Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: fre jun 05, 2026 5:36 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 1766 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 118  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre okt 28, 2005 7:10 pm 
Maia

Älva skrev:
Gamla ledare? Andlig eller sportslig?

scout... så det stämmer väl lite in på båda två... sålänge man väljer rätt delar...

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör okt 29, 2005 7:21 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Idag var jag på science fiction-mässan. Gå till tråden som handlar om denna och beundra bilden på mig och Lawrence Makoare. :P

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör okt 29, 2005 7:23 pm 
Såg den. Coolt :P

Idag har jag inte gjort något och just nu så chattar jag med en kompis :P

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön okt 30, 2005 12:54 am 
Östring
Användarvisningsbild

Idag har min kompis dissat en kille utan att veta om det. :P

Han satte sig ner på gräset och sa "Vill någon sitta här bredvid mig? (INTE DU PER)" (parentesen var för att han pekade på Per och skrek det), och sen såg han på henne. Fast hon missade det, och hörde bara mig säga "Fast vi ska typ gå nu...", så hon tog några steg fram emot honom (och såg alltså ut som att hon ksulle sätta sig där), och sen slängde hon hans vantar på honom! :P

Fast sen visade det sig att hon inte hört vad han sa, så hon fattade inte varför han såg så konstigt på henne förrän jag påpekade att hon jättedissat honom. :P

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön okt 30, 2005 5:27 pm 
Jag förstod ungefär såhär mycket av detdär => <= ;)

Idag har jag varit och riidit.. :P Red en liten underbar häst som heter Idefix :P Vi satt på vantar och vanten skulle inte ramla ner. Jag klarade det 8) hehe

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön okt 30, 2005 6:37 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Jag har också ridit idag. Hästen jag red heter Chewal och är också liten och underbar. :P Vi jobbade en hel del i galopp utan stigbyglar vilket gjorde mig ganska utmattad. :wink:
När jag kom hem möblerade jag om bland affischerna i mitt rum, så nu har jag ersatt Orlando Bloom och de gamla Min Häst-affisherna med några foton föreställande Viggo Mortensen. Känner mig flitig! :)

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön okt 30, 2005 7:12 pm 
När jag får pengar så ska jag köpa en massa affischer och ta ner mina fula :P då ni ;)

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön okt 30, 2005 8:23 pm 
Maia
Användarvisningsbild

På tal om dagliga händelser; självklart lyckas jag nästan alltid snegla in i avigsidans jaktmarker. Och nu gick jag inte lottlös ifrån den sidan; jag fick med denna - minst sagt - smarta bild;
Bild

Det enda som jag funderar över, är om det är allvarligt, eller bara båg... Vad tycker ni?

Åt samma håll - Lars Winnerbeck

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön okt 30, 2005 8:54 pm 
Noldo

Aderyn skrev:
På tal om dagliga händelser; självklart lyckas jag nästan alltid snegla in i avigsidans jaktmarker. Och nu gick jag inte lottlös ifrån den sidan; jag fick med denna - minst sagt - smarta bild;
Bild

Det enda som jag funderar över, är om det är allvarligt, eller bara båg... Vad tycker ni?

Klart att det är ett skämt aå klart. Det är jus skrivet i en skämtsam ton.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön okt 30, 2005 9:02 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Jag vet. Men visst påminner det om den gamla damen vars insändare bestod av klagomål över komunstyrelsen. De hade nämligen förstört torget genom att låta en bandidosliknande motorcykelklubb öppna en restaurang - mitt i stan. Och klubbens namn? MC Donalds

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån okt 31, 2005 9:45 am 
Creator of stars
Användarvisningsbild

Det var en gammal gubbe och staden det gällde var Ludvika. Jag var hos min mamma och läste insändaren i tidningen vid tillfället.

När jag var ung så tapetserade jag mitt rum med hårdrocksaffischer.

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön nov 06, 2005 3:50 pm 
Maia
Användarvisningsbild

I torsdags var jag i stallet nästan hela dagen (jagade hästar som inte ville lämna hagen, red min älskling Birk, höll lektion för en kompis, stod i regnet och väntade på skjuts hem...). Fredag och lördag tillbringade jag i min kompis stuga tillsammans med några andra flumungar. Idag har jag också varit i stallet och nu sittar jag vid mammas dator. Då vi försökte byta ut F-secure mot Norton på min dator misslyckades avinstallationen och då vi varken kommer fram eller tillbaka håller vi nu på att kopiera filer så vi kan rensa disken och ta om allt från början. :roll: Nåja, inget ont som inte har något gott med sig. När disken ändå skulle rensas passade far min på att köpa en till hårddisk till datorn. :P

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön nov 06, 2005 5:52 pm 
Maia
Användarvisningsbild

På tal om filmer; om ni kollar in i http://www.pluggedinonline.com -s hemsida kan ni hitta de värsta filmrecensionerna som någonsin har skrivits. De är inte dåligt skrivna; utan överfulla av den kristna moral-Amerikas äckliga värderingar. Att ett gift par delar säng är fel, liksom all spiritualism som inte har något med kristendomen (Gods and Generals har ett bra spiritualismbetyg för att den följer den rätta vägen, medan filmer som Harry Potter-filmerna...). Likväl är det en bra sak att offra sitt liv för nationalismens skull, som recensören skriver i "Enemy of the Gates". Visst ser jag inget försvar i att baktala USA som helhet, men att kritisera dessa grupper av jänkare är en akt som jag ser som obligatoriskt.

För guds skull, läs dessa sidor om ni vill komma ett steg nämre moral-jänkarnas tankebanor. Annars gör ni bäst i att undvika den som pesten.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån nov 07, 2005 8:55 pm 
Maia

har varit nere på vår gård och ridit häst hela helgen. hästen jag red blev lite ledsen när hans sällskapsdam (en liten shetlandsponny som sprang lös bredvid honom) tyckte att gräset i trädgården var trevligare sällskap än han själv. :)

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån nov 07, 2005 10:20 pm 
Maia

Senast redigerad av [Inaktiv användare] mån okt 30, 2006 12:22 am, redigerad totalt 1 gång.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 1766 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 118  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]