Skönt att se att du har höga tankar om dig själv, Sven. Men du tar förbålt fel om du tror att jag skulle anstränga mig med att skriva ett långt inlägg bara för att "spela allan och få peta lite" på dig. Framför allt om jag nu inte skulle tro på vad jag skrev "utan bara vill djävlas". Det är min tid lite för dyrbar för.
Jag har uppenbarligen missuppfattat detta forum som ett debattforum, och skrev, tvärt emot vad du tycker (fast, ooops, det får jag väl inte säga, antar jag), ett normalt debattinlägg. Det skiljer sig inte från vad jag skrivit annorstädes på forumet, riktat till personer som jag inte känner utan följaktligen bara bedömer utifrån vad de skrivit. Hur hårt detta än måste kännas, utgick jag från din text, pekade på vad jag uppfattar som svagheter i den och redogjorde för mina synpunkter.
Har du svårt att acceptera det, är debatt inte din grej, Sven.
Vad gäller allt som du hävdar jag ska ha gjort dig genom åren kan jag bara säga att ja, jag tycker det är märkligt. Jag håller dig för en tämligen svag författare (en åsikt som jag, om jag förstår dig rätt, har rätt att ha?) och jag anser att Anna Svensson är något av det bästa jag läst i fantasyväg av en svensk författare. Jag förstår att detta är traumatiskt, men det kan knappast kvalificera som år av brutal tortyr från min sida.
Till övriga debatanter kan jag bara säga att jag tror att den här diskussionen har nått vägs ände för min del. Det finns en nedre gräns för allt.
PS. Förresten, Sven... Om du säger att "Robert E Howard skrev om Conan redan på 20-talet", så är diskussionen glasklar. Första Conan-berättelsen skrevs för
Weird Tales och gavs ut 1932.
DS.