Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: fre apr 17, 2026 6:41 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 1766 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103 ... 118  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons sep 24, 2008 6:00 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Svar till ett antal personer som skrivit inlägg in den här tråden nyligen: Så bara för att det nu inte bokstavligen är så att alla här är femton år (jag förstår inte ens varför det inlägget väckte så mycket uppståndelse) är det alltså en jättebra idé att träffas på ett ställe med artonårsgräns? :? (Om det råkar vara så att ni gärna vill ha en "seriös" träff för mogna människor och inte en massa ungdomar som stökar omkring blir jag gladare om ni säger det rakt ut istället.)

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons sep 24, 2008 9:06 pm 
problemlösare (perl -pe 's/nana/japh/' nana.txt )

Beledhel skrev:
Svar till ett antal personer som skrivit inlägg in den här tråden nyligen: Så bara för att det nu inte bokstavligen är så att alla här är femton år (jag förstår inte ens varför det inlägget väckte så mycket uppståndelse) är det alltså en jättebra idé att träffas på ett ställe med artonårsgräns? :? (Om det råkar vara så att ni gärna vill ha en "seriös" träff för mogna människor och inte en massa ungdomar som stökar omkring blir jag gladare om ni säger det rakt ut istället.)

Anledningen att jag föreslog B.A först var att i stort sett alla i mitt umgänge som jag umgås med utgår från B.A vid centralen. Men jag kan tänka mig fik och caffer också

(Fast ibland känner jag för mogna människor också ska jag erkänna).

Men återigen jag vill ha träffar med folk, för jag vill ha ansikte på orden från andra än typ Älva.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons sep 24, 2008 10:25 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Själv tycker jag, att någon form av träff skulle vara kul att genomföra, men att lägga den till ett ställe med artonårgräns kankse inte är så taktiskt, även om jag kan förstå argumenten för också.
Så bör väll tillägas att jag faktiskt är 15, åtminstonde fram till imorgon, sen tycker väll jag också att det fick lite väll stort utrymme..

mot solnedgången och dödens gast.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor sep 25, 2008 8:10 am 
Creator of stars
Användarvisningsbild

Jag förstår inte riktigt varför det skulle vara så dumt att föreslå ett ställe med åldersgräns? Det ligger ju inte riktigt i mitt ansvar att "alla" måste vara med? De som är yngre och vill träffas är hjärtligt välkomna att komma med andra förslag, precis som jag kom med ett. Personligen gillar jag att träffas över ett glas öl eller två för många gånger kan en sån miljö göra folk mer avslappnade och det är trevligt att umgås otvunget med personer man kanske inte träffat tidigare.

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor sep 25, 2008 6:59 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Senast redigerad av Beledhel tor sep 25, 2008 9:22 pm, redigerad totalt 2 gånger.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor sep 25, 2008 8:40 pm 

det finns inget som förbjuder både och, det är inte heller än Ardahini träff, skulle det vara det, absolut en alkohol fri lokal hmm

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis okt 07, 2008 11:27 pm 

Jag har varit på folkdanskurs och dansat Schottis, och Familjesextonett (tror jag det var) och polska. Asroligt

och sen spelade jag Brädspel också senare på kvällen, en underbar kväll helt enkelt (:

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor okt 09, 2008 5:16 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Låter intressant, virre! :)

Själv har jag nu lyckats fjärrinlogga på skoldatanätet och skrivit ett loggboksinlägg till mitt projektarbete i en ful mall som rörde till textformateringen och sedan har jag kämpat för att spara dokumentet, spara över det, spara det som ett annat dokument och försöka ta bort det första, under vilket jag har fått upp allsköns felmeddelanden, och slutligen undrar jag: Vad är poängen med att göra det så jävla krångligt? :roll:

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre okt 10, 2008 11:22 am 

Margh! Idag börjar stockholms spelkonvet imorgon ska jag anordna blood bowltunering. Igår fick jag reda vilka pass det blev... urgh

Just nu insåg jag att jag måste bygga något sorts swiss system för det. (Gissa vad jag gör just nu (: fast jag borde jobba... men lite relaterat är det)

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor okt 16, 2008 4:03 pm 
Creator of stars
Användarvisningsbild

Tänk att en blombukett kan göra så mycket lycka! Fick en idag helt överraskande. Fick hämta den i receptionen på jobbet. :D

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor okt 16, 2008 6:12 pm 
Maia

virre skrev:
Jag har varit på folkdanskurs och dansat Schottis, och Familjesextonett (tror jag det var) och polska. Asroligt

då får leta upp en förening och fortsätta att dansa. Jag kan av personlig erfarenhet säga att det förblir kul :D

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons okt 22, 2008 7:14 pm 
Sinda
Användarvisningsbild

Insåg just att jag kommer att missa valvakan vid det amerikanska presidentvalet eftersom jag the very same day (or night) flyger till Rom.
Har följt valet sen jag var 7 år (1988) och i år bryts alltså den traditionen. Damn. Nu hoppas jag bara att rösträkningen fuckar upp igen så att det avgörs efter att jag kommit hem.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor okt 23, 2008 12:07 am 

Corintur skrev:
virre skrev:

då får leta upp en förening och fortsätta att dansa. Jag kan av personlig erfarenhet säga att det förblir kul :D

Jag vet...

Har varit på Thairesturang med jobbet som hade en vegetarisk rätt som var så där, men det var lite trevligt iaf.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis nov 04, 2008 2:33 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Världens bästa stövlar är back on track! :D Förra veckan, säkert ett helt år efter att de blev obrukbara, tog jag äntligen mod till mig och lämnade in dem till skomakaren på gott och ont för byte från de uttjänta blixtlåsen till nya. Priset, inklusive en omklackning, landade på 680 kr, som jag betalade idag när jag hämtade dem. Men de nu är de fullt funktionsdugliga och lika fina och sköna som alltid, så jag bestämmer mig för att det inte gör något. Jag tycker om mina stövlar. :wink: Det är väl bara det att nu vågar jag väl knappt använda dem av rädsla för att nöta på dem igen ... Men höll de i två år utan några omfattande lagningar kan de väl ta och hålla i två år till i alla fall, tycker jag.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör nov 08, 2008 12:58 pm 
Maia

*murmel murmel* Jag har punka på cykeln!!! :evil:

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 1766 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103 ... 118  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]