Vad anser ni vara det största problemet med Tolkiens Arda? Nerloth har ju visserligen redan kommit med synpunkter med de får gärna tas upp här med.
För det första håller jag med Nerloth om att
www.tolkiensarda.se har klara brister som sida. Strukturen är grötig och eftersom Gustav är upptagen uppdateras den högst någon gång i kvartalet verkar det som. När det gäller huvudsidan önskar jag således en helt ny design. Menysystemet vid sidan av är ju uppenbart helt ok men allt det andra kan gärna fås nytt utseende. Vad jag förstår så skulle något sådant skett men det hände uppenbarligen inte...
Här inne på forumet får jag också ge Nerloth rätt i att många delar kan plockas ihop och andra skrotas. Några förslag:
1. Bilbo kan flyttas till övriga böcker, väldigt få inlägg och själva boken är så kort och simpel att den inte förtjänar sin egna plats.
2. Ardas folk och Ardas Miljöer kan bilda en del tillsammans, exempelvis under namnet Ardas folk och miljöer. (jag vet att det är fyndigt

)
Den största förändringen kan man väl dock göra under Inspirerande verk.
3. Tolkienmusik och konst kan mixas ihop utan problem.
4. Datorspel och Rollspel kan också mixas.
5. Internettråden kan ju slopas helt, det enklaste är ju istället att ha en klistrad länktråd i öppet tolkienforum eller dylikt.
6. Köp-byt-sälj kan ju gå samman med prylar och produkter.
7. Projekt fjärde åldern kan ju gömmas för ickemedlemmar eftersom ingen kan gå in där ändå.
Se där några av mina förslag, ge gärna egna eller debattera om hur vi på andra sätt ska kunna ge livet åter till detta forum, så att det inte enbart blir snack i övrigtdelen.