Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: fre jun 05, 2026 9:46 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 801 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis jan 26, 2010 4:54 pm 
Creator of stars
Användarvisningsbild

Kul att du återupptagit din aktivitet här Virre och grattis till namnbytet. Själv är jag en sån där som inte orkar längre. Men jag har dock gjort en del inlägg här... :P

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons jan 27, 2010 10:48 am 
Maia
Användarvisningsbild

Älva skrev:
Kul att du återupptagit din aktivitet här Virre och grattis till namnbytet. Själv är jag en sån där som inte orkar längre. Men jag har dock gjort en del inlägg här... :P

Tråkigt att du känner att du inte orkar :cry:

Om du orkar skriva något enstaka inlägg ibland så skulle vi uppskatta det väldigt mycket. Du har ju betydit VÄLDIGT mycket för det här forumet..
Jag har saknat dig här!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons jan 27, 2010 10:51 am 
Creator of stars
Användarvisningsbild

OMG! Det var fina ord! :shock: :oops:

Nå, glöden kanske återvänder även till mig? Vem vet? Fram till dess så kanske jag kommer smyga omkring lite o se. Men jag tror forumet kommer leva upp lite inför Hobbitrullen. Men vi skulle behöva få fart på magasinet...

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons jan 27, 2010 1:15 pm 
Master of Doom

Jag har diskuterat lite grann med Gustav om att ta över delar av magasinsarbetet och kanske skriva ett par artiklar, men vi har ännu inte hunnit slussa över några praktiska detaljer till mig.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån feb 08, 2010 12:19 am 
Uruk
Användarvisningsbild

Jag tror jag missat den här tråden.. :oops:

Men det är lugnt här kommer en liten beskrivning av mig. :P

Är 77a och njuter av livet jag älskar naturen och att laga mat och jag tycker sagan om ringen trilogin med Bilbo som start är fantastiskt! rent utsagt.

Jag började läsa sagan om ringen när jag var i 12 års åldern vilket kan vara hmm någon gång 1989 jag läste på men kände att jag behövde ta ett brejk från läsandet någon gång i Sagan om de två tornen i början av 90 talet sen blev det alldrig av så jag tog ett riktigt lång brejk med det och återupptog läsandet i form av Ljudböcker först i Oktober 2009,
Sen lyssnade jag igenom Bilbo som jag inte läst tidigare och hela trilogin och tycker den är så DJ-VLA grymt bra! så sen ville jag kolla om det fanns ett Tolkien forum och så fann jag denna sajt.

So here I am så att säga så nu har jag äntligen förlorat min Tolkien oskuld! :D

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons jun 02, 2010 12:10 am 
Maia
Användarvisningsbild

Kanske dags att återuppväcka presentationstråden? Nya medlemmar: om ni vill får ni hemskt gärna presentera er här så att alla andra får veta lite mer om vilka ni är! :)

Själv var det fruktansvärt länge sedan jag skrev min senaste presentation här, så här kommer en ny:

Jag heter Lisa, är i skrivande stund nitton år och bor i en lägenhet i Upplands Väsby strax norr om Stockholm. För tillfället pluggar jag på universitetet, men har ingen aning om vad jag vill jobba med i framtiden. På fritiden är det dock ridning och musik som gäller – två saker som jag har ägnat mig åt i mer än halva mitt liv. Jag lyssnar huvudsakligen på metal och när jag musicerar själv är det fokus på sång. Jag tillbringar också mycket tid tillsammans med min pojkvän Adam, som här på forumet är mer känd under namnet Túrin Turambar.

Pinsamt nog kom jag i kontakt med Tolkien första gången när PJs The Fellowship of the Ring släpptes. Jag var tolv år och tyckte att Legolas var jättesnygg ... Som tur var högg jag ganska snart in på böckerna istället och får väl sedan dess sägas ha plöjt de flesta verken framlänges och de viktigaste även baklänges. :wink: Mest insnöad har jag varit på Silmarillion och de alviska språken, huvudsakligen sindarin.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis jul 06, 2010 4:12 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Då har man hittat tillbaka igen...

The fall of Gondolin

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör jul 17, 2010 7:41 pm 
Uruk
Användarvisningsbild

Hej!

Jag tänkte kanske bli aktiv här igen... var ett tag sedan (hrm, hrm... jag var tolv eller tretton och kommer inte ihåg mitt dåvarande namn).

Jag kände idag hur tolkiennerven i mig började värka lite och tänkte "Jag kikar in på gamla Arda och ser hur det står till där". Så fastande jag i några timmar och nu är jag väldigt peppad på att läsa ut sista delen av Húrins barn.

Annars är jag en tjej på arton år som har ett tråkigt sommarlov. Nåja, det kanske blir lite häng på Arda då i brist på annat!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör jul 17, 2010 8:45 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Välkommen välkommen! :)

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör jul 17, 2010 11:29 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Beledhel skrev:
Jag tillbringar också mycket tid tillsammans med min pojkvän Adam, som här på forumet är mer känd under namnet Túrin Turambar.

Måste bara få fråga, nyfiken som man är, om ni träffade varandra innan eller efter ni blev medlemmar på forumet? Skulle vara häftigt, och fint för den delen, om ni träffades tack vare Tolkien :)

Kan ju i samma veva ta och återpresentera mig, för ska försöka att vara aktiv nu när det börjar vankas ny film. Albin heter jag iallafall, är 18 år och bor i Hemavan, en turistort i södra Lappland med knappt 250 invånare. Ödsligt? Ja. Har varit medlem här sedan 2006 men ledsnade eftersom och hade fram till för någon dag sedan inte skrivit här sedan januari 2008. Men nu är jag back in business!

Mina intressen är skidåkning (alpint), fågelskådning, naturen i allmänhet och så lite Tolkien på ett hörn såklart. På senare tid har det också blivit mer och mer musik (rock av alla dess slag), och jag har börjat spela gitarr på fritiden. Går på skidgymnasium i Tärnaby så under vintern är det en hel del resande mellan olika tävlingar som gäller, och är det inte resor på tapeten så är det träning eller skola. Så det är under den snöfria delen av året som jag har tid att ägna mig åt mina andra intressen, och då blir det en hel del vara ute i naturen, ringmärka fåglar, läsa böcker mm.

Jag ser med spänning fram emot att "Bilbo" ska släppas, och hoppas även på fortsatt filmatisering av Tolkiens verk. Nu är det över 3 år sedan jag läste något av honom senast så ska så snart som möjligt ta tag i den saken och plöja igenom Silmarillion och övriga verk i systematisk ordning, vid närmare eftertanke kanske jag börjar redan ikväll :)

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön jul 18, 2010 12:50 am 
Maia
Användarvisningsbild

Ulmo skrev:
Beledhel skrev:
Jag tillbringar också mycket tid tillsammans med min pojkvän Adam, som här på forumet är mer känd under namnet Túrin Turambar.

Måste bara få fråga, nyfiken som man är, om ni träffade varandra innan eller efter ni blev medlemmar på forumet? Skulle vara häftigt, och fint för den delen, om ni träffades tack vare Tolkien :)

Ja, de första gångerna vi träffades var på träffar med medlemmar här från forumet, så vi har Tolkiens Arda att tacka för alltihop. :)

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön jul 18, 2010 12:58 am 
Maia
Användarvisningsbild

Beledhel skrev:
Ulmo skrev:
Beledhel skrev:

Ja, de första gångerna vi träffades var på träffar med medlemmar här från forumet, så vi har Tolkiens Arda att tacka för alltihop. :)

Häftigt :O

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor aug 05, 2010 9:00 pm 
Dúnadan
Användarvisningsbild

Hej!

Jag är Gotlänning. Registrerade mig så sent som idag. Har varit en sporadisk läsare här under flera år. Finns mycket intressant att läsa här!

Är student. Mina intressen är historia, natur och musik (av många slag, men det är mycket bluesrock). Utbildar mig dessutom inom (antikens) historia.

Blev intresserad av Tolkien efter att ha sett den första filmen och blivit hänförd varpå jag sträckläste trilogin. Har sedan dess läst vad jag tror är samtliga av Tolkiens verk vid åtminstone ett par tillfällen. Silmarillion är på många sett ett favorit verk även om de alla är mig kära.

Senast redigerad av Turgonin tor feb 10, 2011 9:10 pm, redigerad totalt 1 gång.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor aug 05, 2010 10:22 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Välkommen!

Jo Silmarillion är verkligen hans bästa verk.
Inga andra slår den boken.

Trevligt användarnamn du har, när man googlar det så får man upp, "Did you mean Turgon" :p

Men hjärtligt välkommen!

The fall of Gondolin

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre aug 06, 2010 10:10 am 
Dúnadan
Användarvisningsbild

Tack så mycket! :)

Turgon skrev:
Trevligt användarnamn du har, när man googlar det så får man upp, "Did you mean Turgon" :p

:)

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 801 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]