Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: ons sep 09, 2026 6:39 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 1438 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 96  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor nov 24, 2005 5:10 pm 
Sinda
Användarvisningsbild

såg också Harry Potter och.... mycket bra, klart bäst hitils. Det känns som att Newell är den första som har tagit Potter på allvar.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor nov 24, 2005 6:39 pm 
Maia
Användarvisningsbild

lillsundarn skrev:
såg också Harry Potter och.... mycket bra, klart bäst hitils. Det känns som att Newell är den första som har tagit Potter på allvar.

Den här kändes mer äkta och realistikt faktiskt än Cuarons försök på PoA.

"There is no good and evil, there is only power...and those too weak to seek it."
—Voldemort

I never expected that conducting a campaign of organized terrorism would be so morally uplifting.
/Viridian

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor nov 24, 2005 10:29 pm 
The Descent eller Instängda som den heter på svenska.
Förhandsvisning, premiär i morron.
HEMSK!!! Den värsta film jag någonsin har sett! Vill du bli skrämd så se den!!

I äkta Gollumstil så skrämde den livet ur meej och min mamma.. HAHA
Gissa om jag kommer ha mardrömmar ;)

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre nov 25, 2005 11:56 am 
The Shipwright of the Teleri
Användarvisningsbild

Orättvist att vissa får gå på förhandsvisningar... Jag har tänkt se The Descent med några kompisar när den kommer till Karlskrona. På tal om Gollum, monstrerna i den filmen beskrevs som en rabiessmittad Gollum som har fått tillväxtpreparat, ska bli intressant hur det ser ut...

Senaste film, Saw. Det var en mycket speciell film med grymt slut. Jag tror nog att jag till och med rankar den snäppet högre än Se7en.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör nov 26, 2005 6:45 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Jag såg filmen "7 seconds" med Wesly Snipes, samt "Dracula" med Keanu Reaves och Gary Oldman. Den förstanämnda filmen var halvtråkig. Dock är halva filmen bortglömd tack vare att en trevlig tjej samtalade med mig under den delen av rullen. Film nummer två var snäppet bättre - en film värd sin plats bland mina favorittitlar.

Åt samma håll - Lars Winnerbeck

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör nov 26, 2005 8:46 pm 
Lord of the Grey Havens skrev:
Orättvist att vissa får gå på förhandsvisningar... Jag har tänkt se The Descent med några kompisar när den kommer till Karlskrona. På tal om Gollum, monstrerna i den filmen beskrevs som en rabiessmittad Gollum som har fått tillväxtpreparat, ska bli intressant hur det ser ut...

Köpte Stardust :D Najjs, där fanns en kupong som man fick byta mot två biljetter..

Gollumarna va lääääbbiga!!!!!!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån nov 28, 2005 9:59 am 
Creator of stars
Användarvisningsbild

Aderyn: Dracula tillhör också mina favorittitlar.

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån nov 28, 2005 5:52 pm 
Om en pojke blev det igår.. Har läst boken och den är hundra gånger bättre.. Hmmm.. Men den va väl okej.. :P

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis nov 29, 2005 10:45 am 
Maia
Användarvisningsbild

The Sword and the Sorceror.
Den var så där faktiskt, det var lite b-film känsla över den.

"There is no good and evil, there is only power...and those too weak to seek it."
—Voldemort

I never expected that conducting a campaign of organized terrorism would be so morally uplifting.
/Viridian

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis nov 29, 2005 6:37 pm 
Wavemaster of the World

"Tredje" Star Wars. Upskattades inte. Innehöll den i särklass lamaste NOOOO-scen jag någonsin sett på film (samt även den lamaste förlossningsscenen), och vad sjutton hade hänt med Padme? Alla hennes repliker var något i stil med "ooo, jag är så rädd" eller "buhuuu, jag är så ledsen"...

Ha. Ha. Ha.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis nov 29, 2005 7:23 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Jag kan hålla med om att delar av RotS är lite lama, men jag tycker ändå att det är den bästa av ep 1-3. Till skillnad från sina två föregångare går den nämligen att ta på allvar. :roll:

Även jag är dock besviken på Padmé. Jag gillade hennes pondus i ep 1, men nu är hon helt förändrad. Visst, vem skulle inte bli det med tanke på omständigheterna som råder; själv skulle jag antagligen gömt mig under sängen för länge sen! Men det är ändå synd att hon förändras på det här sättet. Sorgligt, och lite kvinnoförnedrande om man väljer att se det ur den synvinkeln.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis nov 29, 2005 7:29 pm 
Lord of the Mark
Användarvisningsbild

Den filmen kan jag absolut inte ta på allvar överhuvudtaget...
http://www.intuitor.com/moviephysics/
http://www.thebestpageintheuniverse.net ... u=episode3

observera att det inte var ovanstående som fick mig att ogilla filmen, de sätter bara ord på varför, på ett bättre sätt än jag kan prestera.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis nov 29, 2005 8:44 pm 
Star Wars tre är absolut bättre än ettan och tvåan men 4-6 är bäääst :D

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis nov 29, 2005 9:55 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Måste ta risken att verka lite spammande för att säga att jag verkligen håller med! :P
Och även de som inte gillar Star wars måste ändå hålla med om att de gamla episoderna är rätt så fantastiska om man ser till vilken tid de gjordes på.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis nov 29, 2005 10:25 pm 
Wavemaster of the World

Hm, är det nå'n idé att spoila en film som knyter ihop en serie som hela världen vet vad den handlar om?

"Hej, jag heter Anakin. Ni kanske minns mig som en tekniskt lagd, gullig unge med stor potential som jediriddare. Idag är jag lyckligt gift med en kvinna som enligt logikens alla regler borde se mig som sin lillebror. Hon tycks förresten ha genomgått en personlighetsförändring sedan hon blev gravid, vilket jag ser som ett hälsosamt tecken på att hon äntligen funnit sin plats som kvinna istället för att vara kickassig och härska över en planet.
Men tillbaka till mig nu - ja, jag är ganska egocentrisk, är det nå't fel med det? Jag vägrar lyssna på goda råd, är gnällig, bortskämd och har kort sagt ungefär samma karaktärsdjup som en blöt vante. Men mina ögon lyser mer och mer gula ju ondskefullare jag blir, vilket är väldigt häftigt.

Jag söker hjälp hos en uppenbart ännu ondskefullare senator för att rädda min tjej från ett öde baserat på en dröm jag hade. Sedan ändrar jag mig och anmäler honom för förräderi, men när jag minns hur taskiga alla jediriddare är mot mig hela tiden övergår jag till den mörka sidan. Denna moraliskt svåra omvändning tar mig cirka en kvart.

Sedan försökte jag strypa min tjej - trots att själva anledningen till att jag blev ond var att rädda henne från döden, men hon klarar sig och ploppar ut våra barn på sisådär en fem minuter. Jag brinner upp, men överlever och kan i fortsättningen leva ett fullvärdigt liv, med kronisk astma som enda följd".

Hata mig inte, SW-fans på detta forum. Jag kunde inte låta bli, och förresten tycker jag att det blev en riktigt lyckad sammanfattning av filmen. :P Och jag kan inte ta copyright på den blöta vanten; det var helt enkelt en för träffande beskrivning för att inte spridas vidare.

Ha. Ha. Ha.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 1438 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 96  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]