Swiss skrev:
Man har ju sett en del på tv om poliser som brutalt slår ner demonstranter, som nu i Frankrike och i Göteborg för några år sedan.
Det var en bild på några poliser i en tidning som tog fast en beväpnad kidnappare häromdagen, de fann tydligen nöje i att brotta ner denne och sen sitta på honom, man kan ju tycka att de går över gränsen.
Jag skulle tro att endel poliser (absolut inte alla) har våldstendenser som de vill få ut på laglig väg.
Att många poliser är lika stora våldtorskar som många de försöker motverka är ingen nyhet.
Swiss skrev:
Man hör ju även om kändisar som har slagsmål för sig, även superstjärnor från Hollywood, man kan ju tänka sig att de borde vara höjda över sådana saker. Men nej.
Kändisar är väl lika mycket människor som oss andra. Dvs, om det finns folk som gillar att slåss finns det även kändisar som slåss.
Swiss skrev:
För någon månad sen var det på tv om ungdomsgäng i Stockholm som hade bestämt tid för sammandrabbning med varandra som de samtidigt filmade och lade upp på en hemsida. Alltså för nöjes skull. Men det var inget skojbråk.
Jag ser inget fel i att bestämma tid och plats och slåss där inga utomstående drabbas. Vissa får kickar av att ta droger, vissa av att se sin blomma i trädgården växa upp och bli fin och vissa av att slåss. Bättre då att de får ut sina kickar där ingen som inte vill vara med drabbas.
Swiss skrev:
Och jag såg häromdagen när jag åkte i bilen en ung man som hade någon form av tillhygge som han med full kraft misshandlade en gammal cykel med. Vad är det för destruktivt beteende egentligen? Tänk om alla skulle hålla på så...
Sånt här tycker jag är lika dumt som du. Meningslös förstörelse som drabbar utomstående part. Varför hoppade du inte ur bilen och sa till honom att sluta? Civilkurage är någonting Sverige är långt efter andra länder.
Swiss skrev:
Och så är det boxare. Hur kan man göra en sport av att sätta två sinnessjuka sadister mot varandra så där?
Folk har i alla tider velat jämföra vem som är störst och starkast, det ligger i människans natur. Inget som går att ändra på bara sådär.