Okej nu ska jag som rätt nördad på Harry potter försöka nämna det mesta
Snape är god, han dödar Dumbledore eftersom Dumbly ber honom om det (genom occlumenering)
Pettigrew kommer rädda Harry på något sätt eftersom han fortfarande har kvar sin livsskuld till Harry från trean.
Jag tror att en Weasley dör och jag tror att det är antingen Charlie, Molly, Ron eller Ginny, mest lutar jag åt Molly. Harry dör inte.
R.A.B. är Regulus Black, han var inte alls den dumme sonen som bölev ond utan en riktigt smart gosse som lyckades stjäla en bit av Voldemorts själ. Horrocruxen(Den saknade) innehas av antingen Mundungus eller Aberforth(Dumbledore). Den fanns först på Grimmaldi plan där den skymtas en kort stund i femman. Senare stal Mundungus den och säljde den kanske till Aberforth, det finns imngen annan förklaring varför den scenen finns med i sexan. Aberforth är nästan säkert barmannen i Hog´s Head, det har Rowling så gott som avslöjat.
Dumbledore är död, det skulle bara vara löjligt om han levde.
Bortom allt detta kan jag säga till de som inte vet att släkttavlan som Sirius och Harry ser på i femman finns på riktigt:
http://www.hp-lexicon.org/wizards/blackfamilytree.html
Man kan ju tro att Dorea Black är Harrys farmor, men det finns saker som talar emot det. James föräldrar dog gamla även för att vara magiker men Dorea blev ju som synes bara 57 år vilket ju är ganska lite även med mugglarmått.
Hur som helst ser vi att Sirius är släkt med Mcmillans, Burkes, Longbottoms, Crouchs, Bulstrodes, Flints och Crabbes.