man kan väl säga att jag har mina böcker 'instuckna' bland de andra, men eftersom jag sorterar i alfabetisk orndning så står tolkienböckerna tillsammans. där har jag
the lord of the rings i pocket (någon slags specialbox som är röd - själva böckerna har gulddekorationer), och innan dem
the hobbit i samma stil, om än inte i boxen. även
the silmarillion och
unfinished tales står där. senaste tillskottet och därtill det första svenska är självklart
ringens brödraskap, även om den faktiskt ligger här bredvid mig på skrivbordet i england (bokhyllan finns i gamla flickrummet i stockholm), självklart utan ytteromslaget som fick bli kvar eftersom jag har en förmåga att trasa sönder sådana något fruktansvärt.
anledningen till att jag inte har några ohlmarks-tolkningar är såklart att de alltid fanns till hands i mammas bokhylla. hon äger fortfarande de första pocketutgåvorna (vars sidor nu i princip alla har ramlat ur) och inbundna versioner från 1978.
i dvd-hyllan står de två EE plus den vanliga TTT (endast för att
the long and short of it inte fanns med på EE

). sedan har jag ett par affischer här i studentrummet, men inga köpta - bara gratis ihopvikta från tidningar.
prylar är det dåligt med... jo, jag har någon slags samlarkort-sak, eller två förresten. de kom i högar till jobbet i samband med ROTK och gavs ut till biobesökare, så jag snodde med mig ett par. däremot finns det miljontals leksaker som jag skulle vilja lägga vantarna på. det är såklar film-merchandise, men alltså en halvmeter hög aragorn... det är något att sukta efter! ja, just det. en ROTK-keps också. även den från jobbet.