Daniel skrev:
Hur många Oscar har filmerna fått?
Hur många nomineringar har de fått?
Jag är inte helt säker, men jag har för mig att FotR fick 13 nomineringar och 6 Oscars. TTT fick 6 nomineringar och 2 Oscars.
Daniel skrev:
Jag tycker PJ borde vinna Oscar för bästa regi. Att hålla ihop denna o(li)fantliga produktion och bevara överblicken och entusiasmen under alla dessa år är ju fantastiskt! Det måste vara historiens mest imponerande regissörs-insats, alla kategorier! ( Sedan kan man ju säga vad man vill om alla ändringar, osv)
Jag tycker också att PJ förtjänar att få en Oscar. Det är en otrolig uppgift att göra dessa filmerna och när man gör det så bra som PJ så förtjänar man verkligen en Oscar. Men kom ihåg många av de filmer som idag anses vara världens bästa filmer har blivit förbisedda på Oscarsgalan.
zulan skrev:
Du har rätt i att PJ har gjort ett fantastiskt jobb. Sen kan man väl inte anklaga honom för alla ändringar. Han var väl inte med och skrev hela manuset, eller?
Han var med och skrev hela manuset. Under tiden som de spelade in filmerna så hade Fran Walsh och Phillipa Boyens mest hand om manuset eftersom PJ var upptagen med ungefär allt annat.