Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: mån maj 04, 2026 1:28 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 1504 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81 ... 101  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons nov 16, 2005 10:51 pm 
Lord of the Mark
Användarvisningsbild

och kul att Schweiz slog Turkiet, roligt med lite nya lag då och då. synd för Norge men Tjeckien är ju egentligen mer lämpade att slåss om guldet.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor nov 17, 2005 1:51 pm 
problemlösare (perl -pe 's/nana/japh/' nana.txt )

ja det är rättvisst att icke europeiska nationer får en chans i VM. Och icke sydamerikanska nationer. Desutom så kan dessa länder faktiskt vara bra, även om vi inte hört om den... Sydkorea och Japan i förra VM gick väll bättre en folk trodde.

Och desutom så var det ju bara Trinidad & Tobago som gick vidare, desutom älskade vi inte alla att Jamaica var med i Frankrike 98?

Australien kom med, Yaj, Australien kommer ha chans senare. Dubbeljay.

Och Australiens tredje målvakt är ju bekant för alla som följer allsvenskan...

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön nov 27, 2005 10:07 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Någon här som följt FCZ under hösten? Jag tycker det har varit ett toppenprogram, speciellt jämfört med andra dokusåpor. Precis som Tore sade nu i slutprogramet så känns det som om de flesta varit sig själva. Trist att de tog in Tomas Bodström, fattar inte vad det skulle vara bra för. Hemskt spännande match även om man märkte att Djurgården inte försökte speciellt. Jag vart jätteglad för första målet, andra kändes lite mer insläppt.

Det skulle varit kul att se FCZ mot något av de lagen de mötte i början av 'säsongen'. De skulle nog vunnit! Fast å andra sidan berodde nog hälften av styrkan mot Djurgården på att det var en såpass viktig match.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån nov 28, 2005 12:36 pm 
Noldo

vanja skrev:
Någon här som följt FCZ under hösten? Jag tycker det har varit ett toppenprogram, speciellt jämfört med andra dokusåpor. Precis som Tore sade nu i slutprogramet så känns det som om de flesta varit sig själva. Trist att de tog in Tomas Bodström, fattar inte vad det skulle vara bra för. Hemskt spännande match även om man märkte att Djurgården inte försökte speciellt. Jag vart jätteglad för första målet, andra kändes lite mer insläppt.

Det skulle varit kul att se FCZ mot något av de lagen de mötte i början av 'säsongen'. De skulle nog vunnit! Fast å andra sidan berodde nog hälften av styrkan mot Djurgården på att det var en såpass viktig match.

De plockade in Bidström p.g.a. skador i laget. För det andra mötte de i näst sista avsnittet Hammarbys F14-lag som de också mötte i första avsnittet. Iförsta matchen fick de stryk med 0-6 i andra med 1-3 men de har ju utvecklats otroligt. Jag hoppas att grabbarna får chansen under en säsong till, jag skulle åtminstone titta.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån nov 28, 2005 1:24 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Brehmer skrev:
De plockade in Bidström p.g.a. skador i laget. För det andra mötte de i näst sista avsnittet Hammarbys F14-lag som de också mötte i första avsnittet. Iförsta matchen fick de stryk med 0-6 i andra med 1-3 men de har ju utvecklats otroligt. Jag hoppas att grabbarna får chansen under en säsong till, jag skulle åtminstone titta.

Aha, det returmötet missade jag.

Ja, att de behövde förstärkning, det är väl klart, men det var väl onödigt att blanda in någon som man vet är bättre på fotboll, och som dessutom är politiker. Det kändes lite som en kupp...

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre dec 09, 2005 5:00 pm 
The Shipwright of the Teleri
Användarvisningsbild

Ikväll är det VM-lottning.

Jag har inte lottningsgrupperna här, men jag har för mig att jag tyckte så här när jag såg dem:

Mardömslottning: Brasilien, Sverige, Paraguay och USA

Den bästa: England, Sverige, Angola och Trinidad & Tobago
Vad tycker ni?

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre dec 09, 2005 11:12 pm 
The Magnificent

Jaha, vad säger ni då?

Trinidad & Tobago, England och Paraguay. Får väl ses som en förhållandevis lätt grupp. Kul att få möta England igen :)

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör dec 10, 2005 10:42 am 
Användarvisningsbild

Ja, förhållandevis lätt grupp. Men då åker vi säkert ut bara för att vi ska gå vidare...

Vi förlorade ju mot Paraguay för ett par år sen, iofs ska man inte lägga för stor vikt vid träningslandskamperna.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån dec 12, 2005 5:55 pm 
Master of Doom

Trinidad/Tobago slår vi 95 ggr av 100. Paraguay är bra mycket svårare än alla tror och om Roque Santa Cruz är tillbaka i form är det en riktigt svår match. Jag skulle säga att Paraguay är i princip lika starka som Sverige.

Paraguay har inte förlorat på deras sju senaste möten med Argentina!
Paraguay har vunnit två och spelat en oavgjord på de fyra senaste mot Brasilien!

England är oberäkneliga. Vi ska inte räkna bort dem, de har ett grymt starkt lag sett till spelare. Men de har svårt mot oss, vilket borde kunna utnyttjas.

Om vi skulle vinna gruppen får vi troligen Polen eller Ecuador som motståndare i åttondelsfinalen. Om vi blir tvåa får vi Tyskland. Om vi utgår från att vi vinner gruppen och att de andra matcherna går som väntat blir våra matcher troligen så här:

8-del: Sverige-Polen
Kvart: Sverige-Holland
Semi: Sverige-Brasilien
Final: (hahaha, vi slog Brasilien :wink: ) Italien, Frankrike, Argentina, England eller Tyskland. Även bland dessa lag utses troligen en eventuell bronsmatchmotståndare vid förlust i semifinalen.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis dec 13, 2005 12:38 am 
High King of the Noldor
Användarvisningsbild

Túrin Turambar skrev:
Om vi blir tvåa får vi Tyskland.

FÖRMODLIGEN Tyskland. Bara för att de har hemmaplan och brukar göra bra ifrån sig i mästerskap så är inte det någon garanti för gruppseger.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis dec 13, 2005 8:22 am 
Master of Doom

Ok, det stämmer. Fast deras grupp ser onekligen rätt enkel ut.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis jan 24, 2006 10:46 pm 
Sinda
Användarvisningsbild

Så Sverige vinner sitt första vmguld i fotboll mot Argentina då. Vi kommer äga alla.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons jan 25, 2006 6:45 pm 
Användarvisningsbild

Eller inte...
Kul att VM börjar samma dag som jag slutar skolan (9:e juni)

Någon här som följer afrikanska mästerskapen? Jag har sett ett par matcher, fast jag håller inte på nåt speciellt lag...

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre jan 27, 2006 7:38 pm 
Master of Doom

Vår kvalgrupp till EM 2008 lottades fram idag:

Sverige
Danmark
Spanien
Liechtenstein
Lettland
Island
Nordirland

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre jan 27, 2006 8:00 pm 
Användarvisningsbild

Varken den bästa eller sämsta gruppen... Vi borde iaf vara bland de två första!

Profil Skicka e-post  

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 1504 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81 ... 101  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]