad av [Inaktiv användare] mån okt 30, 2006 12:43 am, redigerad totalt 1 gång.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons dec 21, 2005 6:21 pm 
The Magnificent

Jag tycker Nerloth har en stark poäng i sitt inlägg. Det bör vara hårdare koll på flyktingpolitiken, men folk som behöver komma hemifrån (krig i hemlandet mm) borde få komma hit om det behövs.
Däremot bör flyktingar eller invandrare som varit i Sverige mindre än, säg 1 år, utvisas direkt vid en grov kriminell handling. De bör inte sättas i fängelse i Sverige utan utvisas till landet de kommer ifrån (om möjligt, och där inte väntar tortyr eller liknande) direkt, och inte få komma tillbaka, då de även i ett fängelse lever på staten, och tar upp platser i de redan överbefolkade fängelserna. Om man kommit till Sverige och lever på den svenska staten (i de flesta fall), så bör man fan inte begå brott mot den regering som hjälper dem.

Finarfin skrev:
På samma sätt som jag tycker att försvaret ska skrotas helt oavsett om det finns någon hotbild mot landet.

Jaha, och om Nazityskland skulle uppstå på nytt (eller liknande), och invaderade oss, vad skulle vi göra då? Hoppas på; Ja vi som är så jättesnälla får säkert hjälp från andra, som ska flyga hit sin befolkning och låter dem dö för oss... eller, va fan... lite massmord har inget land mått illa av...

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons dec 21, 2005 6:35 pm 
Maia

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons dec 21, 2005 6:44 pm 
The Magnificent

Men du sa: "helt oavsett om det finns någon hotbild mot landet. "

Det betyder att om ett tredje världskrig skulle bryta ut så ska vi gå och plocka blommor... eller?

Och jag kan gå med på att om ALLA avrustade så ska Sverige också göra det. Men då det Aldrig kommer hända så...

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons dec 21, 2005 6:48 pm 
Maia

Senast redigerad av [Inaktiv användare] mån okt 30, 2006 12:42 am, redigerad totalt 1 gång.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons dec 21, 2005 7:07 pm 
The Magnificent

Nä inte sist. Det skall göras samtidigt. Det är meningen att alla ska göra det samtidigt. Men detta kan aldrig ske:

USA kommer aldrig börja nedrusta så länge de inte vet att länder som Irak, Kina, Nord Korea mm. har skrotat sina vapen (de är ju trots allt de goda, ledda av gud och övervakar världen på Hans begäran). Dessa i sin tur kommer inte börja avrusta så länge inte USA gör det... and round it goes.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons dec 21, 2005 7:18 pm 
Maia

Senast redigerad av [Inaktiv användare] mån okt 30, 2006 12:47 am, redigerad totalt 1 gång.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons dec 21, 2005 7:32 pm 
The Magnificent

Så synd, för det finns enkel anledning...

Om det går fel, vilket det med all sanolikhet kommer göra (kanske inte just för Sverige just nu, men saker ändrar sig) så får det oerhörda konsekvenser, framförallt för de som bestämde att vi skulle börja nedrusta. Krig kommer och går. Nu har Europa inte haft ett "riktigt" (bortser från balkan-krigen, och Englands m.fl. utflykter till Mellanöstern) krig på över 50 år. Vi ska vara mycket glada för det, men som vi borde lärt oss av historien så kommer det alltid nya... Det finns alltid onda och goda.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons dec 21, 2005 9:31 pm 
Master of Doom

Meriadoc skrev:
USA kommer aldrig börja nedrusta så länge de inte vet att länder som Irak, Kina, Nord Korea mm. har skrotat sina vapen (de är ju trots allt de goda, ledda av gud och övervakar världen på Hans begäran). Dessa i sin tur kommer inte börja avrusta så länge inte USA gör det... and round it goes.

Tror du verkligen att någon av sidorna skulle börja avrusta ENS om deras rivaler gjort det? Knappast, då har man ju plötsligt övertaget...

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons dec 21, 2005 10:02 pm 
The Magnificent

Nej, det förstås. Men jag var nu lite "överoptimistisk" eftersom jag också var emot teorin att folk skulle börja avrusta, för att klargöra att även om de gick med på att göra det så skulle ingen börja...

Profil Skicka e-post  

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 89 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]