Nerloth skrev:
Bah, ungdomar nuförtiden, de kan inte uppskatta en film om det inte är massor med promiskuöst sex i den...
Jag kan med största säkerhet säga att jag aldrig ens skulle ha orkat se klart filmen om den var enligt ovan nämnda scenario. Om du däremot frågar 90% av mina jämnåriga bekanta låter det säkerligen annorlunda (på grund av mina före detta klasskamrater har jag filmer som Scary Movie, Djävulen och jag, Little Nicky och American Pie inbrända i näthinnan)...
Nerloth skrev:
Tycker den var precis lagom lång och karaktärerna precis lagom djupa.
I filmens början fick jag intrycket av att de ville slå hål på lite stereotyper och visa att alla och envar är alltför mångfacetterade för att kunna beskrivas enbart som buse, plugghäst osv. Men efter filmens slut tyckte jag bara att stereotyperna förstärkts än mer - pluggisen och atleten har påtryckande föräldrar; fjortisen går på grupptryck; gothen uppträder som hon gör för att få uppmärksamhet och busen har haft en taskig uppväxt. Har vi månne hört det förut?
Men jag hade kanske fel förväntningar på filmen: ungdomarna upptäckte trots allt att ingen av de andra var särskilt lycklig eller perfekt. Men jag hade önskat att man hade fått se lite sidor av dem som inte var så väldigt stereotypa, för jag tyckte mig inte ha fått reda på någonting mer om karaktärerna vid filmens slut än hur de presenterades i början.
Förresten Nerloth, en karaktär kan
aldrig bli för djup.

Nerloth skrev:
Och om du tycker inte det var någon skillnad på hennes utseende före och efter så har du nog fel på synen!
Visst var det det; det skrev jag ju tillochmed (wow, tre "det" på raken. Skills). Men du måste medge att konceptet är en aning nött? Jag upplevde inte att han visade henne något särskilt intresse innan "förvandlingen" - undantaget något kortkort snack bara dem emellan om hennes hemförhållanden - och utseendet är väl inte allt hoppas jag. Inte för att inte fjortisen/busen kändes malplacerat, det också (på tal om det, har vi väl aldrig sett populära tjejer falla för the bad guys förr, eller?), men de pratade/grälade ändå en hel del under filmens gång.
Nerloth skrev:
På IMDBs trivia kan man ofta hitta sånt [...]
Se där. Man lär sig något nytt varje dag.