Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: ons sep 09, 2026 9:36 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 1438 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47 ... 96  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån mar 06, 2006 7:00 am 
Redaktionen

Och ingen Oscar till Phoenix...

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån mar 06, 2006 3:49 pm 
Danne skrev:
Och ingen Oscar till Phoenix...

Förjävligt. Men Hoffman var nummer två på min lista. Tack för att Heath inte vann iaf :P Brokeback vann betydligt mindre än vad man trodde.

Galan var rolig, men stressig. Jag ska absolut kolla nästa år oxå. Det blir då tredje året i rad.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons mar 08, 2006 9:05 pm 
Maia

Såg "Kim Novak badade aldrig i Genesarets sjö" i skolan i måndags. Jag vet inte riktigt vad jag tyckte om den, det var lite svårt att förstå hur den egentligen slutade. Får nog ta och läsa boken också, då förstår man nog bättre.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons mar 08, 2006 10:04 pm 
Mother in Law 3/10
J.Lo borde inte göra film. Filmen ledde dock till en diskission mellan mej och mina kompisar om ifall man märkte att JLos granne var bög i början av filmen.. Så roligt hade vi.

The forgotten 3/10
En ganska tråkig film. Hade en massa folk som satt och frågade saker om filmen hela tiden, jösses.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån mar 13, 2006 11:05 pm 
Ska jag bumpa tråden? Japp

Syriana 7/10
För lång men visst var det en oscar till Clooney (teh man;_)

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis mar 14, 2006 6:10 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Igår eftermiddag beskådade jag "10 things I hate about you" (tror jag att filmen hette). Det var en bra film som precis norpade åt sig titeln som den bästa tonårsfilmen som jag har studerat. Men det bästa var att jag kände igen många scener från "Not another teen movie" - en film som jag kollat på kanske 6-7 gånger...

Åt samma håll - Lars Winnerbeck

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis mar 14, 2006 8:23 pm 
Haha, varför har du kollat på den 6-7 gånger? :P
Det roligaste i den är Breakfast Club-parodin, haha.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör mar 18, 2006 10:52 am 
Maia
Användarvisningsbild

V For Vendetta.
En mycket bra film, Hugo Weaving spelade väldigt bra för att vara instängd i en mask hela filmen.

"There is no good and evil, there is only power...and those too weak to seek it."
—Voldemort

I never expected that conducting a campaign of organized terrorism would be so morally uplifting.
/Viridian

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör mar 18, 2006 12:10 pm 
The Shipwright of the Teleri
Användarvisningsbild

Har senast sett:

Super size me såg vår klass i kemin. Det är en dokumentärfilm om en man som bara ska äta mat från McDonalds i en månad. Det var en riktigt intressant film.

Såg Octupussy igår. Bondfilm med Roger Moore och Maud Adams. Varken den bästa eller sämsta av Moores filmer. Mycket mer finns inte att säga...

Lucky girl handlar om en tonårstjej (Elisha Cuthbert) som hamnar i ett spelberoende och får stora skulder. Det är en film som är en något sämre version av Rounders. Sevärd i alla fall.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör mar 18, 2006 7:07 pm 
Wavemaster of the World

Tyarime skrev:
Såg "Kim Novak badade aldrig i Genesarets sjö" i skolan i måndags. Jag vet inte riktigt vad jag tyckte om den, det var lite svårt att förstå hur den egentligen slutade. Får nog ta och läsa boken också, då förstår man nog bättre.

Jag tyckte inte att den var särskilt svårförstådd, och jag har inte läst boken.

Citera:
Du vet brevet som Edmund gav Erik innan han dog? Förmodligen stod där var han hade grävt ned släggan och att han ville att Erik skulle göra sig av med bevismaterialet. Huruvida Erik visste från början att det var Edmund som hade dödat Bertil förblev dock ett mysterium för mig (dvs, innan Ewa påpekade att någon av de två måste vara den skyldige)...

Vad jag tyckte om filmen i övrigt? Först och främst kunde den ha varit längre - en och en halv timme förslår inte långt för att lära känna karaktärerna ordentligt. Annars var den ganska trevlig.

Ha. Ha. Ha.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör mar 18, 2006 7:31 pm 
Maia
Användarvisningsbild

*Tipsar* filmen "Sånger från andra Våningen" går på SVT2 21:15 ikväll. En svensk film som faktiskt är bra, rekommenderas.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör mar 18, 2006 8:56 pm 
V för vendetta 6.5/10

och jag tipsar om En fisk som heter Wanda, som går klockan 22 på trean (?) Den är jävligt bra!!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön mar 19, 2006 1:05 am 
Maia

Crumui skrev:
Tyarime skrev:

Jag tyckte inte att den var särskilt svårförstådd, och jag har inte läst boken.

Citera:
Du vet brevet som Edmund gav Erik innan han dog? Förmodligen stod där var han hade grävt ned släggan och att han ville att Erik skulle göra sig av med bevismaterialet. Huruvida Erik visste från början att det var Edmund som hade dödat Bertil förblev dock ett mysterium för mig (dvs, innan Ewa påpekade att någon av de två måste vara den skyldige)...

Vad jag tyckte om filmen i övrigt? Först och främst kunde den ha varit längre - en och en halv timme förslår inte långt för att lära känna karaktärerna ordentligt. Annars var den ganska trevlig.

Brevet kommer jag inte riktigt ihåg... :oops: Jag hade i alla fall inte kunnat gissa mig till slutet.

Såg The day after tomorrow nyligen. Har sett den förut, men jag tycker att den är riktigt bra. Mycket spännande, och bra effekter.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön mar 19, 2006 11:31 am 
The Shipwright of the Teleri
Användarvisningsbild

Såg The Core igår. En vanlig, men ändå lite originell, katastroffilm. Jordens kärna har slutat rotera, vilket skapar stora problem på ytan. Ett gäng forskare och astronauter ger sig ner mot jordens mittpunkt för att rädda världen.

6/10

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön mar 19, 2006 8:29 pm 
Sinda
Användarvisningsbild

Jag såg nyligen Sin city. Den var rätt äcklig men ändå okej. Den handlar om en rad människors mörka berättelser från staden Sin city. Man förstår varför den har femtonårsgräns (ajabaja mig själv).

Senast redigerad av Eluréd tor maj 25, 2006 6:02 pm, redigerad totalt 1 gång.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 1438 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47 ... 96  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]