Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: fre apr 17, 2026 8:18 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 1766 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100 ... 118  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis sep 02, 2008 1:27 pm 
Creator of stars
Användarvisningsbild

virre!

Blev helt chockad. Har inte ens hunnit gå in och titta när det är och så och man undrar ju vad man ska bidra med lixom?

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis sep 02, 2008 3:56 pm 
problemlösare (perl -pe 's/nana/japh/' nana.txt )

Älva skrev:
virre!

Blev helt chockad. Har inte ens hunnit gå in och titta när det är och så och man undrar ju vad man ska bidra med lixom?

Jag tror iaf att du kan bidra med bra saker, och du var den ända av de som är med i Ardahini som jag hade tillräckliga uppgifter för att nominera.

28-30 November är det har jag för mig

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis sep 02, 2008 4:07 pm 
Creator of stars
Användarvisningsbild

Nåja, det var ju ett tag tills dess.

ÄR så trött men samtidigt lycklig. Känner på mig att mitt nya liv blir bra! :D

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor sep 04, 2008 7:59 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Grattis Ylva och skål för det! :)

Jag har börjat komma in i skolrytmen igen och känner att jag just nu har läget under kontroll även om det är mycket att göra. I helgen var jag för sista gången på musikklassernas årliga helgläger i Flen, vilket var bjöd på både roliga och tråkiga upplevelser. Temat för vår stora workshop på lördagen var folkmusik och vi hade två superduktiga inhyrda instruktörer som gjorde mig riktigt sugen på att så småningom kanske själv rikta in mig på den sångstilen! :) En annan punkt på schemat i Flen är att treorna varje år arrangerar en spökrunda, vilket var den mer tråkiga delen av lägervistelsen. Själva arrangerandet alltså; det tog alldeles för lång tid. Spökrundan i sig var inte så tokig. Jag och min kompis låg under en osynlig presenning alldeles intill en stig och ryckte de förbipasserande, intet ont anande små grupperna av ettor och tvåor i fötterna. :twisted:
I slutet av helgen blev jag sjuk, smittad av någon annan av alla de sjuklingar som jag delade luft med. :roll: Nu är jag dock på god väg att tillfriskna helt igen, men jag grämer mig över att jag har missat två ridlektioner i rad ...

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor sep 04, 2008 8:46 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Hej alla! Har haft en väldigt lång frånvara från forumet, men ni verkar ha klarat er :wink:

Avundas dig Behedel som lyckats komma in i rytmen, sliter fortfarande med det, upp 06:00-06:30 varje morgon, och så sommar jag nästan i tid med andra lektionen. :roll:
Sen så blir inte saken bättre av att jag vart förkyld sen jag kom hem från scoutlägret för tre veckor sedan och drunknar i läxor..

Men det finns ljus, åker på stämma med distriktets seniorscouter imorgon och är borta hela helgen, ska bli underbart! Sen får man se, det kanske blir en styrelsepost också :)

mot solnedgången och dödens gast.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre sep 05, 2008 5:13 pm 
Maia

Själv steg jag upp 5:00 i morse för att hinna måla om monumenten på skolan till den vackra färgen röd. Tyvärr var det inte maskinarröd utan nån mer rödrosa variant och den blåa färgen som fanns under (alla olika sektioner vill ha sektionsmonumenten som finns utanför varje byggnad sin sektions färg så det målas en massa lager med färg nu under nolle-p). Nu ser de mest ut att vara en blandning mellan fyra olika sektioner eftersom all färg är blandad... :roll:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre sep 05, 2008 5:47 pm 
Creator of stars
Användarvisningsbild

Blev väckt klockan åtta av en slipmaskin i lägenheten ovanför. Men jag sov ju brevid min älskade så det kompenserade en del.

=)

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör sep 06, 2008 2:28 am 

@FarbrorTora: Det kunde vara värre det kunde vara rosa (det är f*n intecerist)
....

Jag har varit på sagokväll på lilla gillet och lyssnat på sagor, samt läst saga och dikter på folk

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör sep 06, 2008 10:01 am 
Maia

Jag vet!!! Rosa, jag säger bara det! Det är dessutom Datas färg och man vill väl inte skända vårt eget märke i någon annan sektions färg???

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör sep 06, 2008 11:44 am 

FarbrorTora skrev:
Jag vet!!! Rosa, jag säger bara det! Det är dessutom Datas färg och man vill väl inte skända vårt eget märke i någon annan sektions färg???

Väll på KTH är det det, och jag känner sådana folk, men det är f*n inte Cerist.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör sep 06, 2008 5:21 pm 
The Shipwright of the Teleri
Användarvisningsbild

Jag som tyckte allt var blått i fredags :wink:
Jag har inte alls varit med på målningssakerna. Men orange är ju helt klart snyggast på ön Ön.

Idag har jag för första gången på länge varit ute och plockat svamp, är skönt att ta det lugnt när man är hemma från Lund. Annars får man väl vara hyfsat nöjd med första riktiga veckan. Är också väldigt skönt att mitt bostadsproblem har löst sig, om en vecka börjar ett nytt liv kan man säga. Måste bara skaffa möbler.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön sep 07, 2008 2:06 am 
Maia

Då såg du inte vårt fina maskinar-M! Det var minsann snuskfärgat, så det så!

Under dagen var det Manliga lekar och damlekar, så jag har till ex övat på "kast med liten moppemotor", kanske man kan ha nytta av i framtiden... :roll: Annars så har jag mest tittat på halv/helnakna pojkar ikväll. Hade dammiddag med sektionen. Servitörerna började i byxor, skjorta och fluga men förlorade ett plagg för varje måltid så ni kan ju gissa hur det såg ut när ballongdansen kom in... :shock: Ganska roligt att titta på och alla fina sånger de skrivit till oss inte jättemånga M-flickor.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis sep 09, 2008 4:33 pm 
Dúnadan
Användarvisningsbild

Kan ju meddela att bröllopet jag nämnde innan var fantastiskt, och jag kände att förkylningen släppte helt precis dagen innan, gudarna stod på min sida den gången ^^
Ett underbart bröllop, inte minst eftersom kusinen gifte sig med en man från Afrika. Deras sånger och den två timmar långa dansen i slutet av festen var otrolig. Skulle gärna vilja vara med på ett bröllop i deras kultur där man festar med sång och dans i tre dagar.

Dock måste jag medge att jag blev grymt besviken på att makens syster inte fick komma hit, tydligen vägrade migrationsverket att ge henne tillstånd. Det är nog dåligt att hon inte får flytta hit när större delen av deras familj (däribland moden, fadern och fler kusiner) har blivit mördade i en av de otaliga folkmorden som sker i Afrika. Men att hon inte får komma till landet i några dagar när hennes bror ändå har bosatt sig här med jobb inom den svenska kyrkan, det är rent ut sagt förjävligt av migrationsverket. :evil:

All that really matters is the legacy we leave behind, echoes in the giant hall of history.
Before it too is concealed by the tide of time. –Simon Tibell

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons sep 10, 2008 9:26 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Templar skrev:
Dock måste jag medge att jag blev grymt besviken på att makens syster inte fick komma hit, tydligen vägrade migrationsverket att ge henne tillstånd. Det är nog dåligt att hon inte får flytta hit när större delen av deras familj (däribland moden, fadern och fler kusiner) har blivit mördade i en av de otaliga folkmorden som sker i Afrika. Men att hon inte får komma till landet i några dagar när hennes bror ändå har bosatt sig här med jobb inom den svenska kyrkan, det är rent ut sagt förjävligt av migrationsverket. :evil:

va! fick hon inte ens komma på besök??

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons sep 10, 2008 9:48 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Konstigt. Borde inte ens vara deras bord, och hon bara ska på besök..
Fast, visum norde man ju nehöva, och det är nog dom som ordnar det.
Men fortfarande konstigt. Kan det vara så enkelt att de tror att hon kommer stanna illegalt?

mot solnedgången och dödens gast.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 1766 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100 ... 118  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]