Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: tor mar 28, 2024 9:08 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 23 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: The battle for middle earth II
InläggPostat: ons mar 19, 2008 7:36 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons mar 19, 2008 5:20 pm
Inlägg: 740
Ort: Kristianstad
Det spelet är riktigt roligt särskilt när man kör batalj.

Men är det någon som vet om man har kommigt långt man är i grå hamnarna i de godas fälttåg :?:


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons mar 19, 2008 9:24 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre jan 05, 2007 12:50 pm
Inlägg: 1126
Ort: Menegroth
Visst, spelet är helt klart godkänt, spelatr inte så mycket, men en viss underhållning skänker det.
Om jag miss rätt, inte särskilt långt, fortsätt spela :wink:

_________________
Ur natten steg jag till ljusets värld
med sång under solen, med draget svärd.
Jag red tills hoppet och hjärtat brast
mot solnedgången och dödens gast.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör mar 22, 2008 9:01 am 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons mar 19, 2008 5:20 pm
Inlägg: 740
Ort: Kristianstad
Tack. Jag ska fortsätta spela. :D


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör mar 22, 2008 5:06 pm 
Offline
Sinda
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre mar 21, 2008 9:37 am
Inlägg: 294
Ort: NsK
Jag tycker att BFME II är lite bättre i spelareläget, men BFME har bättre story, vet inte riktigt varför.

Gillar inte riktigt heller det att man kan döda Gollum och ta ringen på batalj, för Galadriel och Sauron är inte speciellt starka om man jämför med hur starka de skulle vara enligt filmen.

Jag menar, Sauron är ju en maia, och Galadriel levde ju innan Noldor "flydde" från Valinor.

Tycker inte det är värt 10 000 resurser, men brukar ta ringen så att motståndaren inte kan träna Sauron/Galadriel.

Men vad vet jag :roll:


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis mar 25, 2008 2:10 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons mar 19, 2008 5:20 pm
Inlägg: 740
Ort: Kristianstad
Jag tycker också att det inte är roligt med Galadriel och sauron för sauron är mycket bättre än galadriel (enligt mig).


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik: Hej
InläggPostat: ons apr 30, 2008 6:01 pm 
Offline
Hobbit

Blev medlem: lör apr 19, 2008 7:56 pm
Inlägg: 65
jag är själv på grå hamnarna på dom goda. på dom onda är jag i Fylke de e skit svårt när isengård kommer me ormstunga.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons apr 30, 2008 9:56 pm 
Offline
Sinda
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre mar 21, 2008 9:37 am
Inlägg: 294
Ort: NsK
Ett tips är att uppgradera rustningar och vapen så mycket som möjligt, sedan satsa mest på fotfolk pga isengårds evinnerliga pikenare.


Var länge sen jag spelade, men tror att jag gjorde så där.

Självklart måste du bygga upp ett stadigt försvar först btw.

_________________
"No longer the lost, no longer the same"
Give Me A Sign - Breaking Benjamin


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Tack
InläggPostat: sön maj 04, 2008 1:51 pm 
Offline
Hobbit

Blev medlem: lör apr 19, 2008 7:56 pm
Inlägg: 65
Tack Béor jag klarade den nu!!


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön maj 04, 2008 3:31 pm 
Offline
Sinda
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre mar 21, 2008 9:37 am
Inlägg: 294
Ort: NsK
No problem ;)

_________________
"No longer the lost, no longer the same"
Give Me A Sign - Breaking Benjamin


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Hej
InläggPostat: sön maj 04, 2008 8:00 pm 
Offline
Hobbit

Blev medlem: lör apr 19, 2008 7:56 pm
Inlägg: 65
du ´beor det är en bana som är efter grå hamnarna som maan är goda då ska man hjälpa en människo by kan du kankse hjälpa mej me den<<<<<<+ asså vet du hur man gör? för att klara den? tips alltså


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån maj 05, 2008 3:13 pm 
Offline
Sinda
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre mar 21, 2008 9:37 am
Inlägg: 294
Ort: NsK
PM:a mig, så kanske jag kan hjälpa dig, jag vill inte att tråden ska gå allt för off-topic ;)

kommer inte riktigt ihåg den banan men beskriv den för mig så får jag se.

_________________
"No longer the lost, no longer the same"
Give Me A Sign - Breaking Benjamin


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor maj 22, 2008 8:49 am 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons feb 20, 2008 8:48 pm
Inlägg: 2426
Jag har spelat battle for me 2 rätt mkt och expansionen likaså. Det som står nedan gäller expansionen:

Mitt favoritlag är Mordor för att det finns så många intressanta enheter-- men det är ett tämligen trögstartat lag som behöver mkt tid på sig innan det blir bra. I början är laget sårbart mot en rusch av (tex dvärgar) som slår ut resursbyggnaden eller din barack.

Som Mordor brukar jag bygga 3 resursbyggnader, sen en haradrimbarack-- en enhet spjutbärare (dom är tämligen effektiva, särskilt mot mumak och kavalleri, och dom duger mot det mesta förutom archers, jag brukar också kasta den där spellen som gör att dom får bättre armor o attack nära en barack som fienden kan tänkas anfalla, då blir dom lvl 2 fort osv)--1 resursbyggnad till---- sen bygger jag en lumbermill med några arbetare, 5-10 st. o sen en enhet till av spjutbärare, sen en resursbyggnad, o sen nån enhet till, sen så sparar jag till gothmog (en prisvärd hjälte). Sen brukar jag jag försöka skaffa en nazgul så fort som möjligt... Katapulter är också mkt bra att ha som Mordor* Allt Neftersom basen blir starkare bygger jag en vanlig orchbarack o archers.

När jag anfaller med mordor så brukar jag ha en vakt av spjutbärare o orcharchers+ en massa katapulter, gärna en eller flera mumaks som kan både störa o skada fienden ordentligt. + flygande nazguler som gör mkt skada (men som får hålla sig borta från fästningar o särskilt archers, såvida man inte kan slå ut dom snabbt, 2 nazguler kan ofta ta ut en fästning utan större problem om dom inte blir beskjutna av archers samtidigt). Jag brukar inte ha troll så ofta (o inte attacktroll för dom har blivit svagare i senaste patchen, dessutom tar det tid o kostar mkt att uppgradera dom, när man har 5 st av dom eller nåt kan dom dock göra mkt skada fast vid det laget borde man nästan ha vunnit redan)

*skaffa i princip aldrig katapulter i en fästning, köp istället några vanliga katapulter för dom kan du anfalla med sen. billigare blir det också. ibland kan det dock vara bra att ha en katapult i en fästning.

Ska man skaffa Sauron eller inte? Nej, det tycker jag inte (såvidare man inte gör det för kul vilket jag gör ibland:) ), för 10 000 kan man skaffa en arme som kan slå ut vad som helst, fast ibland så kan Sauron vara det som får bägaren att rinna över o fiendens försvar rasar följaktligen ihop. Men S. kan vara ganska sårbar mot tex de bästa elf archersarna och dvärghjältar, eller människohjältar med en spell som gör dom osårbara en stund.. det han är bra på är att slå ut fästningar (använd honom inte så mkt mot småbyggnader, det gäller särskilt när du strider mot vättarna, för då behövs det ett extra slag för att slå ut byggnaderna helt). När du använder Sauron (eller Galadriel) så ska du alltid ha på defensive, då överlever han mkt längre; det förutsätter förstås att du har god koll på vad han gör.

Grovt sett så är det där hur jag brukar gå till väga med mordor.

P.S om du spelar mot datorn är tricket att inte låta motståndaren upptäcka dig-- så bygg inte resursbyggnader långt från fästningen.. på så sätt kan du bygga upp din bas i lugn o ro.

P.P.S Spells: börja med den där gröna spellen som är bra för dina gubbar, fortsätt tills du får balrog (använd spellsen så fort du får dom i princip, vill du ha ringen måste du nästan skaffa saurons öga o nazgulerna för att hitta o ta hem ringen), se till att du får den där spellen som är bra för dina resursbyggnader snabbt. När du använder balrogen så sätt in honom en bit ifrån fästningen, ungefär i höjd med barackerna, klicka på knappen som gör att han får mer skada o lite mer defense (inferno eller nåt heter det), sen så eldar du upp barackerna (o en del fiender) med den där blåsattacken. Du kan knocka ut hjältar o fiendebyggnader med piskan efteråt, kommer det för många gubbar nära dig ska du bara slå ned dom, balrogen kan slå ganska snabbt (o med mkt skada förstås). Använd inte den vanliga slagattacken mot fästningar så mkt utan fokusera på mindre byggnader. Blåsattacken kan dock vara bra för att ta ut skyttetorn o katapulter som är inbyggda i fästningen. flyg gärna balrogen till bättre ställen vid behov.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis jul 08, 2008 9:40 am 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons mar 19, 2008 5:20 pm
Inlägg: 740
Ort: Kristianstad
När jag spelade med Dvärgarna häromdagen så provade jag att slå ut ett Mordor läger.
Det lyckades utan större svårigheter.
Det sämsta med dvärgar är att dem är så långsamma.

_________________
Last to fall was Turgon, Gondolin's Lord,
Who fell in his Tower wielding Glamdring, his sword."

The fall of Gondolin


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis jul 08, 2008 9:43 am 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons mar 19, 2008 5:20 pm
Inlägg: 740
Ort: Kristianstad
Jo vilken nivå brukar ni spela mot när ni spelar mot datorn :?:

Själv spelar jag mot Mellansvår och så brukar jag oftast ha någon/några mellansvår med mig. Jag brukar köra med lika många goda som onda.

Hur spelar ni :?:

Skriv och berätta :D

_________________
Last to fall was Turgon, Gondolin's Lord,
Who fell in his Tower wielding Glamdring, his sword."

The fall of Gondolin


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis jul 08, 2008 9:55 am 
Offline
Sinda
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre mar 21, 2008 9:37 am
Inlägg: 294
Ort: NsK
Well, jag har som bäst kört mot svår, och då gör jag lagen lika, alltså jag + t.ex. 3 svåra mot 4 svåra.

Nu var det jäkligt längesen jag lirade, och kommer inte riktigt ihåg alla svårighetsgraderna.

_________________
"No longer the lost, no longer the same"
Give Me A Sign - Breaking Benjamin


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 23 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010