WitchKing skrev:
Om dom hade haft ett förhållande så skulle Aragorn lugnt vara "kvinnan" i deras förhållande!!!!
För det första antar jag att du med "kvinnan" menar att Aragorn skulle vara den underlägsna, mer passiva parten som alltid ligger underst? Då tycker jag att du verkar väldigt könskonservativ. För det andra; homosexuella är två personer av
samma kön, inte en "man" och en "kvinna". Eller hur är det nu, alla bögar är ju fjolliga och klär sig i rosa och alla flator butchiga och manhaftiga, så det innebär ju att det egentligen är två "kvinnor" respektive två "män".

Eller... *trumvirvel* kanske skall man helt enkelt höra upp med att definiera samkönade relationer utifrån heterosexuella sådana? Alla är väl ändå lika mycket man eller kvinna, oberoende av sexuell läggning!
Hursomhelst... Aragorn och Legolas forever (fast bara i filmerna)! Även jag vill väldigt gärna se din fina video, Beledhel. Tycker det verkar som om filmskaparna verkligen
ansträngt sig för att folk skall para ihop dem - det korta och för handlingens totalt meningslösa blickutbytet vid rådslaget, Legolas gömmer sig bakom Aragorn när grottan rasar in, Legolas tar emot Aragorn vid bron, Legolas och Aragorn grälar innan striden vid Helms klyfta, Legolas blir, för att överdriva litet, alldeles förkrossad när Aragorn tros vara död, bröllopsscenen, ad infinitum...
I både böcker och filmer: Galadriel och Gimli (jag skrev en sång om dem en gång).