Hm, är det nå'n idé att spoila en film som knyter ihop en serie som hela världen vet vad den handlar om?
"Hej, jag heter Anakin. Ni kanske minns mig som en tekniskt lagd, gullig unge med stor potential som jediriddare. Idag är jag lyckligt gift med en kvinna som enligt logikens alla regler borde se mig som sin lillebror. Hon tycks förresten ha genomgått en personlighetsförändring sedan hon blev gravid, vilket jag ser som ett hälsosamt tecken på att hon äntligen funnit sin plats som kvinna istället för att vara kickassig och härska över en planet.
Men tillbaka till mig nu - ja, jag är ganska egocentrisk, är det nå't fel med det? Jag vägrar lyssna på goda råd, är gnällig, bortskämd och har kort sagt ungefär samma karaktärsdjup som en blöt vante. Men mina ögon lyser mer och mer gula ju ondskefullare jag blir, vilket är väldigt häftigt.
Jag söker hjälp hos en uppenbart ännu ondskefullare senator för att rädda min tjej från ett öde baserat på en dröm jag hade. Sedan ändrar jag mig och anmäler honom för förräderi, men när jag minns hur taskiga alla jediriddare är mot mig hela tiden övergår jag till den mörka sidan. Denna moraliskt svåra omvändning tar mig cirka en kvart.
Sedan försökte jag strypa min tjej - trots att själva anledningen till att jag blev ond var att rädda henne från döden, men hon klarar sig och ploppar ut våra barn på sisådär en fem minuter. Jag brinner upp, men överlever och kan i fortsättningen leva ett fullvärdigt liv, med kronisk astma som enda följd".
Hata mig inte, SW-fans på detta forum. Jag kunde inte låta bli, och förresten tycker jag att det blev en riktigt lyckad sammanfattning av filmen.

Och jag kan inte ta copyright på den blöta vanten; det var helt enkelt en för träffande beskrivning för att inte spridas vidare.